Csapó Roland és Édesapja Csapó Attila a Mediterrán Rallye után Ózdon is eseménytelenül gyűjtötte a kilométereket, valamint a pontokat, így érthető, hogy Borsodban is elégedetten gurultak át a célvonalon. Csapó Rolanddal beszélgettünk.

A Mediterrán Rallye-n jól szerepeltetek, az abszolút tizedik helyen értetek célba. Ózdra hasonlóan jó eredményért utaztatok el? Hogyan készültetek az évad hatodik Rally2-es, bajnoki futamára?

Leginkább a Ladánk motorján szerettünk volna fejleszteni, de ez végül a két verseny közti idő rövidsége miatt nem jött össze, ezért maradt minden a régiben, ugyanolyan autóval érkeztünk meg Ózdra, mint, amilyennel a Mecsekből hazatértünk. A felkészülésünk elsősorban abból állt, hogy az Ózd Rallye pályáiról kerestünk belsőkamerás felvételeket az Interneten, ezekből igyekeztünk a lehető legjobban megismerkedni a gyorsaságikkal az indulásunk előtt. Zabaron, Rally3-ban autóztunk már korábban, de sem Sátán, sem a Királdi körgyorsaságin nem versenyeztünk eddig még. Biztonsággal célba akartunk érni, jókat csatázni, jól érezni magunkat, igazából ennyi tervünk volt.

A prológot és hat gyorsasági szakaszt kellett teljesítenetek az Ózd Rallye-n. Hogy sikerültek ezek?

A prológ jó volt, tetszett, bár a Rally2-ben még nem mentünk eddig salakon, csak a KZ-Invest Kupasorozatban, a debreceni salakmotor stadionban, de ugyanolyan nagy élmény volt körözni Ózdon is.  Technikai gondunk egyáltalán nem volt sem a bemelegítésen, sem a szombati versenyen, Simon Gyuri nagyon jól felkészítette ezúttal is az autónkat, a kemény pályákra. A nap folyamán fokozatosan gyorsultunk, és ugyan estek ki előlünk a géposztályunkban, de szépen lassan a verseny végére sikerült felkapaszkodnunk a Lada Kupa és a P12-es géposztály negyedik helyééig. Az összetettben ezúttal a 12. helyen zártuk a futamot. Extra esemény nem történt velünk, árokban nem jártunk, megforgásunk, rossz féktávunk nem volt, defektet sem kaptunk, próbáltunk a lehető legpontosabban menni, talán ezeknek is köszönhetjük azt, hogy estére két fronton is sikerült megközelítenünk a dobogót. A Királdi körgyorsasági szakaszt szeretném külön kiemelni, az fantasztikus volt, pályafutáson során nálam ez eddig a csúcs, nagyon tetszett. Ott szeretnék még menni, minél többször, mert az egy nagyon szuper gyorsasági. Ellentétben Sátával, ami nem jött be, nem tudtam ráhangolódni, nem találtam a ritmusát egyik alkalommal sem, emiatt az nem lett a kedvencem. A célban elégedettek voltunk, örültünk az eredményeinknek, számunkra tökéletes volt az Ózd Rallye.

Lesz még lehetőség, ha nem is Királd környéken, de Borsodban autózni. Közeleg az évadzáró futam, a Zemplén Rallye. Ti ott lesztek?

Szeretnénk menni, arra készülünk, hogy elutazunk Szerencsre, és addigra jó lenne, ha ki tudnánk cserélni az áttételt is a váltóban. Bózsva környékén törtük egyszer totálkárosra az autónkat, úgyhogy arrafelé járatosak vagyunk, az fejből is meglesz, de a többi pálya ismeretlennek ígérkezik a számunkra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!