Az ORB2-es versenyzők körében mérsékelt érdeklődést generáló Mecsek Rallye után a manapság használatos mércével mérve egészen értékelhető méretű mezőny várható a Székesfehérvár Rallye-n, ahová 2019 után tér vissza a Rallye2 Bajnokság.

Székesfehérvár Rallye-ra éppen öt éve kapott utoljára meghívót a Rallye2 mezőnye, de 2021-ben még versenyeztek az ORB2-esek a környékbeli, klasszikus pályákon. A móri központú Vértes Rallye-kon 2020-ban és 2021-ben is indulhattak a Rallye2-esek, ám 2022-ben elmaradt a verseny, így legalább három évesek a legfrissebb tapasztalatai a mezőny legtöbb tagjának a környékről, bár sprintfutamokon, esetleg a hagyományos Oroszlányi bányásznapi futamon volt mód autózni a vértesi pályák némelyikén. Az előző fordulóban, a Mecsek Rallye-n Baksai Lászlóék nyertek, Rónavölgyi Endréék lettek a másodikak, Tamás Gyuláék a harmadikak, a Rallye2-es újonc Hauck Zsolték a negyedikek. A tiszteletbeli abszolút ötödik helyet odaadjuk a P13-as autóval induló Lőrik Lászlóéknak, míg a hatodikat a szuperrallyezó Görög Péteréknek. Ezzel fel is soroltunk minden Pécsett célba ért párost, de Székesfehérváron várhatóan jóval többen láthatják meg a céldobogót, hisszük, hogy feltámadunk, mivel nem kevesebb, mint 24-en jelezték részvételi szándékukat a bajnokság idei negyedik futamán, amivel egyúttal elkezdődik a 2024-es pontvadászat második félideje. Csak csendesen mondjuk, hogy hallani ráutaló mende-mondákat, hogy már a Mecsek Rallye óta a lemez B oldala pörög… A legjobban jelenleg Rónavölgyi Endréék állnak a két első és az egy második helyükkel, de mindössze 4,5 ponttal vannak mögöttük a 68,5 pontos Baksai Lászlóék és további 7 egység a lemaradása Tamás Gyuláéknak az éllovasokkal szemben.

A nevezési listát böngészve azt láthatjuk, hogy az 5-ös kategória kivételével – ahová csak Rónavölgyiék neveztek, mondhatni már szokás szerint – a 6-os, a P12-es, P13-as és a P14-es kategóriában is lesznek elegen a pontosztáshoz, a kupák közül pedig a márkakupákban lehet majd csatázni, a ladásoknak és a BMW-seknek, de a 2WD Kupában ezúttal sem lesz egyetlen résztvevő sem. Az idén először láthatjuk a mezőnyben Strider Zoltánékat, illetve Hervai Róbertéket, Ruszkai Attiláék kész lettek a mecseki borulás után az új Citroen-jük javításával, Simon Györgyék pedig a mályinkai szalagkorlátos „puszi” nyomait tüntették el a Ladájukról. Érdekesség, hogy Csapó Roland és Csapó Attila helyet cserél a futamra, a navigátor apuka a füzet helyett a kormányt fogja forgatni, Roland pedig a kocsiból is kiszorul a Székesfehérvár Rallye-ra, Búzás Róbert foglalja el a Lada VFTS-e jobb1-ét. Búzás Robi „A rallys totbalazs”, azaz Görög Péter mellől érkezik Csapó „papa” 🙂 😉 mellé, ugyanis Robi pilótája nem lesz ott a hétvégi futamon, a piros kisautójukat pedig a tulajdonosa, Molnár Zoltán fogja hajtani az ORB2 mezőnyében. Rá is érdemes lesz legalább annyira odafigyelni, mint Petire… A helyi erők szintén okozhatnak fejtörést a bajnoki éllovasoknak, ugyanis Várnai Dávidék és Szetei Norberték úgy ismerik a környéket, mint a saját tenyerüket, így még azzal együtt is igen rutinosan mozognak a Vértes környéki fehér aszfalton, hogy nem versenyeznek túl sokat mostanában. Ruszó Krisztiánéknak a rosszabb minőségű utak fekszenek igazán, de meglepő módon a Székesfehérvár/Vértes Rallye-kon is egészen otthonosan közlekednek, kedvelik ezeket a gyorsaságikat. Endrődi László is navigátor hiánnyal küzdött, de megoldódni látszik a probléma, Furák Ádámék a Diósgyőr Rallye után kényszerültek kikalapálni a kocsijukat, Ikotics Mátyásék pedig szorgalmasan szerelték a váltót a Hondájukban, mert a benne lévő és a tartalék is megadta magát a hazai futamuk előtt. A három BMW-s jóbarát közül Szepesi Marcellék új, remélhetőleg tartós féltengelyekkel várják a rajtot, miközben Békési Ricsiért szüzek százai hullatják a könnyeiket, hiszen a Diósgyőr Rallye-n abszolút időt is autózó páros pilótája nem régiben elkelt. Nem gondolnánk, hogy a feje bekötése lassít rajta, valószínűleg ezúttal is kellően gyorsak lesznek a sárga „bömössel”, ahogy Kovács Gergőék is a zöld-fehérrel.

Székesfehérvár Rallye 2019 – céldobogó

A Székesfehérvár Rallye a 2024-es év eddigi leghosszabb és várhatóan legmelegebb Rallye2-es versenye lesz, pokoli hőséget, 40 Celsius fok körüli maximumot és szinte nulla csapadékot jósolnak a meteorológusok, így nehéz lesz mellé nyúlni a gumiválasztásnál. Az ORB2-nek csak vasárnap 10:58-kor adják meg először a startjelet, szombaton nem versenyeznek a Rallye2-esek. Ekkor Pusztavámon lehet számítani a 201-es autóra, majd egy fél óra múltán már Kőhányáson kell elrajtolnia Rónavölgyi Endrééknek, de a szerviz előtt még Bakonycsernyén is vár rájuk egy csaknem 10 kilométeres gyorsasági szakasz. A második kör is ugyanebben a formában zajlik, a harmadik kör viszont már karcsúbb lesz, akkor csak Pusztavámon és Kőhányáson kell autózni, mielőtt megérkeznek a székesfehérvári céldobogóhoz a 8 szakasz, valamint a 80,1 gyorsasági kilométer után. Erre július 14-én, 20 óra körül lehet számítani az időterv szerint. A gyorsasági szakaszokat napijeggyel lehet látogatni, ennek az ára 3000 Forint/fő. A szombaton 19:13 órakor, az Alba Pláza előtt kezdődő Superspeciál szakasz – ezen nem indul az ORB2 – ingyenesen megtekinthető.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!