Vizelli Karcsi és Nagy Peti 2017-ben, a P12-es kategóriában és a Lada kupában is megszerezte a győzelmet, most pedig egy szinttel fentebb teszik maguknak a lécet, és a szurkolók által nagyon kedvelt Lada VFTS-el, a Rallye2 Bajnokság után, az ORC-ben próbálnak szerencsét a hajdúsági srácok. Vizelli Károllyal beszélgettünk.

Az utolsó pillanatokig vártunk az interjúddal, ugyanis sokat gondolkodtatok azon, hogy mi legyen 2018-ban. Megszületett a döntés?

Igen. Neveztünk az Eger Rallye-ra és eldöntöttük, hogy az idei évben az Országos Rallye Challenge-ben fogjuk gyűjtögetni a versenykilométereket és reméljük a pontokat is, a Lada VFTS-ünkkel. 2017-ben, azért, hogy részt vehessünk a Rallye Legend-en ki kellett váltanunk az ORB-s licencet, mert csak azzal kérvényezhettük a nemzetközi licencet. Most pedig úgy gondoltuk, hogy idén, a Rallye2 Bajnokság után lépünk egyet előre, de ezt csakis a bajnokság tekintetében tehetjük meg.

Az R5 projekt egyelőre a parkolóba került?

Szenzációs volt a Skoda Fabia R5-el versenyezni, óriási élmény az autó, köszönjük Korda Eriknek, és a támogatóinknak is, ám sajnos akkora költségvetést igényel egy ilyen top kocsi, amit jelenleg mi nem tudunk előteremteni. De nem vagyunk szomorúak, mert a szurkolóinkhoz hasonlóan mi is imádjuk a Ladát, ezzel is nagyokat fogunk csatázni az év során.

Kész van már az autótok? Nemrégiben mondtad, hogy Havasi Peti bácsi még javában dolgozik a motoron.

Ebben továbbra sincs változás, de biztosan időre el fog készülni vele Peti bácsi, egy pillanatig sem aggódunk emiatt, sőt hálásak vagyunk a munkájáért. A tervek szerint az Eger Rallye előtti hétfő estére lesz készen a motor, amit haza hozunk és éjszaka a helyére rakjuk, majd kipróbáljuk, illetve bejáratjuk a szabályok adta lehetőségeken belül. Keddre ütemeztük a finomhangolást és a futómű beállítását, de a motoron kívül is lesz még mit beszerelnünk az autóba, mert egy héttel a verseny előtt részleteiben közel áll egy robbantott ábrához a VFTS. Ezúttal is az utolsó percekre marad az összeszerelés. De hozzá van már szokva a csapat a huszáros hajrákhoz. 🙂

Mik lesznek a tervek az ORC-ben?

A Rallye2-ben megszokott kemény csatákra számítunk az ORC-ben is, mert, ahogy hallottuk erős és népes kategóriába érkezünk, bár komolyabb kutatásokat nem végeztünk még a géposztályunk pontos összetételével kapcsolatban. 🙂 Azt tudjuk, megtapasztaltuk a Skodával is, hogy tudatosan készülnünk kell a hosszabb versenytávra és az egy nappal hosszabb versenyekre. A leginkább az foglalkoztat minket az ORC-vel kapcsolatban, hogy hogyan fogja bírni az autónk a versenyhétvégéken, a nagyjából megduplázódó igénybevételt? Másképpen kell majd mennünk, mert, amíg a Rallye2-ben van hat, vagy maximum nyolc gyorsasági, addig az ORC-ben hamar tíz felé is mehet a szakaszok száma, miközben a hajtás biztosan nem kisebb. A mi autónk pedig már a Rallye2-ben is többször lesántult a nap végére. Okosabban, jobban beosztva kell hajtani ezután az autónkat és saját magunkat is, ha a korábbi szép sikereinket egy szinttel fentebb is szeretnénk elérni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!