Fábián Lóránt és Ihász László jól kezdte a Mecsek Rallye-t, de Orfűn, a parkolóban a gumik alól elfogyott a tapadás, ez pedig a fiúk versenyének a végét jelentette. Fábián Lóránttal beszélgettünk.
Salgótarjánban úgy ért véget a versenyetek, hogy egy kölcsönbe kapott váltó volt beszerelve, ezzel értetek célba. Sikerült a sajátotokat megjavítani és visszarakni, a Mecsek Rallye-ra, ahová már régen vágytatok?
Rendbe szedtük a saját váltónkat, miután megérkezett az alkatrész hozzá, de amikor a Mecsek Rallye előtti hétvégén mentem egy kört a kocsival, hogy kipróbáljam a váltót, akkor eltört a féltengely. Gyártatni kellett gyorsan egy féltengelyszárat, amit még Budapestre el kellett küldeni, az utómunkálatokra. Az indulás előtti napon lett kész a kocsi, az összerakás utáni gyors tesztkörön minden jónak tűnt. Nem lakunk messze Pécstől, de a Mecsek Rallye-n még soha nem tudtunk versenyezni, mindig közbejött valami. Vagy Rallye3-as versenyünk volt máshol, vagy nem volt jó az autó, vagy nem volt rá keret, vagy ha minden adott lett volna, akkor nem meg indult a Rallye3, úgyhogy legalább öt éve ott volt a Mecsek Rallye a bakancslistánkon. Nézőként persze mentünk, úgy nagyon tetszett, amit láttunk. Régi vágyunk vált valóra, szerettünk volna úgy szerepelni, hogy a P13-as géposztályban dobogóra állhassunk a nap végén.
@rallye2.hu Fábián Lóránt-Ihász László Prígyeni Tiszák Péter-Erdélyi László Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
A Széchenyi téren végül csak a rajtdobogón jártatok, a célig nem értetek el. Mi történt veletek?
Az első szakaszon elrajtoltunk Árpádtetőről, és rendben haladtunk Abaliget irányába a legendás gyorsaságin. Mire Orfűre értünk, a parkolóig, addigra elmelegedtek a közepes keverékű gumik, rájöttünk, hogy előre rakhattunk volna keményeket is. Az egyik kanyarban elkezdte nagyon tolni a kocsi az elejét, éreztem, hogy nem fog befordulni, ezért ráhúztam a kéziféket, hogy mentsem a menthetőt, meg ugye a hátulját olcsóbb javítani, mint az elejét. 🙂 A bal hátsó részét sikerült úgy megütnünk, hogy a féknyereg is eltört. Egy darabig húztuk magunkkal, de közben a fékfolyadék elfolyt, a fékpedál pedig a padlóig beesett. A gyorsaságiról még az utcai tempónál is lassabban kecmeregtünk ki, ezzel ért véget az első Mecsek Rallye-nk. Meglepődtünk, hogy így sem mi lettünk az legutolsók, voltak még mögöttünk páran, a P13-as kategóriában is, egész jó idő lehetett volna, ha… De nincsen ha, így jártunk. Jó lett volna legalább egy teljes kört menni, hogy felmérhessük azt, hogy hol tartunk a mezőnyben.
Folytatás? Egerben ott lesztek? Lesz a kedvenc szakaszotok, az Egerszalók-Eger is. 🙂
Miután kiálltunk, bevallom, hogy a balszerencse sorozatunk miatt mélypontra kerültem. Nyergesújfaluban és Salgótarjánban volt két versenyünk, amit hatalmas küzdelem árán a célban fejeztünk be, ám tavaly a Rallye3-ban is sok technikai problémánk volt. Vasárnap összeszedtem, magam, átértékeltem a dolgokat, minden a helyére került, számításaim szerint továbbra is a harmadikak vagyunk a P13-ban, veszve nincs semmi. Az egri pályákat szeretjük, a Szarvaskő-Egerbocs szakaszon még nem mentünk. Készülünk, megpróbáljuk azt, ami tavaly nem sikerült, nem megforogni az első szakaszon, Egerszalókon. 2022-ben a megforgással együtt is második időt autóztunk, gondold el, hogy mi lett volna, ha nem piruettezünk egy nagyot majdnem a pálya legvégén!? A nulláról indultunk újra, jó volt addig a tempónk. Most az utolsó balos kanyart majd kicsivel jobban megtiszteljük, lehet visszább is engedem a gázt, de az már biztos, hogy július 15-16-án ott leszünk, és nekifutunk ezúttal is az Eger Rallye-nak.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor