Bartha Nándi és Molnár Vince számára biztatóan kezdődött a Mecsek Rallye, de a technika ördöge, látva Nándiék legutóbbi sikeres versenyeit, azt gondolta, hogy ideje lenne ismét valamit megbuherálni a 206-osban. Most ő nyert. Bartha Nándorral beszélgettünk.

A 2023-as szezonban eddig kiváló szériában voltatok. Három versenyen állt rajthoz a Peugeot 206-osotok, és hármon célba is ért, összeállt a kocsi. Mire készültetek a Mecsek Rallye-n?

Martin ezúttal nem tudott velem jönni, spórolnia kell a szabadságával, hogy maradjon az éves „eltávból” a Barum Rallye-ra is, ezért Molnár Vince olvasta ezúttal az itineremet. Utólag azt mondom, hogy kétségtelenül Martin lehet a szerencsemalacom, 😀 mert amíg mellettem ült, addig minden rendben volt a kocsival, most, hogy kiszállt egy versenyre rögtön sok gondunk akadt és ki is estünk. Vince személyében jó navigátort találtam, köszönöm, hogy elvállalta a Mecsek Rallye-ra a beugrós szerepet. Azt gondoltuk, hogy jól felkészültünk és tudjuk folytatni az eddigi sikeres szereplést. Nem így történt.

@rallye2.hu

Bartha Nándor-Molnár Vince Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

A verseny legeleje jól sikerült, de aztán…

De aztán jött a neheze. Az első szakaszra tényleg nem lehetett panaszunk, az Árpádtető-Abaliget gyorsaságin a középmezőnyben értünk célba, ezt egyáltalán nem gondoltuk rossznak. A második szakaszon viszont elkezdett háromhengerezni a kocsink, amire már régen nem volt példa. Nem tudjuk miért csinálta. Volt nálunk trafó, gyertya, minden szükséges eszköz és alkatrész, nem lógattuk az orrunkat, eljutottunk a Pécs Plázáig, gondoltuk, hogy nem lehet gond. A szervízben a fiúk segítségével mindent kicseréltünk, még egy főtengely végi jeladót is, de a probléma legnagyobb csodálkozásunkra nem szűnt meg. Mondtam, hogy nincs baj, akkor teljesítjük így a hátra lévő távot. Belehúztunk, Árpádtetőről úgy rohantunk lefelé Abaliget felé a „Wartburgunkkal”, ahogy csak a csövön kifért, no meg, amit a technika megengedett. Nálam lent volt a roló, bosszantott, hogy készültünk, jó a gumink, erre nem megy egy henger.

A mögöttünk álló kategóriatársaink előtt sikerült annyi előnyt kiautóznunk, hogy azt gondoltuk, hogy azt be tudjuk osztani a célig, de ez már soha nem fog kiderülni, mert az ötödik gyorsasági előtti etapon, a váltó elkezdte az ötödik fokozatot kidobálni. Tolókerekes a váltó, ezért roppant érdekesnek tartottam a dolgot, tudtam, hogy baj van, óvatosabbra vettem a figurát, elakartunk jutni a célig. Az utolsó szakaszra még odaértünk, elrajtoltunk, és amikor először beraktam ötödikbe a váltót, az azonnal felrobbant. Kb. a szakasz közepe körül.

Egerbe el tudtok jönni?

Gondban vagyunk, mert a váltószerelőnket nem értük el eddig, de a beszélgetésünk után nem sokkal indulok, nagyjából egy órán belül venni fogok egy széria váltót, amit végszükség esetén be fogunk szerelni, ha más nem lesz, azzal megyünk az Eger Rallye-ra. Van egy C terv is, de azt nem akarom elkiabálni. Minden rosszban van valami jó, az egri pályákra jobban passzolhat a hosszabb áttételezésű, széria váltó, azzal nagyobb sebességet, jobb eredményeket érhetünk el a tempós pályákon. A kuplungot is elküldtem egy alapos revízióra, javításra. Az autóról lehúztuk a dekorfóliát, jelenleg hófehér, valószínűleg még az Eger Rallye-n is így lesz látható, de utána a Barum Rallye-ra minden bizonnyal megkapja az új, csinos kis ruháját.

Rallye2.hu/ORB2.hu Salánki Gábor

@rallye2.hu

Bartha Nándor-Molnár Vince Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!