Szerencsétlenül kezdődött, vagyis el sem kezdődött el a 2016-os évad a Nagy Péter-Gonda Dániel duónak, mivel a srácok csak májusra, a Szombathely Rallye-ra tudták a rajtvonalhoz gurítani a Peugeot 205-ösüket, ami köszönetként rögtön cserben is hagyta a párost. Petiék ekkor beújítottak egy 306-ost, ami érezte, hogy elődje minden bűnét neki kell jóvátennie és egy gondtalan fél évvel, valamint sok szép kupával ajándékozta meg a srácokat. A sikerek ellenére Petiék elég óvatosak a 2017-es év terveivel kapcsolatban, még az is megeshet, hogy nem láthatjuk az idén őket a pályákon, de még ez sem biztos. Mi mindenesetre azt javasoljuk neki, hogy addig kell ütni a vasat fiúk, amíg meleg. 😉 Nagy Petivel beszélgettünk.

Rallye2.hu: A régi 205-ös Peugeot-tokkal kezdtetek neki a 2016-os esztendőnek, ami hamar „kicserélődött” egy 306-osra. Miért váltottatok?

Nagy Péter: Amikor nekikezdtünk az évnek, akkor még egyáltalán nem volt benne a pakliban, hogy autót fogunk cserélni, mivel a 205-ösünk elég alaposan föl lett újítva, abban képzeltük el a tavalyi szezont. Csak a dolgok nem úgy alakultak, ahogy mi azt elterveztük. Először – több apróság mellett – egy adminisztrációs nehézségbe futottunk bele, csak a májusi, szombathelyi Iseum Rallye-ra lett meg a gépkönyve a kocsinak, így csak a harmadik fordulóban tudtunk bekapcsolódni a bajnokság küzdelmeibe. Ott pedig az új építésű motorunk azonnal tropára ment. Ezután kellett átértékelnünk az évet, illetve a 205-öshöz fűződő kapcsolatunkat és inkább a kocsi cseréje mellett döntöttünk. Nézelődtünk, gondolkodtunk, majd aránylag jó áron hozzájutottunk a jelenlegi versenyautónkhoz, egy Peugeot 306-oshoz.

Rallye2.hu: Mik voltak a tervek az év elején?

Nagy Péter: Előre sejtettük, hogy a P13-ban a Papp László-Papp Csaba duót elég nehezen tudnánk megszorongatni, mert ők is ügyesek, a Volvo-juk pedig egyenesen szenzációs. Ezért a géposztályunk fennmaradó dobogós helyezéseire pályáztunk. Abszolútban pedig, ami sikerül, de minél előrébb. Az első tízbe akartunk beférni. Ám hamar szembesültünk azzal, hogy nagyon erős lett a mezőny, úgyhogy ezt a vágyunkat sürgősen el kellett engedni.

Rallye2.hu: Az év vége elég szerencsésen alakult a számotokra, de milyen volt a többi versenyetek?

Nagy Péter: A szombathelyi kiesésünk után hazamentünk és még az is megfordult a fejünkben, hogy itt a vége az évnek. Aztán találtunk rá a 306-osra, amivel azt terveztük, hogy átmenetileg átülünk bele, pihentetjük a 205-ös projektet, de ezután, a hátra lévő négy versenyt úgy tudtuk teljesíteni az új autónkkal, hogy gyakorlatilag nem kellett hozzányúlnunk. Jó döntésnek nevezném a kocsi cseréjét. A bajnokság második fele már kitűnően alakult. Az aszfaltos versenyek mindig is színpatikusabbak voltak a számunkra, mint a murva, azok közül egyet sem emelnék ki, mint kedvenc. Érdekes, hogy a leginkább negatív élményünk is pont egy alapvetően kitűnő versenyhez, a Baranya Kupához kapcsolódik. A hetvehelyi gyorsasági állapota az katasztrofális volt, pedig szeretjük azt a speciálist és a Baranya Kupát is. A 306-al az első versenyünk a Székesfehérvár Rallye volt, itt tudtuk, hogy nem váltjuk meg a világot, mert egyáltalán nem ismertük még a kocsit. Ám innentől kezdve minden pozitívan alakult, a Salgó és az Ózd Rallye-ra egészen belejöttünk, nagyobb lett a tempónk is. A Zagyvaróna-Cered oda-vissza óriási kedvencünk volt Salgótarjánban. Ózdon pedig szerintem a sötétben rendezett utolsó gyorsasági volt a vízválasztó. Olyan vetélytársainkat is elkalapáltunk ott az éj leple alatt, akiket világosban esélyünk nem lett volna elkapni. Sáta, a sötétben nekünk remekül sikerült, még az abszolút tízbe is be tudtunk furakodni. A versenyen pedig óriási szerencsével, és Kiss Zsoltiék pechével a kategóriánk második pozícióját is meg tudtuk csípni az év végére. Egyetlen ponttal előztük meg végül őket, a rajt előtt nem is számítottunk arra, hogy le tudjuk dolgozni a 10 pontos hátrányunkat, mi a bronzéremért hajtottunk.

Rallye2.hu: Ezzel meg is lett maximálisan az év elején megfogalmazott tervetek. Elégedettek voltatok ezzel?

Nagy Péter: Az eredménynek nagyon örültünk, pláne annak tükrében, hogy a bajnokság felénél, négy forduló után sikerült összegyűjtenünk, ha jól számolom nulla pontot. A hátralévő négy futamon pedig végig ott volt a teher a vállunkon, hogy egyáltalán nem hibázhatunk. Ez sikerült megoldanunk, plusz Zsoltiék elég keményen betliztek Salgótarjánban és Ózdon egyaránt, amit csak kemény munkával tudtunk kihasználni. Négy versenyből kellett kihoznunk a maximumot, ami sikerült és a végén még a szerencse is mellénk szegődött.

Rallye2.hu: Hogyan tovább 2017-ben?

Nagy Péter: A tavalyi esztendőnk elég megterhelő volt anyagilag. Még akkor is, ha rengeteg segítséget kaptunk a szponzorainktól, amiért végtelenül hálásak vagyunk. Nem különben a szervizcsapatunknak és az egyesületünknek, a SCAR Ungheria SE-nek, akik nagyon sokat tettek értünk. Az előttünk álló szezonban úgy néz ki, hogy legfeljebb egy-egy versenyen tudunk majd rajthoz állni, de az is megtörténhet, hogy teljesen kihagyjuk a következő évadot. Ez még a jövő zenéje, de komplett bajnokságot garantáltan nem fogunk teljesíteni. Az autóval egyelőre nem is foglalkoztunk, át kell gondolnunk, hogy mi legyen a sorsa. Jó, megbízható kocsi, szeretjük is ezért, de lassabb, mint a 205-ös és pláne lassabb, mint Papp Laciék Volvo-ja. Abszolútban pedig szinte semmi esélyünk nincs ezzel a versenyautóval. Úgyhogy mi egyelőre csak ötletelünk, aztán, ha megtaláljuk a tutit, akkor biztos, hogy teljes erőbedobással újra támadunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!