Ivony Csaba és Kiss Norbert sokat várt és készült a Zemplén Rallye-ra, de a kicsit kalandos, ám jó kezdés után a BMW-jük egy váratlan hiba miatt dobta be a törölközőt már szombaton. Ivony Csabával beszélgettünk.
Májusban, Diósgyőrben mentetek utoljára, ezután jött egy csaknem fél éves szünet, új bukócsövet csináltatok. Mi történt veletek ez idő alatt és mit vártatok a Zemplén Rallye-tól?
Az talán túlzás, hogy Miskolcon mentünk, mert a Diósgyőr Rallye-n nem jutottunk el az első gyorsasásági szakasz Garadnai rajtjáig sem, széthullott a fékünk az etapon. Hazajöttünk és ezután gyakorlatilag annyit történt, hogy a bukócső miatt szét kellett szedni az autót, kijavítottuk, amit kértek. Magának, a csőnek a javítása nem tartott tovább egy napnál, de a szétszedés meg az összerakás az elég hosszú időt vett igénybe, főleg a kollégáknak a munka mellett. Nagy felkészülésre nem volt időnk, a Zemplén Rallye előtt, gurultam az autóval egy napot itthon, úgy szépen, óvatosban, hogy visszaszokjak, majd összepakoltunk, és elindultunk a Zemplén Rallye-ra. A Zemplénben az volt a gondunk, ami mindig. Nem volt kellő pályaismeretünk. Ehhez azt az időt, azt a másfél napot, amit tréningezni lehetett a nyolc különböző pályán, azt én kevésnek éreztem. Előny volt, hogy Mádon navigáltam tavaly Bálintnak, tehát nagyjából ismertem a szakaszt, meg egy-két pálya a korábbi versenyekről részben ismerős volt. Talán egy Pálháza Rallye, vagy Miskolc Rallye kapcsán autóztam már egyes részeken, de azért sok ismeretlen pályaszakasz volt, amit próbáltunk tisztességesen felírni, ez többé-kevésbé sikerült.
@rallye2.hu Ivony Csaba-Kiss Norbert Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Mád-Mezőzombor Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
A versenyen majdnem egy teljes napot mentetek. Milyen volt ez a verseny, amíg autóztatok?
Ez nem teljesen igaz. Mádon kezdtünk, az első szakaszt sikeresen teljesítettük, bár volt egy kis izgalom, mikor az egyik derékszögű forduló előtt túlcsúsztunk, ott bénáztunk valamennyit. Bent maradt kb. 20 másodpercünk, mert lefulladt az autó, újra kellett indítani, tolattunk, de ettől függetlenül nagyon tetszett, annak ellenére, hogy én eléggé autógyilkosnak láttam a szakaszt, mégis nagyon szépen viselkedett rajta a BMW-nk. Akkor úgy éreztem, hogy az említett hibát leszámítva jól mentünk, de utána visszanézve a belső felvételeket, azért látszott némi bátortalanság. A második gyorsasági volt nekünk a Szemere, ez részben ismerős volt, végigmentünk rajta, úgy, ahogy. Utána jött a harmadik gyorsasági, Fony, ahol előjött egy műszaki probléma, eltört a féltengely. Bíztunk benne, hogy sikerül megcsinálni és folytathatjuk másnap versenyt. A féltengelyt már ott, a pálya mellett kicseréltük, és azonnal jelentkeztünk, hogy vasárnap szuperrallyeznánk, de kiderült, hogy nem csak a féltengellyel adódott probléma, hanem a difivel is, a kihajtása is tönkrement. Nem tehettünk mást, minthogy összepakoltunk, kénytelenek voltunk hazajönni.
Van még bejegyzés az idén igencsak foghíjasra sikerül versenynaptárotokban? Mentek még valahol 2024-ben?
Nem lesz már versenyzés, legalábbis nincsen szándékunkban semmi jelenleg. Viszont ha valami kis verseny, vagy egy közeli kis sprintfutam beesik, véletlenül rátalálunk, és lesz rá időnk, lehetőségünk, akkor előfordulhat, hogy megyünk, de istenigazából már nincsen tervek a 2024-es évre. Jövőre meg majd meglátjuk… Jelenleg kicsit el vagyok keseredve, hogy ilyen gyengén sikerült az elmúlt év. Tudom, hogy nagyon kellenének a tréningek, a tesztfutamok, a kilométerek, sokat kéne a versenyautóban ülni, hogy a bátortalanságot leküzdjük. Erre leginkább nekem lenne szükségem, mert a navigátorommal nincsen semmi hiba, Norbi a Zemplén Rallye-n is mindent megtett a sikerért.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük szépen a segítséget:
A szponzorainknak, akik nincsenek, 🙂 de a cégem sokat támogat, sokat segít a Maxi-szer.
Köszönöm a családomnak is, hogy kitartanak mellettem és elnézik ezt a hülyeséget nekem.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor