Nem sokan vettek részt az ORB2 Mecsek Rallye-ján, de akik ott voltak azok nagyon élvezték a pörgős ritmusú, rövidke futamot. Baksai Lászlóék pedig tovább gyarapították az összetett győzelmeik számát a Pécs környéki, legendás pályákon és a ponttáblázaton is előrébb léptek egyet.

Nem indult jól az idei Mecsek Rallye, várható volt, hogy nagyon kevés versenyzőpáros vállalja a hétközi megmérettetést, ez pedig beigazolódott a nevezési lista megjelenésekor. Azon mindössze 11 duó szerepelt, ám úgy nézett ki, hogy a 6-os géposztályban, a P12-ben és a P13-ban még pontosztásra is sor kerülhet a futam végén, hiszen ezekben a kategóriákban megvolt az ehhez szükséges minimum 3 autós létszám. A helyzet azonban hamar megváltozott, mivel sem Csapó Attilák, sem Bukovics Dominikék nem utaztak el Pécsre, Ikotics Mátyásék Hondája pedig csak a gépátvételt abszolválta, mert utána nem sokkal tönkre ment a váltó az autóban és a tartalék váltó sem volt bevethető állapotban, nem jutott el a szervizparkba a Civic. Az ORB2 és az ORB3 szervizparkja egyébként a pécsi Expocenter helyett egy pécsváradi telephelyen lett kialakítva, aminek jót tett, hogy nem esett már (még több) eső a rajt előtt, abból a szempontból pedig különösen hasznosnak bizonyult, hogy alaposan lerövidítette az etapútvonalat. Nem kellett 30 perc szervizelésért kb. plusz 50 kilométert autózni. Pénteken reggel igen korán, 7:18-kor rajtolt el a 201-es rajtszámú versenyautó a 6-os főút-Trefortpuszta szakaszon, de hiába az előkelő rajtszám, nem Rónavölgyi Endréék ébredtek a leggyorsabban. Erdei Zoli, amikor hajnalban kinyitotta a szemét a szállásukon, azt látta, hogy Baksai Laci már nagyban gimnasztikázik, tornázik, próbálta magát minél inkább formába hozni a kakaskukorékolást nem sokkal követő rajtra. Megérte a fáradtság, mivel kapásból 10,7 másodpercet adtak Treforton a másodikként leintett, pályafutása első Rallye2-es versenyén induló Hauck Zsoltéknak. Alaposan begyújtották a rakétákat, megalapozták a sikerüket. Hauckék mögött Ruszkai Attiláék értek le az első szakaszról, ami egyáltalán nem volt rossz eredmény, mivel a pilóta kicsit sem rövid pályafutása során először versenyzett elsőkerék meghajtású autóval, egy Citroen C2R2 Max-al. Görög Péteréknek pár kilométer után félre kellett állnia, a motortartó bakkal adódott gondjuk, ez üzemanyag ellátási problémákat eredményezett, de saját kezűleg orvosoltak a hibát és a harmadik gyorsaságin, az ORB2 mezőnyének a végén kigurultak a pályáról, szuperrallye-val folytatták a versenyt. A második szakaszon Baksaiék csaknem 3 másodpercet tudtak hozzátenni az előnyükhöz, Rónavölgyiék is elkapták a fonalat, de Máté Róbertéknak véget ért a futam, mivel árokba csúsztak, így Lőrik Lászlóék utolsó mohikánként képviselték a P13-asokat. Mátééktól sokkal rosszabbul jártak Ruszkaiék, akik a harmadik gyorsasági első felén felborultak és összetörték a frissen, sok munkával összerakott új Citroen-jüket. Baksaiék eközben újabb szakaszgyőzelmet arattak, immár több, mint 20 másodperc volt az előnyük. Erről a szervizparkban azt mondta a Baksai-Erdei páros, hogy onnantól kezdve igyekszik azt beosztani a célig. A negyedik gyorsaságin Rónavölgyiék meg is szerezték az első időt a trefortpusztai pályán, majd az utolsón a hondás pilótának elszabadult a rosszul rögzített kulacsa, így nem tudott teljesen a versenyzésre koncentrálni, figyelnie kellett a vizes flaskára is, hogy nehogy a pedálok alatt kössön ki. Ezzel Baksaiéké lett az öt Power Stage pont is. Szerencsére többen már nem estek ki, ennek köszönhetően hat autó gurulhatott át pénteken délben, a pécsi Széchenyi téren felállított céldobogón.

A Mecsek Rallye azokat az apróságokat leszámítva, hogy közel volt a Diósgyőr Rallye-hoz, hétköznapra esett és talán éppen a kompaktsága miatt – mindössze bő 5 órát kellett a versenyautókban tölteni – nem vonzotta az indulókat, mégis egy jól összerakott, percre pontos futam volt, amiről a résztvevők kivétel nélkül pozitívan nyilatkoztak. A leggyorsabbak Baksai Lászlóék voltak, a második helyen Rónavölgyi Endréék, a bronzérmes pozícióban pedig Tamás Gyuláék értek célba. A negyedikek Hauck Zsolték lettek, az ötödik pozíció Lőrik Lászlóéké lett, a szuperrallyes Görög Péterék pedig a hatodik helyen gördültek át a célkapun.

A folytatás a Székesfehérvár Rallye-n, július 12-14 közt következik, ahová Rónavölgyi Endre-Aczél András (73 pont), Baksai László-Erdei Zoltán (68,5), Tamás Gyula-Sztrakon Bence (61,5) sorrendben érkezik az élmezőny.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!