Világi Levente és Áfra Martin számára csakis a tanulás volt a fontos a Győr Rallye-n, és igaz, hogy két napot terveztek, de egy nap alatt is sok tapasztalatot sikerült gyűjteniük a technikás pályákon. Világi Leventével beszélgettünk.
Milyen tervekkel, elképzelésekkel jöttetek Győrbe? Mit vártatok a hétvégi dupla versenytől?
Alapvetően pozitívan álltunk az egész versenyhez, tapasztalatokat akartunk szerezni. Egész jól sikerült a pályákat feldolgoznunk, magunkhoz képest egész sokat fejlődtünk az itiner írásban, ezzel nem is volt semmilyen problémánk. A kocsi is időben elkészült, minden rendben volt az átvételen, a célban akartuk zárni mind a két versenyt.
@rallye2.hu Világi Levente-Áfra Martin Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Pénteken a prológgal kezdtétek meg ti is a Győr Rallye-t, majd szombaton 8 gyorsasági szakasz várt rátok. Sikerrel vettétek az akadályt, célba értetek. Milyen volt a szombat?
Tetszett nekünk a prológ, de igazából semmi extrát nem csináltunk, csak végiggurultunk a Győr belvárosában kijelölt szakaszon. A nézők meg a show szempontjából nagyon jó ötlet volt, sok volt az érdeklődő, de mivel mi az elején kezdtünk, mérhetetlenül meleg volt, azt nagyon kibírhatatlannak éreztük a kocsiban. Az első szombati gyorsasági, a Kisgyónbánya kézre álló feladat volt nekünk, nem is volt vele semmilyen problémánk, annak ellenére, hogy a kocsink nem egy top autó, sőt mondhatni, hogy talán a leggyengébb kocsi a mezőnyben. A második gyorsaságival sem volt gondunk, viszont a harmadik gyorsaságin sikerült összehoznunk egy árokjárást. Utána azt hittük, hogy defektünk lett, viszont csak a kerékre tapadt egy nagy adag sár, és amiatt rázott a célig kezdve az autó. Onnantól csak legurultunk a bakonybéli pályán, ezen az egész versenyünk elúszott, de nem adtuk fel. Mentünk tovább, hiszen azért utaztunk Győrbe, hogy menjünk. A sarat eltávolítottuk, megszűnt a rázkódás és az összes gyorsaságin végigmennünk.
Több hibánk nem volt, de az időkön az látszódott, hogy óvatosabbak lettünk, ott volt a nyomása a beesésestnek. Az utolsó gyorsaságin egy féktávon megütődött a futómű, valószínűleg a futóműcsavar elrepedt, elment a kormány közé, de sikeresen eljutottunk a célig, pedig az etapon az egyik futóműcsavart is elhagytuk. Csodával határos módon, de valahogy odaértünk a célceremóniára, meg onnan még az esti szervízbe is bevitt minket az autónk. Hallottuk, hogy valamit elhagytunk, de nem tudtuk, hogy mit. Úgy voltunk vele, hogy megyünk tovább, aztán majd kiderül, és ez este ki is derült. Ekkor vált biztossá, hogy a vasárnapi versenyünknek így lőttek, mert konkrétan az egész futóművünk elment. Bíztunk benne, hogy nem lesz eső, nem készültünk fel az esőre, így esőgumink se volt, tehát ezáltal a vasárnapot két okból is muszáj volt elengednünk.
@rallye2.hu Világi Levente-ÁfraMartin Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Folytatás? Hol találkozhatunk veletek legközelebb?
Ha minden igaz, akkor a Zemplén Rallye-n megyünk, az félig-meddig nekünk helyi, elég közeli verseny, mindenképpen szeretnénk rajta menni. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy mehessünk, hiszen ez az egész év nekünk csakis arról szól, hogy menjünk, menjünk, menjünk, tanuljunk, valamint tapasztalatot szerezzünk. A Zemplén Rallye-n pedig erre bőven lesz lehetőség.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor









