Bartha Nándinak navigátort kellett cserélnie, – Farkas Martin kísérte el Mórra – megújult a csapat is, de Nándi mindent megtett azért, hogy sikeresen zárja le az Ózd-Eger Rallye óta húzódó Rally2-es szünetet. Alaposan felkészítették a 206-osukat is, ám az autó merőben másképp képzelte el a Vértes Rallye-t, mint a pilóta. Bartha Nándorral beszélgettünk.
Martinnal érkeztél a Vértes Rallye-ra. Mik voltak a terveitek?
Hosszú volt a szünet két Rally2-es verseny közt, így szokás szerint azt hittem, hogy az autót sikerült teljes mértékben felkészítenünk. Lettek új gumik, félig megújult a csapat, lett új navigátorom Farkas Martin személyében, úgyhogy én nagyon nagy reményekkel vártam a móri rajtot.
A remények nagyok voltak, a tervek viszont hamar szétfoszlottak…
Ez pontosan így történt. Martin bevált a jobb1-ben, ügyes navigátor, jó volt vele a közös munka, de ettől függetlenül visszasírom egy kicsit a régi navigátoromat, Rékát. A csapat is tökéletesen működött nagyon ügyesek voltak a srácok a szervizben. Egyedül az autó volt az, ami nem váltotta be Móron a hozzá fűzött reményeinket. Már az első gyorsasági szakaszon eltört a motorban egy gyűrű, így az összes olajat kihordta a kartergáztartályba, ami ott összegyűlt, a tartály megtelt és onnan ráfolyt az olaj a kipufogóra. Ez etapon meggyulladt. Az a kevés amennyit mentünk, az a néhány km az jó volt.
A legelső etapon történt valami, amíg Pusztavám felé tartottunk. Akkor valami elállítódott a futóműben és alulkormányzott lett az autó. Éreztem, hogy hamar megúszik a hátulja, ezért nagy rátartással mentünk. Az első kitérőnél már egyértelműen megmutatkozott, hogy baj van, ám még a fokozott óvatossággal együtt is egészen jót sikerült autózunk.
Szemmel látható volt az általad is említett kitérőnél, hogy nagyon füstölt a Peugeot-tok kipufogója, sejthető volt, hogy nem lesz egyszerű a versenyetek. Miután visszatértetek a szervizparkba egyben volt az autó, szerencsére nem lett nagyobb baj.
Hamar észrevettem, hogy gond van. Azonnal megálltunk és már oltottam is a kezdődő tüzet. Saját lábán, önerőből állt fel a kocsi a trailerre. Itthon gyorsan nekiláttunk a javításnak, kivettük a régi motort, azt visszük a doktorhoz, és hamarosan bekerül a helyére egy másik, egy új. A hibásat pedig megjavíttatom.
Mik a tervek 2021 hátralévő részére?
A 3. Rally Hungary-n, a Nyíregyháza Rallye-n nem indulhat a Rally2 Bajnokság mezőnye, de mi mindenképpen szeretnénk ott lenni, egyedi rajtengedéllyel fogunk részt venni az Európa bajnoki futamon. Teljesíteni akarjuk a versenytávot, mert két nekifutásból eddig egyszer sikerült, egyszer pedig nem, így remélem, hogy az idén októberben, a döntetlenből pozitívba billen át a Nyíregyháza Rallye-n a mérleg nyelve.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük Partnereink segítségét és köszönjük szépen az új partnerünknek, a Csörcsil bisztrónak a feledhetetlen péntek estét!