Az évad végének legszorosabb csatája fűződik a 8-as kategóriához és a Madari Imi-Haracska Tomi duó nevéhez, hiszen a Renault-val versenyző páros pontazonossággal érkezett meg Ózdra, ahol végül sikerrel vették a srácok az akadályt és begyűjtötték a géposztály bronzérmét. Imiék örültek is az év végi kupáknak, hiszen méltó zárása volt ez az első Renault-ban eltöltött évüknek, de 2017-ben fentebb szeretnének lépni a dobogón, ezért mostanság éjt nappallá téve dolgoznak a Clio-n és azon, hogy megvalósíthassák a terveiket. Madari Imit kérdeztük 2016-ról és az idei évi terveikről.

Rallye2.hu: Az évad elején ültetek be a hátul kaparós BMW után, az elől hajtó Renault Clio-ba. Gondolom, hogy a szabályok módosítása miatt történt így. Milyennek értékeled ezt a váltást?

Madari Imre: Igen, nyilván a 2016-os évad rajtja előtt bevezetett szabálymódosítások indokolták a kocsi cseréjét, de utólag azt mondhatom, hogy nem bántuk meg ezt a váltást. Ám éppen emiatt, a tavalyi évünk az elsőkerék hajtáshoz történő visszaszokásról szólt, nem szőttünk elérhetetlen álmokat. Ennek ellenére szerintem nem vallottunk szégyent és örültünk, hogy hivatalosak voltunk mi is a november végi Rallye Show-ra, a Rallye Szakág díjátadó gálájára.

Rallye2.hu: Mikor autóztatok utoljára elsőkerekes versenyautóval?

Madari Imre: 2012-ben, egy Honda Type-R-el. Ezzel a Rali Túra versenyein indultunk és akkor vettünk részt először a Rallye2 Bajnokságban is. A Baranya Kupán mutatkoztunk be és azt a versenyt akkor meg is tudtuk nyerni a géposztályunkban.

Rallye2.hu: Milyen volt számotokra a tavalyi év? Egerben jól kezdődött, de aztán becsúszott néhány kevésbé sikeres forduló és hagytatok ki versenyeket is.

Madari Imre: Egerben még kerestük a helyünket, nem tudtuk, hogy hová soroljuk magunkat a mezőnyben. Az autóval is ismerkedtünk, de mindezek ellenére ott tudtunk lenni a géposztályunk élmezőnyében, a célban pedig a bronzéremnek örülhettünk. A Miskolc Rallye nagyon szomorúan alakult, igazából el sem kezdődött nekünk, mert még a gépátvétel előtt tönkrement a motorunk, fordultunk meg, mehettünk azonnal haza. A murvákat kihagytuk, majd Székesfehérváron újra sikerült a dobogóra állnunk, másodikak lettünk. A Salgó sem volt rossz, harmadikként értünk célba, Ózdon pedig nagyon jól éreztük magunkat, sikeresen teljesítettük a záró futam hétvégéjét. Számunkra az Ózd Rallye, az év versenye volt. A 2016-os szezon nekünk elsősorban arra ment el, hogy a kocsinkat alaposan megismerjük, belakjuk, kitapasztaljuk. A barátkozás közben pedig még egy szép év végi serleget is sikerült begyűjtenünk, a géposztályunk harmadik helyét szereztük meg. Szerintem a lehetőségeinkhez képest jól alakult az évünk, köszönjük szépen a szervizcsapatunk munkáját és a támogatóink rengeteg segítségét.

Rallye2.hu: Mi volt számotokra az év csúcsa és legrosszabb pillanata?

Madari Imre: Természetesen az Ózd Rallye volt nekünk a legjobb az idén, mert oda László Pistiékkel pontazonossággal érkeztünk meg és ott tudtuk megszerezni az év végi harmadik pozíciót, aminek nagyon örültünk, elégedettek voltunk vele. Nem voltunk viszont egyáltalán boldogok Komlón, a Baranya Kupán, ahol kicsúsztunk, beestünk az erdőbe és kiütöttük a futóművet a kocsi alól. Ez az én hibám volt, rájöttünk az okára, föl kellett dolgozni, aztán ennyi. Menni kell tovább, ez mindig benne van. Ezért mondanám az évünk mélypontjának a miskolci kudarcunkat, a motor szétesését. Ez volt a legrosszabb pillanatunk az évad során. Egy centit nem tudtunk autózni és ez lelkileg is eléggé megviselt minket.

Rallye2.hu: Mit szeretnétek 2017-ben?

Madari Imre: Vannak terveink, amik között kerülnek olyanok, amelyek nem fognak változni a tavalyi évhez képest. Ilyen az autónk és a Rallye2 Bajnokság, ám idén teljes évet szeretnénk teljesíteni, beleértve a murvás versenyeket is. Szeretnénk még jobban odatenni magunkat, még előrébb végezni, stabilan, biztosan ott lenni a versenyhétvégéken. Jelenleg az autónkat revíziózzuk, elég nagy fába vágtuk ezzel a munkával a fejszénket, mivel nagyon alaposak akarunk lenni. A-Z-ig át lesz nézve a kocsi és némi fejlesztésre is sor kerül. A hajtás tekintetében hátrányban voltunk a vetélytársainkkal szemben, ezt a télen szeretnénk megszűntetni. Ettől remélem gyorsabbak leszünk. Tamással is egyre inkább összeszokunk, jó csapatot alkotunk a kocsiban. Ha a műhelyben jó munkát végzünk és a terveink is megvalósulnak, akkor az év végén szerintem újra jó lehet nekünk, szép eredmény kerekedhet belőle a bajnokságban. A cél nem is lehet más, mint újra a dobogón végezni a géposztályunkban. Tériszonyunk nincs, így szívesen felállnánk akár a dobogó legfelső fokára is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!