Miskolc Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_404Még önmagát is alaposan meglepte Tóth PistiX és Sillye Zsolti, amikor a Miskolc Rallye értékelésében a Lada Kupa élére kormányozták a jó öreg 21074-est. A srácoknak azonban a legnagyobb kalandot a verseny előtti felkészülésüknek a vége jelentette, hiszem  az autójuk úgy érkezett meg Miskolcra, hogy azzal még bőven akadt dolga a szervizcsapatnak. Pistiék számára viszont most egyelőre kitört a vakáció, legalábbis az autóversenyzés terén, mivel legközelebb csak Komlón csapnak majd a hajdúsági legények a lovak közé. Tóth Pistit kérdeztük miskolci élményeikről.

Rallye2.hu: Elég sok  dolgotok volt még az autóval azután is, hogy Miskolcra érkeztetek. Hogyan boldogultatok vele?

Tóth István: Alapjaiban nézve szerintem jól sikerültek a felkészülés végére maradt és rohamtempóban elvégzett munkák. Egyfelől időben odaértünk a gépátvételre, másfelől pedig a versenyen célba értünk. Ha ezt nézzük, akkor panaszra semmi ok. Óriási köszönet ezért a szervizcsapatunknak, valamint a támogatóinknak, hogy most is mellettünk álltak. De nem nekem való az effajta rohanás. Rossz volt például úgy itinert írni, pályát járni, hogy közben tudtam, hogy a srácok lázasan dolgoznak a Zsigulin. A szervizcsapatunk mindent tökéletesen megcsinált, ránk csak a gumivásárlás maradt, no és persze a pályabejárás.

Miskolc Rallye 2016 Salánki Gábor_295

Rallye2.hu: Célba értetek bizony, nem is akárhogyan, hiszen egy első helyet is begyűjtöttetek. Milyen volt nektek a  Miskolc Rallye?

Tóth István: A pályák nagyon változatosak voltak. A tréningen Bükkszentkereszten esett az eső, de Mályinkán sem voltak éppen ideálisnak nevezhetők a körülmények. Nem is nagyon tudtuk eldönteni, hogy mit írjunk bele az itinerbe és mit ne. Sátán pedig teljesen száraz volt minden. Nehéz tréning volt. A verseny elég jól alakult, a Ladánk is egészen jól bírta a lobogós, tempós szakaszokat, néha még talán engem is felülmúlt olykor-olykor. Nem mindenütt nyomtam tövig a gázt,  itt-ott még jobban elvállalhattam volna a kanyarokat, erről beszélgettünk is Zsoltival. De megegyeztünk abban, hogy talán pont erre volt szükség, ahhoz, hogy célba érjünk. Nem vállaltam túl magam, mindig a legjobb tudásom szerint vezettem az autót. Mivel tudtam, hogy az első két gyorsaságin csak a kanyarok közepétől lehet meglátni a saras részeket, így az óvatosságra szavaztam, aminek köszönhetően elkerültek minket a kalandok a hatgyorsasági szakaszon. Ahhoz képest, ahogy mi Miskolcon szoktunk szerepelni, egészen jól alakult a hétvégénk. A kategóriánk hatodik helyén végeztünk, amivel nem egészen vagyok elégedett, mert a célkitűzés  az ötödik hely volt, de arról sajnos lemaradtunk. Sáta nagyon gyors volt, a Hondák csak úgy repesztettek rajta, feküdt az a szakasz a japán vasakat hajtó párosoknak. A Lada Kupa első helyével viszont még magunkat is megleptük, nem számítottunk rá, hogy azt megszerezhetjük. Nagy öröm volt ez nekünk.  Összességében nem lehet panaszra okunk.

Miskolc Rallye 2016 Salánki Gábor_151

Rallye2.hu: Az Iseum Rallye következik, bő két hét múlva. Ti is ott lesztek az év első murvás megmérettetésén?

Tóth István: Nem. Nekünk a Szombathely Rallye kimarad. Gondoltunk rá, mert a murván lehetne nagyon sokat tanulni, de végül mégis úgy döntöttünk, hogy a nyár nagy részét versenyek nélkül, a családunkkal fogjuk tölteni. A murvák biztosan kimaradnak, de még valószínű, hogy a július végi Székesfehérvár Rallye-n sem fogunk részt venni. A tervek szerint a Baranya Kupán, a Salgó és az Ózd Rallye-n szándékozunk még a Rallye2 Bajnokság idei évadában rajthoz állni.

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!