Kiss László és Koroknai Dániel kisebb csoda árán lehetett ott az Ózd Rallye-n, de a csoda ennyiben kimerült, az autójuk nem volt 100%-os állapotban a gyors felépülés után. Kiss Lászlóval beszélgettünk.

A Mediterrán Rallye-n kicsúsztatok, összetört a Civic Type-R, volt dolgotok bőven az autóval. Hogyan sikerült megjavítanotok az Ózd Rallye-ra, és mit vártatok a borsodi futamtól?

A Mediterrán Rallye-n szombaton csúsztunk ki és csapódtunk fának, ezután csak saját felelősségre hagyhattuk el a pécsi kórházat. Veres Pistinek a keze zúzódott, én a lábamat ütöttem meg és agyrázkódásom is lett. Hazautaztunk, ám sokat nem totojáztam, hétfőn már kerestem az embereket, akik tudnak nekem segíteni az autó gyors talpra állításában. Lakatos munkák vártak ránk, a bukócsövet kellett javítani, szét kellett szedni, össze kellett rakni a Hondát, rengeteg munka volt a kocsival, de Ózdra, mindössze bő két hét alatt sikerült mindennel elkészülnünk. Ránézésre tökéletes volta versenyautó, de hamar kiderült, hogy a kapkodásnak meglett az eredménye. A fékkel volt problémánk, a futómű nem állt össze, elektronikai gondunk volt, úgyhogy nem volt könnyű az életünk, amíg versenyben voltunk.

Nem sikerült célba érnetek. Mi történt veletek a pályákon?

A szakaszok közül egyedül a Zabar-Domaháza volt ismerős, ott egyszer indultunk már, de a többi gyorsasági szakaszon még soha nem versenyeztünk. A prológ minden gond nélkül telt, majd szombaton Zabaron rögtön jelezte a fék, hogy valami nincs rendben, a futóművet sem éreztem az igazinak, így már az elejétől kezdve küzdöttünk a kocsival. Ezt az idő hiányában elmaradt tesztek számlájára írtuk, a prológon 50-60-as tempónál nem éreztük, élesben viszont szinte azonnal. Sem a féktávokon, sem a kanyarokban nem úgy viselkedett az autó, ahogy azt elvártuk és megszoktuk tőle. Kalandunk nem volt, izgalmasabb helyzetünk is csak egy.

Egy visszafordítóban a kelleténél egy kicsivel jobban letettem tőre, ott leért az első lökhárítónk, valamint a sátai szakaszon felnyílt a hátsó ajtónk, úgy autóztunk a gyorsaságin. A Királdi körgyorsaságin, a harmadik szakaszon már nem mentünk el a második körre, a cél felé vettük az irányt, amiért jelentős, 6 perces időbüntetést kaptunk, így a hiányosságokat is figyelembe véve arra az elhatározásra jutottunk, hogy jobb, ha nem folytatjuk az Ózd Rallye-t, jobbnak láttuk, ha kiállunk a szervizben.

Egy forduló van hátra a bajnokságból. Ott lesztek a Zemplén Rallye-n?

A kiállásunk egyik oka éppen ez volt. Sikerült felmérni az autó állapotát, mondjuk azt, hogy teszteltünk, megtudtuk, hogy mit kell javítanunk, és mielőtt bármi más is történt volna velünk, azt mondtuk, hogy kezdjük el és tudjunk minél hamarabb, maximálisan felkészülni a Zemplén Rallye-ra. Megyünk, igen, ott leszünk Szerencsen, ami hazai verseny nekem, így csak az lesz a lényeg, hogy érjünk végig kalandmentesen, és a céldobogón ünnepelhessük meg a 2022-es, Rally2 Bajnokság végét.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!