Endrődi László és Mezőfi Ádám vidáman falta a kilométereket a Győr Rallye-n, ismerkedtek az új gumik varázsával, de Tésen éppen a tapadás hagyta el őket és ez a szombati, valamint a vasárnapi számításaikat is keresztbe húzta. Endrődi Lászlóval beszélgettünk. 

Dupla versenyen voltunk, Győrben. Mit vártatok a kettős futamtól, hogyan készültetek rá? Régi, de mégis új navigátorral jöttél a vizek városába.

Mezőfi Ádám tért vissza mellém a jobb1-be, ő volt Győrben a régi-új navigátorom, mentünk már együtt vele korábban, jól ismerjük egymást. Szombatra a tervünk az volt, hogy szerettünk volna végigmenni az összes pályán, és a céldobogó után vasárnap reggel megint ott akartunk lenni a rajtban, és menni egészen estig, a Dunakapu térig. Összeállt az autónk, jó volt a VFTS, nem éreztük, hogy bármilyen akadálya lehet az elképzeléseink megvalósításának. Élveztük a verseny elejét, aztán hetedik gyorsaságin megpecsételtük a sorsunkat. 

@rallye2.hu

Endrődi László-Mezőfi Ádám Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Mi történt a harmadik Tésen? Milyen volt addig a versenyetek

Szeretjük a prológokat, pénteken, Győr belvárosában is nagyon élveztük az autózást, mert rengeteg néző volt, nagyon örültünk, hogy volt prológ. Jó lenne, ha minden versenyen lenne ilyen lehetőség, hogy ki tudjuk szolgálni a nézőket. A gyorsaságik igazából eseménytelenül teltek, minden rendben volt sokáig körülöttünk, mentünk a saját tempónkban, az autó pedig tette a dolgát zökkenőmentesen. Pályafutásom során először tapasztaltam meg, hogy mennyire ég és föld a különbség a használt és az új gumik között. Sikerült négy darab új abroncsot vásárolnunk, hihetetlenül tapadtak is, öröm volt autózni velük. Teljesen más dimenzió az új gumi, mint a használt. Nekem az most jött át, hogy ha egy új garnitúrát rakunk föl, akkor azzal mennyivel másabb autózni.

Lényegesen rövidebb féktávokat lehet venni, mennyivel stabilabb az autó a kanyarban, ezt nagyon élveztük. A hetedik gyorsaságiig minden a lehető legnagyobb rendben ment, de az Olaszfalu-Tésen sikerült beesnünk egy árokba. A helyszínen  szerencsénkre nagyon sok néző volt, akik kiszedtek minket az árokból, ezt utólag is köszönjük nekik. Megpróbáltunk tovább menni, de annyira elgörbült a futómű, hogy csak a szakasz céljáig sikerült legurulnunk, fel kellett adnunk a versenyt, mert olyan károk keletkeztek, hogy nagyon nehezen tudtam irányítani az autót. Addig nem volt semmi gondunk, kiválóan muzsikált a Ladánk, minden szuper volt kifejezetten élveztük a versenyt, csak jött ez a beesés, ami nagyon nem kellett volna. Emiatt nem jutottunk el a futam céljába, a vasárnapi Győr Rallye-t pedig ki kellett hagynunk, mert nem tudtuk helyben és a szervízparkban sem megjavítani a kocsit. 

@rallye2.hu

Endrődi László-Mezőfi Ádám Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás? A Zemplén Rallye-ra készültök e?

Szeretnénk menni, de addigra meg kell majd javítani az autót aztán, ha végeztek a fiúk és sikerrel járnak, akkor leadjuk a nevezésünket az évzáró, zempléni versenyre.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!