Hétvégén, nem csak a futamgyőzelemet, hanem akár a Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki címét is megszerezheti a Csomós Miklós-Nagy Attila páros Komlón és környékén. Ám ha elhagyja őket a szerencse, a másfélszeres szorzónak köszönhetően, a 20 pontos előnyükből, akár 22 pontos hátrány is lehet a futam végére, ami igencsak nehéz helyzetbe hozná a Citroen C2R2 Max-al versenyző párost a Budapest Rallye előtt. A tét tehát nem kicsi, a gázpedál állásán túl a taktikának is óriási szerepe lesz ezúttal a mecseki pályákon.

Az év leghosszabb versenyével várja Komlóra a Rallye2 Bajnokság mezőnyét Markó Tibi és csapata, a Marco Racing Team, ahol nem kevesebb, mint 116 versenykilométer, 8 gyorsasági szakasz, és prológ várja majd a rajthoz álló 43 Rallye2-es párost, mielőtt szombaton célba, majd este, a pécsi Cameleon Clubba érkeznének, a Baranya Kupa hivatalos záró bulijára. A nevezési lista legnagyobb meglepetése a Kaltenecker-Koszta páros, akik egy Peugeot 208 R2-vel neveztek a Baranya Kupára. Balázs elég jól ismeri a környéket, és a kis Opel Corsa-jával is tudott elég nagy meglepetéseket okozni, oda kell rájuk figyelni. A verseny legnagyobb kérdése viszont, az, hogy lesz e bajnokavatás Komlón? Normál esetben előfordulhatna, mivel Csomós Mixiék előnye 20 pont az összetett értékelésben Berényi Lászlóék előtt és egy hagyományos megmérettetésen 28 pontot gyűjthet maximálisan a győztes, duó. Már amennyiben a power stage-en is ők a leggyorsabbak. De ezúttal, a másfélszeres szorzónak köszönhetően akár 42 egységgel is gyarapíthatja gyűjteményét a Berényi-Pap kettős (is), amivel – ha Csomósék valamilyen probléma folytán nem szereznének pontot – fenekestől forgathatnák fel a Rallye2 Bajnokság állását a Budapest Rallye előtt. Bár ezt elég nehéz elképzelni, hiszen mindkét versenyző van annyira eszes, hogy nem ront fejjel a falnak, de technikai sportról beszélünk, és ha beüt egy gixer, vagy jön a lila köd… abból bármi lehet. A 6-os géposztályban 57-46,5 az állás, Csomósék javára.  A P12-ben szereplő, abszolút bajnoki címvédő, Vizelli Károly-Nagy Péter duó a Veszprém Rallye-n „skodálatos” élményekkel gazdagodott, de a Mecsekbe nem az R5-ös Fabiával, hanem a jól megszokott Lada VFTS-ükkel érkeznek. Karesz eddig igazából nem is foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy a hétvégén Csomósék trónfosztást „követhetnek el” ellenük, már régebben elengedte a címvédés lehetőségét. Ám a géposztályban szeretnék, ha idén is hozzájuk kerülnének a legnagyobb trófeák. Jelenleg 8,5 ponttal vezetnek Bodogán Ferencék előtt, akik mögött mindössze fél ponttal nyomulnak Balogh Balázsék, azaz Csigolyék. A P13-ban és az 5-ös géposztályban mindössze egy pont választja el az első és a második helyezetteket. A P13-ban sem Székesfehérváron, sem Veszprémben nem tudott ott lenni a Volvo-s Papp-Papp páros, így a Rallye2-es újonc, Riskó Dani-Losonczi Csaba duó szépen odalopakodott Toyotájával a nyakukra. A Papp tesóknak Komlón egy régen várt vadonatúj erőforrásból kell kihozni a maximumot, és Laci szerint nagyon fontos lenne, hogy a Budapest Rallye-ra a jelenleginél megnyugtatóbb előnnyel érkezhessenek és megvédhessék a géposztály bajnoki címét. Az 5-ös kategóriában Madari Imréék és Gyöngyösi Marcellék állnak az élen, de tavaly egyiküknek sem volt fenékig tejföl az élet Komlón. Madariék az erdőben végezték, egy lenullázott futóművel, Gyöngyösiék pedig csak szuperrallyeval értek célba, váltócsere miatt. Természetesen mindketten jobb versenyt szeretnének futni az idén, de a Kuncz Dezső-Bencs Gábor páros is megkezdte Veszprémben a felzárkózást, reális esélyük lehet a győzelemre. A csatákba viszont biztos, hogy Ifj. Fogarasi Attila is bőven bele fog szólni. A 7-es géposztályban ülhet egyedül nyugodtan a hátsóján az éllovas, ugyanis a Szepesi Marcell-Gondos Péter-Honda Civic trió előnye 19 pont a Veszprémben szárnyaló márkatársak, Balics Ákos és Borsfai Dávid páros előtt.

A Baranya Kupa, a Rallye2 Bajnokság számára pénteken délután, a Vasas-Zobák szakasszal veszi kezdetét, ami után a komlói prológ és éjszakai sötétben, a Vasas-Hosszúhetény gyorsasági vár a mezőnyre. Szombaton nem lesz nagy lustálkodás, mivel a napi első, összességében viszont a harmadik, Nyárasvölgy-Hetvehely pályán már 8:02 órakor elrajtol az első versenyautó, a célba pedig 17:36 körül fog megérkezni az első Rallye2-es páros, és nem kizárt, hogy ekkor a megszokottól jóval több pezsgőt fog csordogálni a komlói Városháza lépcsőin.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!