Az egri rajt után a jövő hét végén Miskolcra látogat a Rallye Bajnokság mezőnye, amelyben természetesen a Rallye2-esek is róják majd a kilométereket, ráadásul öt különböző gyorsasági szakaszon, ami az egri pálya duett után nem kis fegyverténynek számít.

 

Én sajnos a tavalyi Miskolc Rallye-n még nézőként sem lehettem jelen, ezért csak a száraz statisztikák alapján készítek egy kis tényfeltáró vagy inkább felidéző összefoglalót a 17. Miskolc Rallye-ról. A Rallye2 mezőnyére összesen hat gyorsasági szakasz várt. A 41 nevező Rallye2-es párosnak Lyukóbányán, Királdon és Bükkszentkereszten kellett kétszer végigszáguldania, aminek a végén 75,54 km gyorsasági és 211,44 km-nyi etap távval a hátuk mögött érkeztek meg a versenyzők a céldobogóhoz. A futamot az A/N géposztályban és az abszolútban a Bereczki Norbert-Kozma László duó nyerte meg a Kuncz Dezső-Kemény Zsolt és a Nagy Tamás-Folinek Balázs duó előtt. Az F csoportban viszont nem volt ennyire egyszerű a helyzet, mivel ott nem a pályán dőlt el az aranyérem sorsa. Ifj. Bihari Péter Konyári Zoltánnal a jobbján élete első Mitsubishis versenyén megnyerte a csoport és az F/3 géposztály csatáját, de később, mint a technikai ellenőrzésen kiderült elfelejtették az autóba visszaszerelni a katalizátort, amiért gyorsan el is vették tőlük a győzelemért járó kupákat és pontokat, amit Borbás Szabolcs és Borbás Attila örökölt meg. Az ezüstérmet a Dudás unokatestvérek vihették haza, míg a bronz már egy F/2-es géposztályban versenyző páros, a Rafael Tamás-Szabó Balázs duó nyakába került 2010-ben. 2011-ben az előzetes nevezések alapján sajnos kevesebb páros nevezését találjuk a miskolci nevezési listán. Jelenleg a 235-ös a legmagasabb rajtszám, ami hattal kevesebb, mint 2010-ben, de bízunk benne, hogy a rajtnál lesz még pozitív meglepetés ebben a témában. A Rallye2-nek csütörtökön 20 órától kezdődnek a „papírmunkák” és a pénteki prológon a 2010-es Salgó-Gemer Rallye után újra szórhatják majd a salakot a Rallye2 versenyzői is, mégpedig 16:30 órai kezdettel. A szakaszok változatosságára nem lehet panasz így első ránézésre. De még másodikra sem, ugyanis egyiken sem kell kétszer végigmenni. A Kány-Szemere és a Szemere-Hernádvécse szakaszt ugyan már egyben is jól ismerjük, de biztos, hogy így két felvonásban sem fog csalódást okozni. A két gyors között pedig lesz idő legalább Szemerén egy kis levegőt venni. Ezek után az Abaújvár-Hollóháza szakasz szerepel a programban, ami a szintén egy elég élvezetes rallye pályának nevezhető. A gönci szervizpont után a Fóny-Regéc-Óhuta szakaszon kell majd helyt állni, ami nem lesz egyszerű, hiszen egészen nagy neveknek is tört már bele a bicskája ebbe a feladatba. Az Erdőbénye-Aranyosi völgy megvallom, hogy számomra a fekete ló. De ez már az én gondom, de nem is rólam szól ez a dolog. Szégyen, nem szégyen, erről a szakaszról vajmi keveset tudok. Mindössze egy, szeptemberben az egyik videómegosztóra feltöltött amatőr videóból tudtam erről a pályáról tájékozódni, ami alapján elmondható, hogy a pálya eleje és vége igencsak lobogós lesz és hol igen jó hol pedig kevésbé jó minőségűnek tűnő két szembe találkozó személyautó számára már szűk aszfalt utat vélek felfedezni a felvételen. Ezt több helyen is hidak szűkítenek le még jobban. Aztán természetesen technikásabb részek is lesznek, amikkel összességében egész korrekt feladatnak látszik az 5. gyorsasági szakasz is, ami után már „csak” egy újabb szerviz még egy ugyanilyen kör és a 18 órára tervezett díjátadó ünnepség vár a mezőnyre. A nevezési listán több érdekes név is felfedezhető. Elsőként emelném ki, hogy Miskolcon egy hölgy is a lovak közé csap majd Papp Katalin jóvoltából, aki egy Suzuki Ignist vezet majd az N/2-ben. A Rallye2 újoncain kívül visszatérnek a pályára a Bencs fivérek, új Skoda Feliciájukkal, de Ifj. Bihariék is új autóval mutatkoznak majd be az F/2-es csoportban. A bajnokságot egri diadalával az Órai Balázs-Jancza Tamás duó vezeti, és egészen biztosan törekedni fog rá Balázs, hogy a meglévő öt pontos távolságot megtartsa, vagy növelje az őket üldöző és az új Hondájával minden bizonnyal egyre inkább megbarátkozó Kuncz Dezső-Németh Fruzsina páros előtt. Az F csoport egyik érdekessége, hogy a tavalyi dobogósok közül csak Rafaelék jelezték részvételi szándékukat 2011-ben, de a dolguk ettől függetlenül nem lesz egyszerű, mivel az F csoport éllovasa Mózer Attila és a bajnoki címvédő Medvecz házaspár is újult erővel készül a megmérettetésre, és Csépe Gáborék, illetve Keszler Mátyásék után újabb ORB-s párost köszönthetünk majd a nevezések alapján a Rallye2 családjában, Drávucz Olivérék személyében, akik nem aprózzák el a dolgot és rögtön az F/3-ba szállnak harcba a pontokért.

Várjuk a Rallye2-es párosok versenyelőzeteseit a rallye2@citromail.hu E-mail címre, vagy a  megadott elérhetőségeink bármelyikére.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!