Simon György és Simon Tímea legyőzte a mumusát az Eger Rallye-n és a bőséggel adódó nehézségeik ellenére pontszerzéssel zárták a Rally2 Bajnokság idei második futamát is. Simon Györggyel beszélgettünk.
Orfűn nem egészen úgy jött ki a lépés, ahogy elterveztétek, Egerből viszont nem túl szép emlékképek voltak a fejetekben. Miként tudtatok készülni, és mit vártatok az Eger Rallye-tól?
Ahogy utaltál is rá a kérdésedben, a bátori pálya nekünk a mumus pályánk volt, két éve elég nagyot estünk a legelején. A leckét megtanultuk, az volt a tervünk, hogy nagyon ésszel megyünk és a Bátor-Pétervásárai elágazás szakaszt legalább egyszer teljesítjük.
Utána ha felborultok, az nem is fájt volna? 🙂
Nem. 😀 Bár az első öröm után lehet, hogy sírtunk volna egy kicsit. Az elsődleges célunk az volt, hogy a kanyarunkat, ha törik, ha szakad teljesítsük, utána minden mindegy volt. Mi már vasárnap reggel boldogok voltunk, hogy Bátoron kapásból tudtunk egy egészségeset menni. De összességében jól sikerült a futam, mindháromszor túléltük Bátort, viszonylag rendben volt a szakasz, ott technikai még gondunk sem volt, Sirokon viszont igen.
Soha nem szabadultok már meg ettől a szelephimba töredezős problémától?
Nagyon szeretnénk már véglegesen túl lenni rajta mi is, elhiheted nekem. A három Sirokból csak egyet abszolváltunk gondtalanul, ha nem az autó vacakolt, akkor az eseménytelennek mondható harmadik próbálkozásunknál az ég szakadt le. Nem volt Sirok a szívünk csücske. A harmadik gyorsaságin tört el a szelephimba, az ötödiken pedig második fokozatban ragadt a váltó, úgy mentünk végig rajta. Az eső ellenére nem mentünk rosszat a power stage-en, magunkhoz képest egészen vállalhatónak éreztük a nap utolsó eredményét.
Szombaton rendben volt minden a rettentően tempós, egerszalóki pályán?
Sajnos nem. A műszaki problémák már ekkor elkezdődtek, a pálya felénél fellazult a gázpedál bowdenje, onnantól kezdve jóformán alapjáraton tötymörögtünk le a célig.
Kaland?
Egyetlen lassítóérintésünk volt, amit annak tudtunk be, hogy még soha nem használtunk ilyen gumikeveréket, és az abroncsok még hidegek is voltak. Nem tudtam kiszámolni, hogy hol fogunk megállni. A Lada Kupában sikerült végül a pontot érő hatodik helyen beérkeznünk a célba. Orfűn a negyedikek lettünk ugyanitt, de ebben a csaknem megduplázódott mezőnyben szerintem ez nem rossz eredmény. A P12-ben a hetedikek lettünk, ami reális, hiszen gondjaink is voltak, és a géposztály eleje pokolian gyors. Mi még nem tartunk ott, hogy velük csatázzunk.
Hol szeretnétek legközelebb csatázni?
A terveink szerint a Kazincbarcika Rallye-n. A 2021-es barcikai futam nagyon jól lett megrendezve, kiváló pályákon versenyeztünk, és úgy halljuk, hogy az idei esztendőben további meglepetésekkel próbálják mindezt fokozni a rendezők. Addigra reméljük sikerül kiküszöbölni a szelephimba töréseket, mert nagyon szeretnénk végre egy teljesen hibamentes és élvezetes versenyt futni Borsodban.
Egy himbamentes versenyre gondoltál? 🙂
Pontosan. Azzal mindenképpen kibékülnénk. 🙂
Rallye2.hu – Salánki Gábor