Ivony Csaba és Kiss Norbert az eredményes évkezdet után Diósgyőrben is szeretett volna jól szerepelni, de végül egy métert sem tudtak versenytempóban autózni. Ivony Csabával beszélgettünk.

Nyergesújfaluban sikerült teljesítenetek a versenytávból azt, amit lehetett. Ezek után milyen tervekkel érkeztetek Diósgyőrbe? Mit vártatok a miskolci hétvégétől?

Az Esztergom-Nyerges Rallye teljesen letaglózott bennünket. Már az utolsó gyorsra úgy mentünk ki, hogy hallottuk, mi történt. A versenyt fájó szívvel befejeztük és értékes pontokkal tértünk haza. Azt szerettük volna, ha Diósgyőrből is hasonló mennyiségű ponttal távozunk.

A P13-es kategória és a BMW Kupa harmadik helyéről beszélünk.

Igen. Ezt szerettük volna valahogy Diósgyőrben megismételni, csak nem jött össze.

Olyannyira nem, hogy a legnagyobb élményetek az volt Borsodban, hogy átgurultatok a rajtdobogón. Utána mi történt veletek?

A péntek esti rajtceremónia után szombaton reggel, amikor mentünk az első szakasz rajtja, Garadna felé, etapon, akkor ahogy melegítettük a féket, akkor a jobb hátsó fék felől egy kopogó hangot hallottunk. Félreálltunk, megnéztük, hogy mi történt, ellenőriztük a féknyerget és azt vettük észre, hogy az alsó csavar hiányzik belőle. A navigátoron kérdezte, hogy bevállalom-e így az előttünk álló három gyorsaságit és az etapokat, hogy a szervízben meg lehessen oldani a problémát? Mondtam, hogy persze, menjünk tovább, próbáljuk meg, de mire fölértünk a rajtba, gyakorlatilag elhagytuk a féknyerget, az alkatrészek befordultak, menthetetlen volt a helyzet.

Nem sűrűn jár így az ember…

Valóban nem. Utólag megnéztük, hogy emberi mulasztás történt-e, vagy mi a csuda? Több, mint valószínű, hogy nem szerelés közben hibáztunk, mert minden csavar alaposan meg volt húzva, le is volt jelölve, amikor itthon ellenőriztük. Én anyaghibára, vagy anyagfáradásra tippelek. Emiatt a banális probléma miatt álltunk ki, érthető módon nem örültünk annak, hogy fel kellett adnunk a versenyt.

Folytatás?

Nekünk most van egy kötelező feladatunk az ATB felé, a bukócsövet rendbe kell hoznunk a Technikai bizottság utasításainak megfelelően. Nincs más lehetőségünk, nekilátunk, szét kell szedni az autót és ki kell javítani a hibákat. Bízom benne, hogy Győrben, vagy legkésőbb az év végén a Zemplénben találkozunk.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!