Várnai Dávid és Szabó Tomi az eredményei alapján hamar elkapta a fonalat a Zemplén Rallye-n, végül abszolút másodikak lettek, de nehezen indult a szerencsi hosszúhétvégéjük. Várnai Dáviddal beszélgettünk.
Győrben is ott voltatok, csak nem úgy végződött a futam, ahogy terveztétek. A zárórán a 6-os géposztály bajnoki címéért és az összetett értékelésben a dobogó egyik fokáért voltatok harcban. Hogyan készültetek, mit vártatok az évzárótól?
Annak ellenére, hogy jól álltunk a bajnokságban nekünk ez egy elég csonka év volt, különösebben nem számítottunk arra, hogy az éves értékelésben bármilyen eredményt is elérhetünk úgy, hogy mindössze három versenyen álltunk rajthoz a hatból. Ha nem egy ilyen foghíjas évet mentünk volna, hanem rendeset, akkor nyilván még jobban ráfeküdtünk volna a témára. Idén, nekem nem volt sok időm, Tominak sem igazán, ennyi volt 2024-ben. Azt nagyon bánjuk, hogy Győrben, kiestünk, mert azt a futamot szerintem hoztuk volna, szeptember elején az abszolút első helyről kellett kiállnunk. Kár érte, de már elengedtük, relatív friss fejjel készültünk a Zemplénre. Én annyira frissen érkeztem meg Szerencsre a családi pihenésről, hogy a verseny előtti napokban még Magyarországon sem voltam. Kb. ennyire tudtunk az évzáróra felkészülni. Nem akartunk életre-halálra menni, de szerettünk volna jól szerepelni és természetesen figyelni akartunk az eredményekre, hiszen versenyzők vagyunk, nem tudunk nem ránézni az órára.
@rallye2.hu Várnai Dávid-Szabó Tamás Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Hogyan sikerült a Zemplén Rallye?
Az elején még nem volt meg a kedvünk hozzá. Ez szerintem azért volt, mert Győr óta megint túl sok idő telt el versenyzés nélkül, hosszú volt a szünet. A Székesfehérvár Rallye után nem sokkal mentünk Oroszlányban, a hagyományos Bányász napi sprinten, így Győrben egy kicsit könnyebben elkaptuk a ritmust. A négynapos versenyhétvégének sem örültünk, nekünk is sok munkánk a hétköznapokban, nehéz kiszakadni ennyi időre, ez így eléggé húzós. Az első két gyorsaságin még éreztük ezeknek a dolgoknak a negatív hatását, de mivel a rallye a legjobb sport a világon, mi pedig imádjuk, így átlendültünk ezeken, kezdtünk magunkra találni és próbáltunk úgy menni, hogy azt élvezzük. Az első nap végére teljes egészében átjárt minket a verseny hangulata, a vasárnapot már rendesen vártuk. A második nap volt az, ami nekünk jobban feküdt. Az első nap sem volt rossz összességében, mert Mádon alaposan belecsaptunk a lecsóba, a többi szakaszon is az abszolút értékelés élmezőnyében autóztunk, egy gyorsaságit pedig megnyertünk.
Azt sajnos elrontottuk a pályabejáráson, hogy a kanyarokat gyengébbnek írtuk fel, mint amilyenek valójában voltak, átment volna kicsit bátrabban is, de ezt persze csak akkor érzed meg, amikor már átmentél rajta. Több helyen is elfért volna jobban, na ilyen kanyarból volt körülbelül ötven darab. Majd legközelebb… Valószínűleg a hosszabb szünet miatt kiesett a kezünkből, lábunkból a ritmus, javítani pedig ezúttal nem volt módunk, mert minden szakaszon csak egyszer mehettünk. Örömmel autóztunk volna háromszor-négyszer is akár ezeken a gyorsaságikon, hogy minden jó legyen. Ettől függetlenül szerintem szégyenkezni nincs okunk, jó eredményeket értünk el, annyira durván nem bu.iztuk el, 🙂 amit kellett, azt elvállaltuk. Történt egy-két megcsúszás, kalandok is akadtak, volt egy-két jó pillanat és mentés, nem adták olcsón a jó helyezéseinket. Alaposan megvívtuk a csatáinkat a helyiekkel, igyekeztünk lépést tartani velük és a nagyobb a pályaismeretükkel. Most mentünk itt először, majd lehet, hogy jövőre már jobban a fejemben lesznek a pályák és még jobban tudunk teljesíteni.
Az abszolút és a kategória ezüstérme lett a tiétek a Zemplén Rallye-n, amivel a géposztályotokban a másodikak, az összetettben pedig a negyedikek lettetek az éves értékelésben. Elégedettek vagytok? Örültök neki?
Ahhoz képest, hogy hatból csak három versenyen mentünk 2024-ben, ahhoz képest ez az eredmény szerintem tökéletes, és a szerencsi ezüstérmeknek is nagyon örültünk.
Az idei évre terveztek még valamit?
Természetesen igen, mégpedig a Mikulás Rallye-t, a már megszokottnak mondható Can-Am Maverick-el, ami óriási buli lesz ismét, én azt gondolom.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor