Fábián Dani és Radványi Józsi egy remek cseh futam után pillanatok alatt ráncba szedte a kocsiját és Salgótarjánban begyűjtötték vele a Lada kupa bronzérmét, amivel, ha nem is behozhatatlan, de a csillagok állása szerint, elegendő, kilenc pontos előnyre tettek szert az üldözőkkel szemben, a ladások közt. A márkakupa éves értékelésben 99%, hogy Daniék szerzik meg a bronzérmet, ezért a pilóta kerek perec ki is mondta, hogy a Mecsek Rallye-n ők már biztosan nem vesznek részt. Fábián Dániellel beszélgettünk.

A Salgó Rallye előtt egyetlen héttel elutaztatok Csehországba, ahol a Barum Rallye-n csapattatok, utcai gumikkal. Ezután eléggé hirtelen lehetett a felkészülésetek a salgótarjáni futamra, én úgy gondolom. 🙂

Nagyon jól éreztük magunkat Zlin környékén, fantasztikusak voltak a pályák és a hangulat is, érdemes volt ellátogatni a cseh versenyre. A célba érkezés után elég sűrű volt a két futam közt az időbeosztásunk, az hét szentség. 🙂 Minden gyorsan történt, az idő pedig rövid volt. Szerencsére sok dolgunk nem volt a kocsival, jól bírta a Barum Rallye-t, amit kellett, azt a csapat segítségével rendbe tettük, az alaprevíziót, és a szükséges cseréket, javításokat elvégeztük, majd szinte azonnal indultunk is Salgótarjánba.

Mi volt a tervetek a Salgó Rallye-n és hogyan sikerült a futam?

A kategóriában már a rajt előtt sem volt sok reményünk egy éves dobogós helyre, de a Lada kupában még harcban álltunk a bronzéremért, ezért szerettük volna sikeresen szerepelni, és célba érni az évad hatodik futamán. A lehető legjobb helyezés begyűjtésére törekedtünk, be akartuk biztosítani az éves serleget, mert a Mecsek Rallye-n 100%, hogy nem indulunk. A Salgó Rallye-t követően azt mondom, hogy valószínűleg elegendők is lesznek a megszerzett pontjaink az éves terv megvalósításához. 10 pont szerezhető egy futamon, nekünk a Salgótarjánban gyűjtött pontokkal együtt kilenc egységnyi előnyünk van Csikó Péterékkel szemben, de ők Székesfehérváron álltak legutóbb rajthoz, nem hiszem, hogy Pécsre elutaznak. A Salgó Rallye-n nem sok minden történt velünk, egy-két neccesebb szituáción kívül semmi extráról nem tudok beszámolni. A kocsink tökéletes volt, szinte semmi dolga nem akadt a szervizcsapatunknak. A verseny szervezése viszont szerintem kifejezetten rossz volt, akadt néhány furcsaság, amik mellé még jó nagy hőség is társult. Csöppet sem éreztük jól magunkat a tűzálló overálban.

A nagy eső minket a mátrakeresztesi gyorsasági közepén kapott el. Amikor elrajtoltunk akkor csak szemerkélt a csapadék, de a pálya felétől már igencsak durva volt a helyzet. A gyorsasági végén pedig hasonló körülmények fogadtak minket, mint a rajtnál. A mögöttünk indulóknak nehezebb lehetett a helyzete. Egy lassító utolsó gumisorát érintettük meg, azért kaptunk is 10 másodperc büntetést. A P12-ben az ötödikek lettünk végül, a Lada kupában viszont hoztuk az elvártakat, bronzérmet szereztünk, ez volt a minimális célkitűzésünk.

Jó pályák vannak Pécs környékén, biztos, hogy nem gondoljátok meg magatokat a Mecsek Rallye-ig?

Tuti, hogy kihagyjuk az évzárót. Most azt gondolom, hogy nekünk ennyi volt a 2019-es év. Sokat versenyeztünk, jó évünk volt és úgy néz ki, hogy az éves értékelésben is sikerült egy kupát szereznünk. A Szilveszter Rallye-ra még mondok egy talánt, az év végéig majd eldől a sorsa a Hungaroring környéki bulifutamnak.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Szeretnénk megköszönni a támogatóinknak, hogy mindig segítségünkre vannak!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra Mobil Credit Kft. 4sys Kft. East Motorsport

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!