Sok mindenen változtatott maga körül Berta Józsi a Székesfehérvár Rallye óta és úgy tűnik, hogy nem nyúlt mellé, hiszen Radvánszky Gáborral győzelemre vezettek a P13-as géposztályban egy olyan versenyautót, amivel korábban még egyetlen futamon sem álltak rajthoz. A verseny vége felé, a nagy eső viszont elég rosszkor jött nekik, ám a különösen nehézzé vált körülmények ellenére sem engedték ki a kezükből a vezető helyet. Csak az összetettben csúsztak hátra, amit azért sajnált a két salgótarjáni versenyző, mert presztízskérdés volt számukra a kimagaslóan jó végeredmény, a hazai pályákon. Berta Józseffel beszélgettünk.

A Székesfehérvár Rallye-n voltatok ott utoljára, azóta autót és navigátort is váltottál. Mit vártatok a hazai versenyetektől?

Mindketten salgótarjániak vagyunk, ezért nagyon fontos volt számunkra, hogy eredményesen szerepeljünk a hazai pályákon, szerettünk volna nagy örömet szerezni a barátainknak, szurkolóinknak, a családunknak, és mindenkinek, aki segíti és követi a versenyzésünket. A Citroen C2R2 helyett azért kerestünk másik autót, mert a P13-as géposztályba az sajnos nem elég jó. Remek kis autó, de nem abba a kategóriába. Úgy saccoljuk, hogy van még vagy 10 pont nekünk az idei év hátralévő részében, amit megszerezhetünk, és azokat nem akarjuk benne hagyni. Ezekkel odaérhetnénk az éves harmadik helyre, ha a csillagok és a bolygók együtt állása is megfelelő lesz a Mecsek Rallye végéig. Ehhez viszont már Salgótarjánban is kiemelkedően kellett szerepelnünk, ezért nem csak a kategóriánk első helyéért siettünk, hanem a power stage plusz pontjait is meg akartuk kaparintani. Az összetettben nem értékelnek minket, de a legjobb tízbe ott is be akartunk férkőzni.

Ezek a kitételek meg is valósultak. A P13-ban nyertetek.

Abszolútban pedig hatodikak lettünk, sikerült minden tervünket kipipálnunk. Kalandunk nem volt, az autónk, annak ellenére, hogy egyáltalán nem büszkélkedhetett jó hírnévvel tökéletesen muzsikált. Határ Attila Peugeot 306-osával mentünk, ami Attila alatt elég sokszor megállt, de most hibátlanul tette a dolgát az első perctől az utolsóig. Nekünk a legtöbb problémánk a hőséggel volt, azt nehéz volt elviselni. Abban a tekintetben nem lehetett okunk panaszra, hogy az enyhülést hozó nyári zápor megérkezett, csak számunkra a létező legrosszabbkor, a nyolcadik, mártakeresztesi szakaszon, amikor slick gumikkal voltunk éppen a legádázabb csatáink kellős közepén. A kategóriagyőzelmünket ugyan nem befolyásolta, de az összetett értékelésben buktunk néhány helyezést.

Tudjuk, hogy a P13-as géposztályt nem értékelik az abszolútban, mégsem esett jól, hogy olyan párosok előztek meg minket, akiknél egész nap gyorsabbak voltunk. Bosszantó helyzet, nem tudom milyen megoldást lehetne az ilyen problémák megelőzésére kitalálni. A pályák közül csak a mátrakeresztesi volt ismeretlen, soha nem autóztunk még korábban rajta. Azon mi is ugyanúgy mentünk, ahogy a többiek. Amit a tréningen felírtunk, abból autóztunk, a közelsége ellenére sem volt róla semmilyen tapasztalatunk. A másik két gyorsaságit viszont szinte teljes mértékben hazainak mondhattuk.

A kategória és power stage győzelemnél aligha tehettetek volna többet a terveitekért. Jól álltok a bajnokságban?

Igen, ezért mindenképpen elutazunk a Mecsek Rallye-ra, de a sorsunk, még ezzel a sikerrel sem kizárólag a mi kezünkben van. A Mecsekben még soha nem versenyeztem. Egyszer megpróbáltam, elindultam egy környékbeli futamon, de az első, vasasi szakaszt után, az árpádtetői rajtban rögtön kiestem. Reméljük idén nem így lesz. Ha Pécsett is minden ugyanolyan jól fog működni, mint idehaza, akkor ott is jók lehetünk a 13 pontra. Megpróbáljuk begyűjteni, hátha ott is sikerül… 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!