Tóth József, azaz Yondi és Krizsán Peti éppen kezdte volna elkapni a fonalat Egerben, amikor a Ladájuk ráijesztett a fiúkra, ezért okosabbnak látták, feladni a futamot, mint hazavágni a  váltót. Yondiék miskolci szereplése kétséges, de a szlalomversenyeken vitézkedő pilóta azt mondja, hogy szívesen kipróbálná a Ladáját, akár a szombathelyi murván is. Tóth Józseffel beszélgettünk.

Az Eger Rallye előtt neked már volt szerencséd élesben is versenyezni egy kicsit 2018-ban. Hogyan kezdődött az idei éved?

A tavalyi évet a Szilveszter Rallye-val zártunk, amit én inkább már az idei évünk kezdetének tekintek. Ezen kívül csak FRT versenyeken vettem részt, ezeken próbáltam amennyire lehet az Eger Rallye-ra hangolódni. Vácon is szlalomoztam például. De csak kisebb, jellégében jelentősen eltérő versenyeken autóztam, az Eger Rallye végsebesség közeli tempót megkívánó szakaszai előtt. A hivatalos teszten nem tudtunk részt venni ráadásul az autó is új volt részben.

A helyszín viszont teljes egészében új volt neked, ha jól tudom…

Abszolút. Még soha nem autóztam az Eger környéki gyorsaságikon. Ez különösen megnehezítette, vagyis megnehezíthette volna a dolgunkat például a negyedik és nyolcadik szakaszon, ahol csak egyszer tudtunk tréningezni.

Nem tudtatok célba érni. Hogy alakult a versenyetek és miért álltatok ki idő előtt?

Rosszul kezdtük a napot. 6 percet késtünk az első időellenőrző állomásról, amiért 6×10, azaz 60 másodperc lett a büntetésünk. Nem nyerni mentünk Egerbe, de azért ez némileg mégis lelombozott minket. A kategóriatársaink azonnal megszöktek tőlünk, de igyekeztünk így is becsülettel, gyorsan teljesíteni a szakaszokat. Az első Szarvaskőn még idény eleji volt a formánk, de a második pályán elkezdtek alakulni a dolgok, a harmadik gyorsasági pedig már egészen jó volt, belekalkulálva azt is, hogy vétettem néhány hibát. Sirokon kezdtük elkapni a fonalat. A negyedik szakasz etap lett, a szervizből pedig már nem jöttünk ki. Ismét a váltó miatt kellett kiállnunk. A baj nem volt nagy, akár tovább is mehettünk volna, csak azt nem tudtuk eldönteni, hogy több kárt vagy több hasznot csinálunk e, ha folytatjuk a futamot. A bosszantó leginkább az volt ebben a dologban, hogy Eger után egy héttel lett volna egy OSZAK futam, amin így nem tudtam részt venni, pedig ott tavaly jól szerepeltem, harmadik lettem. A kocsi, valamint a motor egyébként szenzációs volt Egerben. A váltó már átesett a revízión Béres Józsi, ellenőrizte, nem volt vele gond, készülhetünk a következő versenyünkre.

A Miskolc Rallye-ra?

Jó a kérdés. Azt sem mondom, hogy igen és azt sem, hogy nem. De inkább a nem felé billen a mérleg nyelve jelenleg, mert Szombathelyen, vagy Székesfehérváron jobban szeretnénk rajthoz állni, no és persze ne feledkezhetünk meg a kedvencünkről, a Salgó Rallye-ról sem. Azon mindenképpen ott szeretnénk lenni szeptember legelején.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!