Sejtettük, hogy kevesen lesznek a Rallye2 Bajnokság résztvevői a Mecsek Rallye-n, de amikor megláttuk, hogy mindösszesen 11 versenyzőpáros adta le a nevezését hazánk legnagyobb múlttal bíró futamára, az felért egy jókora tökönrúgással. Eláruljuk: nem ennyien fognak elindulni, a rajt előtt még tekerünk egyet a staniclin…


Az előző fordulóban, a Diósgyőr Rallye-n sem tolongott túlzottan a Rallye2-es brigád, ott sem voltak sokan, de még így is csaknem háromszor annyian – 31-en – várták a startjelet, mint a „hétvégi”, akarom mondani előttünk álló ORB2-es futamon. Az okokat nem tisztünk firtatni, de az biztos, hogy a hétköznapokra eső verseny nem fokozta a részvételi kedvet, hiszen az ORB2-es versenyzők kivétel nélkül (alkalmazottként) dolgoznak, van, aki vállalkozó, de még az utóbbiak túlnyomó többsége sem teheti meg, hogy 3-4 napra kiszakadjon a munkából, az pedig már csak a hab a tortán, hogy egy szervizcsapatot is össze kéne trombitálniuk. Valahogy… Szóval erre figyelni kellene az illetékeseknek, ha szeretnének legalább 25-30 Rallye2-es párost köszönteni a futamokon. A miskolci fordulót Rónavölgyi Endréék nyerték meg, az Esztergom-Nyerges Rallye után Borsodban szerezték meg pályafutásuk és egyben az idei második abszolút futamgyőzelmüket, Tamás Gyuszóék és Görög Péterék előtt. A céldobogón még Baksai Lászlóékat hirdették ki bronzérmesként, de egy kicsúszásnál történt megállás, majd a cél utáni videózást, és a többit követően helyet cseréltek a srácok. Mi mindkét párost nagyon szeretjük, megharcoltak mindketten a dobogó alsó fokáért, így szívünk szerint kiegyeznénk esetükben egy X-el és mindkettőjüknek adnánk egy-egy bronzot, mert bőven megérdemelték a diósgyőri teljesítményük alapján. A Mecsek Rallye-val kapcsolatban valószínűleg az egyetlen jó hírünk, hogy az itt felsorolt párosok közül mindenki rajthoz áll Pécsen is, így az összetett esőségért zajló csatákat aligha érheti majd szó, sétakocsikázásra egészen biztosan nem készül közülük senki sem. Ruszkai Attila és Bodnár Attila pályafutása során először szerepel az új Citroen C2R2Max-ával, érdekes lesz látni a nagyjából 20 éve ladázó duót egy elöl kaparó géppel versenyezni. Ikotics Mátyásék a helyi erőket képviselik, roppant gyorsak tudnak lenni, csak arra kell figyelniük, hogy a lendület a célig vigye a párost, nagyon szeretnénk Mátyásékkal is találkozni pénteken dél után nem sokkal a Széchényi téren. Ikoticsékhoz hasonlóan Máté Róberték is a P13-as géposztályban indulnak, ahogy Lőrik Lászlóék is, így teljes a kategória, ha mindenki elrajtol, akkor pontosztás is lesz a futam után. Ez a P12-re is elmondható, és elméletileg a 6-os kategóriáról is leírhattuk volna, de, mint az Argo című filmben Tyson megmondta, itt is változott a szitu. Csapó Attila (P12) először pilótaként szeretett volna elindulni, de nem talált ráérő navigátort maga mellé, így szomorúan, de kihagyja a számára bakancslistás futamot. Hozzájuk hasonlóan Bukovics Dominikék (6-os géposztály) sem fognak rajthoz állni Pécsen, így a 11 autósra tervezett Rallye2-es társaság már a rajt előtt biztosan 9 indulóra olvad. Távol maradásuknak köszönhetjük a rúgás után a kemény marokkal elkövetett tekerést, amiről a bevezetőnkben írtunk, de ha jobban belegondolunk a dolgok szempontjából ez már szinte teljesen mindegy is. Csak megemlítenénk ezen a ponton, hogy a Mecsek Rallye-kon, Baranya Kupákon nem is olyan sok évvel ezelőtt, még lehetett nyugodtan 50 Rallye2-es párossal kalkulálni… A mezőnyt Hauck Zsolték zárják majd a Rallye2-es karaván legvégén. A bajnokságot Rónavölgyi Endréék vezetik 45 ponttal, a 37,5 pontos Tamás Gyuláék, a 33,5 pontos Baksai Lászlóék, és az egyaránt 26-26 pontos Ruszó Krisztiánék és Görög Péterék előtt.

Az ORB2-esekre összesen öt kiváló gyorsasági szakasz vár a mecseki rapid randin, aminek a gyorsasági távja nem egészen 65 kilométer lesz. Június 14-én, pénteken az első körben, reggel 7:18 órakor a 6-os úttól indulva Trefortpusztáig tart majd a nyitó szakasz, amit egy Pécsvárad-Zobákpuszta és még egy Trefortpuszta követ. A szerviz után jön még egy Trefort, még egy Zobák és már lehet is a gépsárkányok orrát a Széchenyi tér felé tekerni, hogy az időterv szerint, a déli harangszó után öt perccel, azaz 12:05-től átvegyék az arra érdemesek a kupáikat, a céldobogón.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!