Kállai Tamás és Szilassy Arnold Egerben szeretett volna valamennyit fényesíteni az Orfű Rallye végeredményén, de nem jártak sikerrel, mert a siroki szakaszon hirtelen kellett kipattanniuk a kocsiból, mivel elégett az autóban a fél kábelköteg. Kállai Tamással beszélgettünk.

Orfűn nem úgy sikerült a Rally2-es bemutatkozás, ahogy elterveztétek. Egerben a szépítés volt a cél?

Az idénynyitón elszenvedett sok balszerencse után – komoly eredménnyel szerettünk volna célba érni – Egerben azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy biztonsággal autózva, de mindenképpen ott legyünk a célceremónián. Eközben persze jó lett volna valamilyen szép eredményt is elérni, de fő tervként a versenytáv teljesítését tűztük ki a zászlónkra.

Szombaton este az Egerszalók-Eger szakasz várt rátok, majd a vasárnapi napon még két gyorsaságinak tudtatok nekifutni. Mi történt veletek?

Az első szakasz nagyon rövid volt, igazából egy komoly kanyar sem volt benne, valójában még bemelegedni sem tudtunk a 4,2 kilométeren. Ettől függetlenül jó volt, mi örültünk neki, hogy már szombaton is történik valami, autóba ülhettünk, átjárt minket a verseny hangulata. A szakasz sokat nem mutatott meg abból, hogy másnap mire számíthatunk, tapogatózásnak megfelelt. Javítottuk a féket, és más egyebet is a rajt előtt, ezeket nem tudtuk kipróbálni, így élesben tesztelhettünk.

Az első lassítónál azt sem tudtuk, hogy hogyan fogunk megállni az autóval, az volt a főpróba, azt gondoltuk, hogy másnap majd belehúzunk. Nem ez történt. Bátor hamar rám ijesztett, nem nagyon találtam önmagam, reméltük, hogy második nekifutásra majd jobb lesz, de ez már nem derülhetett ki. Sirokon egészen a rajttól kezdve bátrabban autóztunk, viszont a lendületünket rettenetes nagy füst törte meg, amikor elfüstölt a fél kábelkötegünk. Megálltunk, és azonnal kiugrottunk az autóból, Arnold kezében egyből ott volt a poroltó, azt gondoltuk, hogy kigyulladt a Ladánk. A versenyünk ugyan már elúszott, füstbe ment a tervünk, de nem adtuk fel, megpróbáltuk beindítani a kocsit, hogy legalább a szervizig eljutva esetleg megcsináljuk az autót. Be kellett tolni a Ladát, csak úgy tudtunk bele életet lehelni. A műszerfalon minden is villogott, a fél autó önálló életre kelt, de odaértünk a szervizparkba. Ott szembesültünk azzal, hogy akármilyen ügyes és gyors szervizcsapatunk van ezt a futamunkat nem tudják még ők sem megmenteni.

A szervezők munkájával teljesen elégedettek voltunk, jó értelemben mondom, hogy furcsa volt a rendezvény, mert nagyon pörgősnek éreztük, nem volt üresjárat, egyik gyorsról hamar mentünk a másikra. Annyi időnk volt mindig, hogy beöltözzünk, guminyomást állítsunk, és már mehettünk is a rajtba. Két perc múlva már a pályán voltunk. Flottul ment minden, csak mi sajnos nem jutottunk messzire.

Ha megjavítjátok az autót, utána hol folytatjátok a bajnokságot?

A Kazincbarcika Rallye-n ott leszünk, és szerencsénk van, mert az autóba amúgyis készül a komolyabb kábelköteg, mert új kijelzőt szerelünk be és szeretnénk még egy-két dolgon módosítani. Az új kábelköteget már elkezdték legyártani, de a törtétek után meg kell egy kicsit sürgetnünk a munkát. Ha elkészült beszereljük a fiúk segítségével, és mielőtt elindulunk Borsodba jó lenne, ha egy kicsit ki tudnánk próbálni a kocsinkat, az éles bevetés előtt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!