Első futamgyőzelmét aratta Peugeot-jával Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, akik ráadásul történelminek is mondhatják a sikerüket, hiszen a Peugeot kupa legelső versenyén tudtak diadalmaskodni. A tavalyi esztendőben még a Rallye2 Bajnokságban autózó páros Eger Rallye-n szerzett tapasztalatait Jánosa Ákos osztotta meg velünk.

A Peugeot 208 R2 nem volt újdonság számotokra, az autótok viszont mégis ismeretlen volt. Milyen különbséget éreztél a tavalyi és a mostani kocsi között?

Szinte semmilyet.  Ha nem kellene teljesen egységes autókkal mennünk, akkor talán alulról egy kicsit jobban húzna, erősebb lenne a kocsink, mert más computer lenne benne. Annyiban tér el jelenleg az autónk a mezőny többi Peugeot-jától, hogy a miénknek még teljesen új illata van. 🙂 Ez konkrétan nem jelentett sem hátrányt, sem előnyt nekünk, de az már izgalmassá tette a felkészülésünket, hogy a verseny előtt, csak szerdán délelőtt tíz órakor érkezett meg hozzánk az új motor.

Nem volt akkor hiány izgalmakból és sietségből…

Azokból tényleg nem. Csütörtökön hajnalban „költözött be” a motor a helyére és estére lett készen annyira az autó, hogy egy rövid utat tudtam vele menni. Akkor mindössze a lámpák beállításával tudtunk foglalkozni, komolyabb próbára, vagy tesztre esélyünk nem volt. Ez nem azért jelentett gondot, mert nem ismertem az autót, hanem azért, mert az őszi Eger Rallye óta nem ültem versenyautóban, jól jött volna egy kis ráhangolódás a rajtot megelőzően.

Milyennek érezted az első Peugeot kupás futamot?

Az autók azonossága miatt nagyon szoros csatákat lehet vívni, nagyon közel leszünk mindig egymáshoz. Csakis a párosok merészsége dönt majd a helyezésekről, bár nekünk ezúttal szerencsénk is volt. Elsőre nagyon tetszett.

Mi volt a terv, az elképzelés, és hogyan sikerült az Eger Rallye?

Az első három hely valamelyikét szerettük volna megszerezni. Az első kör után éppen harmadikak voltunk és láttuk, hogy Csomós Mixi nagyon ügyes ezzel az autóval is, kezdett meglépni tőlünk, mi pedig László Martinékkal és Drávucz Olivérékkel csatázva védtük a harmadik helyünket. A második körben, a vadonatúj autónkban a főtengely jeladója tönkrement, ezért úgy viselkedett a motor, mintha nem lenne benzin a tankban. Nem forgott ki rendesen a motor, szaggatott, így Olivérék és Mixiék jócskán meg tudtak lépni tőlünk, Martinék pedig megelőztek, ők maradtak egyedül lőtávolban tőlünk. Ám a szervizcsapatunk hamar megtalálta a megoldást, ráncba szedték a kocsit és lelkesítettek, mert én legszívesebben feladtam volna a versenyt. De jól tettem, hogy hallgattam a srácokra! Az esti szakaszok jól sikerültek, Mixiék elvittek sajnos egy lassítót és kiestek, így egy hellyel előrébb tudtunk lépni, – másodiknak – még szombaton. Vasárnap korán kellett kelni, miközben este későn értünk célba és még az óraátállítás is elvett tőlünk egy órát, amikor pihenhettünk volna. Olivérék autójának egyik tőcsavarja kitört rögtön az első szakaszon, így hamar élre álltunk, Martinéktól igyekeztünk minél jobban megszökni. Ezt sikerült elérni és a végén már csak megfontoltan, a határok feszegetése nélkül arra figyeltem, hogy biztonságosan célba érhessünk és megnyerhessük a versenyt.

Történelmi sikert arattatok, ti nyertétek meg a Peugeot kupa legelső versenyét. Gratulálunk!

Köszönjük szépen! Boldogok voltunk a célban, mert az első hely, akárhonnan nézzük, az első hely. Azt viszont szeretném leszögezni, hogy nem mi nyertük meg ezt az aranyérmet, hanem elsősorban Mixiék és Olivérék vesztették el. Viszont ott kellett lenni a jó pozícióban, hogy lecsaphassunk rá. Jókor voltunk jó helyen, és ez a győzelem most nagy lendülettel hajt tovább minket.

Mondjuk Miskolcra?

Oda mindenképpen, de előtte szeretnénk még megtartani azt a kis tesztet, ami elmaradt az év elején. A cél az lenne, hogy olyan beállításokat találjunk a futóműnél, amikkel meg felszabadultabban versenyezhetünk a Miskolc Rallye-n. Tavaly már találtunk jó beállítást, de tovább kellene rajta finomítani, érzem, hogy van még benne lehetőség. Ha ezt megtaláljuk, akkor szerintem rá teszünk még egy lapáttal és akkor még keményebben csatázhatunk az ellenfelekkel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!