Simon György és Simon Tímea jó úton járt ahhoz, hogy idén ők győzzék le az Esztergom-Nyerges Rallye-t és végre átguruljanak a céldobogón, de a súlyos versenybaleset miatt erre nekik sem volt lehetőségük. Simon Györggyel beszélgettünk.
Milyen tervekkel utaztatok az évnyitóra, Nyergesújfaluba, Esztergomba?
Az volt a terv, hogy a tavalyi két és fél gyorsasági után egy kicsivel több időt és kilométert töltünk idén a pályákon. 2023-ban a váltó lerövidítette a versenyünket, miatta nem tudtunk végig menni. Úgy voltunk vele, ha ezúttal célba érünk, akkor már az is nagy eredmény lesz. A lényeg az volt, hogy kibírja a kocsi az Esztergom-Nyerges Rallye teljes távját, aztán ha ez sikerül, akkor igyekszünk kihozni mi is a legtöbbet magunkból, titkon bíztunk valami szép eredményben is.
@rallye2.hu Simon György-Simon Tímea Esztergom-Nyerges Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Bajna-Lábatlan Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Ebből a szempontból jól álltatok, versenyben voltatok, amikor a futamnak váratlanul vége szakadt. Milyen volt eddig a pontig a hétvégétek?
A legfontosabb, hogy szeretnénk a részvétünket nyilvánítani az elhunytak hozzátartozóinak, barátainak, ismerőseinek, és mielőbbi gyors felépülést, teljes gyógyulást kívánunk a sérülteknek. Felfoghatatlan tragédia történt, ezután csak sokára fogunk visszatalálni a normális kerékvágásba.
A versenyről kérdeztél, megpróbálok arról is mondani néhány mondatot. Szombaton, a legnagyobb meglepetésünkre egészen jó eredményeket tudtunk futni magunkhoz képest, a Lada Kupában, de a P12-ben sem álltunk egyáltalán rosszul, már az első napon sem. Azt gondoltam, hogy egy kicsit rövid lesz a váltónk ezekre a pályákra, tartottam tőle, hogy nem lesz elegendő a végsebességünk, kapjuk majd a másodperceket az ellenfelektől. Sok hosszú egyenes volt a lábatlani gyorsaságin, néha azt hittem, hogy autópályán megyünk, de mégsem zsákoltunk be olyan nagyon sokat, mint amire a rajt előtt gondoltam. Ennek köszönhetően viszonylag jó helyen álltunk szombat este, az összetettben bejutottunk a Top 10-be, a ladások közt pedig már felléptünk a dobogóra és ezt a helyet egészen a verseny végéig megőriztük.
Második nap mi történt veletek?
Szerencsére nem volt semmilyen kalandunk, nem mentünk a határon, próbáltunk biztonságos tempót felvenni, ám igyekeztünk mégis tempósan menni, úgy, hogy ne legyen benne túl nagy kockázat. Görög Petiék kiállása után a P12-ben is odaértünk a harmadik helyre, a kocsink teljesen rendben volt, csak sajnos mégsem sikerült az összes gyorsaságin autózni, nagyon szomorúan alakult a verseny vége.
Folytatás? Van valami elképzelésetek a jövővel kapcsolatban, vagy nagyon sötét a kép?
Eléggé szürke a kép, vannak kétségeink. Nem tudjuk, hogy mennyire lehet ezek után biztonságos egy gyorsaságinak a felépítése, ha egy ilyen szörnyű tragédia megtörténhetett? Ez semmilyen versenyen sem fordulhatott volna elő, ezután pedig pláne nem eshet meg, mert kiemelt szerepet kell szánni a lehető legnagyobb biztonság megteremtésének. Ez elég nagy feladatot állít most a rendezők, illetve minden más illetékes elé, de meg kell oldani, mindent el kell követni, az ilyen balesetek megelőzéséért és azért, hogy rend legyen a pályákon. Ez mindenféle folytatástól fontosabb. A Diósgyőr Rallye-t terveznénk, legalábbis az eredeti elképzeléseink közt ott szerepel(t), mivel hozzánk az lesz a legközelebbi ORB2-es versenyhelyszín 2024-ben. Nagyon reméljük, hogy a két hónapos Rallye2-es szünetben változik valami a biztonság terén.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
@rallye2.hu Simon György-Simon Tímea Esztergom-Nyerges Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Tatabánya-Környebánya Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali