Endrődi László és Faska Zoltán Nem csak a Rally2 Bajnokságban mutatkozott be az Orfű Rallye-n, hanem a rallye-ban is és a nehézségek mellett egy-két szakasz után már láttak pozitív jeleket is a teljesítményükben. Endrődi Lászlóval beszélgettünk.
Milyen elképzelésekkel érkeztetek meg a Rally2-be?
Teljesen kezdők vagyunk nem csak a Rally2 Bajnokságban, hanem magában a Rallye Szakágban is, mert korábban csak FRT futamokon és szlalomokon mentünk. Hatalmas nagy álmunk vált azzal valóra, hogy el tudtunk indulni egy igazi rallye versenyen. Sokáig a pálya széléről néztük a régi nagyokat, aztán most megadatott, hogy mi is ott lehettünk a mezőnyben. Szerettünk volna végig menni a versenytávon, tanulni és egyre jobban haladni, a lehető legjobb eredményeket elérve.
Hogy sikerült a verseny? A második kör után láttam az autótokat, akkor már a gyűjtőben pihent, nem értetek el a célba.
Reggel, amikor elindultunk az első gyorsasági szakaszra, már akkor éreztük, hogy valami rázza az autót. Gondoltam, hogy majd elmúlik, vagy megoldódik a probléma, ezért belevágtunk a sűrűjébe, elrajtoltunk az Abaliget-Árpádtető szakaszon. Akármennyire szerettük volna nem szűnt meg a rázás, de legurultunk a második gyorsaságin is. A szervizparkban megnézték a srácok, hogy mi lehet a probléma oka, találtak is valamit, de akkor azt éreztük, hogy sok minden nem változott. Folytattuk a versenyt gurultunk ki éppen a harmadik szakasz felé. A beírónál már annyira felerősödött a rázás, hogy mindössze 3 kilométer erejéig mertük bevállalni a folytatást, utána inkább kiálltunk. Gondoltuk, hogy a differenciálmű és a kardántengely környékén lesz a probléma gyökere. Sajnáljuk, hogy nem tudtuk teljesíteni a versenytávot, mert kiválóak voltak a pályák, remek a rendezés, minden frankó volt. Szuperrallyeval még megpróbáltunk a mezőny mögé visszaállni, de úgy sem jártunk sikerrel. A technika ördöge erősen fogta a kezünket én pedig nem szerettem volna, hogy valami nagyobb kár keletkezzen az autóban. Itthon szétszedtük az VFTS-t, annyi történt, hogy a kardánnál lelazult és beszorult egy csavar a kardánkereszthez, és emiatt rázott a kocsi.
Hol találkozhatunk veletek legközelebb?
A soron következő Rally2-es bajnoki futamon, az Eger Rallye-n. Reméljük, hogy ott már jobban fogunk szerepelni és eljutunk a célba. Orfűn már az első és a második szakasz közt is tapasztaltunk magunkon némi javulást, reméljük, hogy tudjuk ezt a tendenciát folytatni, és az egri pályákon fejlődni fogunk.
Rallye2.hu – Salánki Gábor