Hibján Joci és Szurovcsák Pisti neve már össze forrt az elmúlt években, ám Egerben mégis meglepetésszámba ment, hogy együtt versenyeztek, immáron az ORB mezőnyében. A kalandos, ám Jociék számára mégis sikeres évadnyitó futamról Hibján József mesélt nekünk.

Sokáig az ORB-ben versenyeztetek, majd lehúztatok pár évet a Rallye2-ben, 2018-ban pedig ismét az első osztályban folytatjátok a pályafutásotokat. Miért?

Három kategória bajnoki címet is sikerült szerezni korábban az ORB-ben emiatt is szerettem volna visszatérni, és újra kipróbálni magamat, magunkat az élvonalban. Másabb. Szerintem nem döntöttünk rosszul. Szerettem a Rallye2-ben versenyezni, de az Eger Rallye után azt érzem, hogy itt a helyünk.

Nem úgy alakult az Eger Rallye, mint ahogyan azt te eltervezted. Legalább is az eleje biztosan nem.

Úgy volt, hogy navigátort váltok az idei évre, de sajnos Egerben, közvetlenül a verseny előtt rá kellett jönnünk, hogy nem minden alakul az elképzeléseink szerint. Így hirtelenjében Szurovcsák Pisti barátom ült be mellém, gyakorlatilag beugrós volt Egerben a saját helyén.

Milyen volt a versenyetek?

Nyugodtan kijelenthetem, hogy teljesen jó. Az volt a stratégiánk, hogy az első napon, szombaton még kicsit visszafogottabban, az autóval spórolva megyünk. Annak tükrében, hogy 2017-ben sok technikai gondunk volt, azt gondoltuk, hogy a két nap, valamint a 20 gyorsasági szakasz igencsak megterhelő lesz a kocsinknak, úgyhogy először óvatosabban próbáltunk vele közlekedni. Ennek köszönhetően nem túl fényes, de stabil autózással és eredményekkel zártuk az első napunkat. Vasárnapra elhatároztuk, hogy jobban meghúzzuk a tempót, két kategória második hellyel és egy szakaszgyőzelemmel indítottuk a napot. Aztán jött a baj. Eldurrant egy lengéscsillapító, amiből az olaj egyenesen a féktárcsára folyt, és egy lassító előtt nem tudtunk kellően lelassulni. Az addigi igyekvésünknek hála, ekkorra felkapaszkodtunk a géposztályunk harmadik helyére, de a lassító után bent maradt két percünk a szakaszon. Megsérült a hűtő, elfolyt a hűtőfolyadék, csak nagyon lassan tudtunk kigurulni a gyorsaságiról. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a szerviz előtti pályán bontottuk szét a gumifalat, úgyhogy legalább folytathattuk a versenyt.  Csak visszacsúsztunk a negyedik helyre. Minden szükséges alkatrészből volt nálunk tartalék, orvosoltuk a hibákat, csak késtünk, amiért két perc büntetést kaptunk. Negyedikként értünk célba a géposztályunkban, ám a történtek ellenére teljesen elégedettek vagyunk az Eger Rallye-val. Mi jól bírtuk, az autónk hibátlan volt, amíg össze nem tört, és még az eredményünk is rendben volt. Meg kell tanulnunk újra beosztani magunkat, az autónkat, miközben még gyorsak is vagyunk, mert hosszúak az ORB-s versenyek. A lényeg, hogy értékes pontokat hoztunk haza az egyik kedvenc futamunkról, az Eger Rallye-ról.

A Miskolc Rallye sem lesz ismeretlen neked. Megoldódott már a navigátor kérdés?

Nem. Továbbra is keresgélek, puhatolózok, egyelőre nincs segítőm a borsodi futamra. Miskolcon lesz egy számunkra ismeretlen pálya, a salakon pedig szeretnénk sok néző előtt, nagyokat csúszkálva teljesíteni a néhány körös prológ távját. A ladás korszakomban imádtam a salakot, a C2-vel biztosan nem fogunk annyira látványosan autózni, mint akkor, de a feeling tuti meglesz hozzá. Mi pedig igyekezni fogunk, hogy jól szórakozzanak a nézők is. Izgalmas pályák várnak ránk szombaton és vasárnap is. A tervünk az lesz, hogy végig érjünk és minél több pontot raboljunk az év végi értékelésben egy jó helyezéshez.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!