A vártnál jóval kevesebb, mindössze 27 Rally2-es versenyzőpáros nevezett és sajnos még kevesebb érkezett meg az Orfű Rallye-ra, de az biztos, hogy akik eljöttek, azok garantáltan kemény csatákat fognak vívni az év legelső versenyén a legjobb helyekért. A Rally2 Bajnokság résztvevőivel beszélgettünk az orfűi terveikről.
Mészáros Zsolt: Nagyon vártuk már az év, a bajnokság kezdetét és szeretnénk minél eredményesebben bemutatkozni 2021-ben. A kocsi a régi, a navigátor a régi, a csapatunk pedig a PSZA Motorsport. A tervünk az, hogy dobogós helyen érünk célba. Úgy érzem, hogy kellően felkészültünk a versenyre, teszteltünk, beállítottuk az autót, de a lelki, a fizikális és a mentális erőlétünkre egyaránt igyekeztünk Dáviddal együtt megfelelő módon odafigyelni. A mecseki pályák a kedvenceim közé tartoznak, szeretek rajtuk versenyezni, többször is mentem már a környéken, reméljük, hogy egy szuper hétvégével indul az idei Rally2-es szezonunk.
Bartha Nándor: Egy nagy csapattal, megújult felállásban érkezünk meg Orfűre. Négy autó van a csapatban, amelyek közül ezúttal – velünk együtt – három lesz jelen a mecseki futamon. A mi autónkon a dekoráció maradt a régi, a többieké pedig a Peugeot 206-osunkhoz lett öltöztetve. Olyan emberekkel fogunk egy csapatban versenyezni, akik az elmúlt években megszerzett tapasztalataimat elfogadják, és ezeket felhasználva a versenyeken mindig célba érnek. Ráadásul ők a régi, jó barátaim, sokat köszönhetek nekik, szeretném együtt élvezni velük a versenyhétvégéket. Nálam nincs változás, mindössze a váltón változtattunk, de Réka szigorúan marad mellettem, és szigorúan a Peugeot-val megyünk 2021-ben is.
Ifj. Fogarasi Attila: Ma, azaz pénteken kaptuk vissza az autónk computerét, amit el kellett küldenünk Csehországba, javításra, így mi már annak is örülünk, hogy itt lehetünk. Innentől kezdve kizárólag egyetlen célunk van, a gondmentes és biztos célba érkezés. Reméljük, hogy minden rendben lesz.
Bucsi József: Szeretnénk 2021-ben minden versenyen elindulni, és minden versenyen célba is érni. A nevezési listát böngészve úgy érzem, hogy ezúttal jó esélyeink lehetnek, mert a mezőny erős ugyan, de sajnos kevesen vagyunk, így akármi megtörténhet. Az új csapatmegjelenésnek nagyon örülünk, szerintem roppant jól fog mutatni, ahogy egymás után elrajtol a három egyforma dizájnnal a három autónk. Remélem, hogy mindenkinek tetszik majd, mi igyekeztünk, hogy érdekes színfoltjai legyünk a gyorsaságiknak, valamint a szervizparknak.
Kóródi Koppány: A héten új váltó került az autó alá, mert a régi megadta magát. Teszteltünk egy kicsit, mielőtt elindultunk. Mindössze heten vagyunk a máskor a legkeményebb kategóriaként emlegetett P12-es géposztályban, ezért olyan tervekkel, reményekkel megyünk, hogy reméljük, hogy ebből a helyzetből sikerül kihoznunk valami számunkra is pozitív dolgot. A legfontosabb, hogy végig érjünk a versenyen, de én azt szeretném, ha a végelszámolásnál a hét fős kategória első felében lennénk valahol. A dobogó alsó foka is csodálatos lenne a számunkra.
Cseke Péter: Szeretnénk egy jóízűt autózni a hosszú szünet után, semmilyen komoly elvárást nem fogalmaztunk meg magunkkal szemben. Tavaly októberben, a Vértes Rallye-n autóztunk utoljára, ott is csak 500 métert, így nagyon jó lenne már végre átélni a versenyzés élményét. Az autónk fél évet állt, igazából hozzá sem lett nyúlva, ami a verseny előtt egy kicsit megbosszulta magát, mert nagy volt a kapkodás az indulás előtt. Reméljük, hogy a gyosaságikon minden rendben lesz.
Janovich Roland: Tavaly elhatároztuk, hogy bajnokok szeretnénk lenni a Rally2 Bajnokságban, ez akkor nem sikerült. Nem sokon múlt, így ezt a tervünket készülünk idén megvalósítani. A hozzáállásunk nem változott, az abszolút első helyért jöttünk Orfűre, de tudjuk, hogy a helyi erőkre nagyon figyelnünk kell majd. A pályák közül kettőt ismerek, ám az Árpádtetőt egyáltalán nem. Pályafutásom első olyan Rally2-es versenye lesz ez, amin már ismerem nagyjából a több, mint fele versenytávot. Meglátjuk, hogy ez előny, vagy hátrány lesz e a számunkra. Hamarosan kiderül…
Krajnyák Petra: A Ford Fiesta R1-ünk helyett szereztünk egy Ford Fiesta R2T-t. Miután ismét új autóban ülünk, a terveink egyelőre nem változnak, mindenekelőtt a kocsit szeretnénk megismerni. Elsőként el kell sajátítanom a kezelését. Szerencsére mindegyik orfűi gyorsasági szakaszon versenyeztem már legalább MARB futamokon, így egyik pálya sem lesz ismeretlen. Vannak a mezőnyben olyan versenyzőpárosok, akikhez mérni szeretném magunkat. Ha hozzájuk közel tudunk kerülni, tudjuk tartani velük a lépést, annak örülni fogunk, ha pedig esetleg sikerül őket megelőzni, az már tényleg nagyon jó lesz.
Magyar Péter: Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy nem e ülök még háttal a kormánynak? 🙂 Elég régen versenyeztünk már, tavaly szlalomoztunk, de tesztelni most nem tudtunk. Az első szakasz lesz a főpróba. A cél az, hogy egy jót autózzunk, jól érezzük magunkat és karcmentesen beérjünk a célba. Nem számítunk könnyű versenyre, hiszen a kategóriánkban egyedül vagyunk, várhatóan felsorolnak minket a P12-es géposztályba.
Marton Zoltán: Arra gondoltunk, hogy autózzunk egy jót! Régen csináltunk már ilyesmit, így szeretnénk magunkat jól érezni a szakaszokon, valamint a teljes hétvégén, de arra is törekszünk majd, hogy a célban érjen véget az évnyitó versenyünk. Bérelt autóval, egy Citroen C2R2-vel megyünk, a pályák pedig nagyrészt ismerősek, nem hinném, hogy sok furcsasággal fogunk találkozni. A legnagyobb izgalom az autóval kapcsolatban van bennem, de a tesztek alapján szerintem nagyon jól fogjuk érezni magunkat.
Molnár Ferenc: A pályákat ismerjük, szeretnénk rajtuk egy jót versenyezni, reméljük, hogy az időjárás is megfelelő lesz ehhez a tervhez. Felneveztünk az 5-ös kategóriába, de továbbra is a 6-os géposztályba tartozó autóval megyünk, így a 2WD kupában is indulunk. Mindkét fronton szeretnénk tisztességgel helytállni.
Péter Pál: Gondok nélkül szeretnénk célba érni, nem akarunk túl sokat kockáztatni, nekünk most a problémamentes, jókedvű autózás lesz a legfontosabb. Orfűn én eddig csak egyszer mentem eddig, ha jól emlékszem, a mostani gyorsasági szakaszokon az életben nem jártam. Sok lesz az újdonság. Kevesen vagyunk, de a mezőny így is komoly, erős csapat áll oda a rajtvonalhoz. Érzésem szerint nem lesz könnyű beférni az abszolút értékelésben a legjobb öt közé. Pedig erre kell majd koncentrálni, mert az lesz a kemény. Figyelni fogunk arra, hogy amennyire csak lehet elöl végezzünk.
Rónavölgyi Endre: Alaposan átalakult minden körülöttünk. Az autónkat a Kanyik Motorsport készíti fel az idei évtől, és Eperjesi Péter olvassa az itineremet. Megint egy picit tanulni jövünk, de mindig arra törekszünk, hogy egyre kevesebbet kelljen tanulnunk, hogy egyre jobb eredményeket érhessünk el. A kategóriánkban és a kupában is szeretnénk dobogóra állni, meglátjuk, hogy ebből mit tudunk összehozni. Ha Európában elkezdődhetne végre nyitás, akkor az eredeti terveinknek megfelelően a Mitropa kupa irányába indulnánk el, de ha nagyon jól sikerül a külföldi nyitásig az itthoni versenyzés, akkor azért még elgondolkozunk a maradás lehetőségén is. Előfordulhat, hogy 2021-ben is végig Magyarországon fogunk versenyezni, és csak jövőre vágunk bele a külföldi kalandokba.
Ruszó Krisztián: Elég sokat dolgoztunk még a héten is az autón, reméljük, hogy mindent sikerült maradéktalanul megoldanunk. Talán egyszer versenyeztem eddig a Mecsekben, az is régen volt, úgyhogy sok újdonságra számítok. Bízok abban, hogy a tavalyi lendületünket át tudtuk menteni 2021-re is, és eredményesen kezdhetjük meg az új szezont. Videókon átnéztük már a pályákat, tetszenek. Igyekszünk rájuk jó itinert írni és ha az sikerül, és a VFTS-ünk is állja a strapát, akkor vasárnap eredményesen és a célban zárhatjuk a versenyhétvégét.
Ifj. Szőke András: Szeretnénk a sikeres versenyzés után célba érni, és ha eközben valamilyen jobb eredmény is becsúszik majd, annak örülni fogunk. Az autónk rendben van, új állapotban várja a 2021-es szezon rajtját.
Tellér Antal: Új bajnokság, új tervekkel, új körülöttünk minden. Tanulóév lesz nekünk 2021, ezért Orfűn leginkább a tapasztalatszerzésre fogunk koncentrálni, valamint arra, hogy célba érjünk. Aztán meglátjuk, hogy ez mire lesz elég, és ez alapján próbáljuk majd meghatározni, hogy hová pozicionálhatjuk magunkat a mezőnyben. De a lényeg most a tanulás.
Várnai Dávid: Bevallom őszintén, hogy most hiányzik belőlünk a kezdeti lendület, ami a szezon első versenye előtt hajtani szokott bennünket. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz enélkül elkezdeni 2021-et. A hétvégén mentünk kb. 500-600 métert az autóval, „tesztjelleggel”. Mindössze ennyi volt a főpróba, komolyabb tesztre nem futotta az időnkből. Jó lett volna tesztelni, mert nem sikerült túl jól a 2020-as szezonunk, az októberi Vértes Rallye óta pedig nem vezettem aszfalton a kocsinkat.
Zsebe Gábor: Nagyon vártuk már, hogy lehessen versenyezni, végre autózhatunk, de elszomorít minket, hogy kevesen neveztek a Rally2 Bajnokságba, az Orfű Rallye-ra. Az elmúlt években szinte csak a P12-es géposztályba neveztek annyian, mint most a teljes mezőnybe. Nézzük a dolgok jó oldalát! Törekszünk majd arra, hogy mi, ketten az autóban, és a szervizben a csapatunk is jól érezze magát, mert a nézők hiányában, ennyire kevés nevezővel sok motiváció nincs most bennünk. Minél jobb eredményt szeretnénk elérni, jó lenne beférni a legjobb ötbe, az abszolút értékelésben, és a kategóriában az élen végezni. De sajnos csak 6-7 autó indul Orfűn a P12-ben, ami kissé a kedvemet szegi. De nem szomorkodunk, mert végre versenyezhetünk, és az évnyitó futam ráadásul hazai pályán lesz, aminek szívből örülök.
Goller Ákos: Korábban néhány FRT futamon vettem rész, így nekem az Orfű Rallye lesz az első Rally2-es versenyem. Arra fogunk törekedni, hogy összeszokjunk Patkó Gabival, az autóval és minél több tapasztalatot tudjak gyűjteni. Egyelőre a biztos célba érkezést tűztük ki célul magunknak, később pedig szeretnénk fejlődni és gyorsulni.
Tordai Gábor: A verseny előtt, a gépátvételen mi még gépkönyveztetjük is az autót. Az idei évben minden versenyünkön szeretnénk sikeresen, a mezőnyben és nem szuperrallye-val célba érkezni. Igyekszünk majd mindig értékes pontokat gyűjteni a kategóriánkban és a 2WD kupában is. Az Orfű Rallye három gyorsasági szakasza közül egyet ismerek, de inkább azt mondom, hogy rémlik valahonnan az is, mert a munkám miatt túl sok időt nem tudtam még a versenyre történő hangolódással foglalkozni.
Rallye2.hu – Salánki Gábor