Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_045Több, mint fél év kihagyás után tért vissza a Rallye2 bajnokságába Tóth István, Pistix és navigátora Sillye Zsolt a Baranya Kupán. Picike tesztet is tartottak még otthon, ami igazából a versenyüket mentette meg, hiszen, ha nem jelentkezik a teszten egy műszaki probléma, akkor 300 métert sem mehettek volna idei első futamukon, amiért 455 kilométert tettek meg otthonról. Így is csak az első félidőt játszották végig, de mindenképpen sikeresnek értékelte Pisti a Baranya Kupát, mivel véleménye szerint óriási segítség volt nekik abban, hogy visszarázódjanak a versenyzésbe és felkészülhessen a nekik jó eséllyel kimaradó Kassa Rallye utáni évadzáró Mecsek Rallye-ra. Tóth Pistit kérdeztük.

Rallye2.hu: Elég régen láthattunk titeket a Rallye2 mezőnyében. Mi újság veletek, hogy sikerült a felkészülésetek?

Tóth István: Egy fél év kihagyás után tértünk vissza a pályákra és ezalatt az idő alatt az autónk állt, tehát innen indultunk neki a felkészülésnek. Ez nem kevés idő, ezért itthon a Nyíregyháza és Debrecen között található újfehértói „hegyek” között. J Körülbelül másfél-két kilométert mentünk oda-vissza tesztelésként és ennek nagy jelentősége volt ugyanis a próba segített a hosszú kihagyás után visszarázódni a tempóba és a vége előtt egy picivel ráadásul megállt az elektromos üzemanyag szivattyúnk. Ennek azért „örültünk”, mert legalább nem a Baranya Kupa első gyorsaságiján, a rajt után 300 méterrel dobta be a törölközőt, hanem még a verseny előtt. A komlói pályákat már ismertem, szeretem, ezért is választottuk a Baranya Kupát az újrakezdéshez, mert ennek a tapasztalatnak köszönhetően legalább nem teljesen a nulláról kellett ismét versenybe lendülnünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0081

Rallye2.hu: Az első fele a versenynek, az első négy gyorsasági szakasz hogy sikerült nektek?

Tóth István: Az első két szakasz – legalábbis érzésre- remekül sikerült és nagyon jó volt minden, de az időnk az mindkét gyorsaságin csapnivalóra sikeredett. Ezt betudtuk annak, hogy régen ültünk már a versenyautóban. A szervizben rendben volt minden, majd megnéztük etap tempóban is a nyárasvölgyi gyorsaságit. A negyedik gyorsaságin, a vizes Árpádtetőn nagyon gyengének bizonyultak a gumijaink, elfért volna oda valami jobb minőségű abroncskészlet is az autóra. Ahol fölszáradt ott már nem volt gond, de ahol még nedves volt főleg azokon a helyeken, ahol szárazból nedvesbe váltott az út ott voltak izgalmas pillanatok. Miután teljesítettük a második kört is a szervizben láttuk, hogy az első futóművünk az eléggé ramaty állapotban volt és a sper is tönkre ment, így mivel nem akartunk további kárt okozni hátul azt a döntést hoztuk, hogy kiállunk a versenyből.

Rallye2.hu: A verseny bő felét teljesítettétek, miként értékeled a visszatérésetek utáni kilométereiteket?

Tóth István: Mentünk, tapasztalatokat szereztünk, sikerült versenykilométereket gyűjtenünk, teszteltünk, edzettünk, örültünk, hogy ott lehettünk a Baranya Kupán. Nekem is hiányzott már a versenyzés, jól esett, hogy autózhattam. Miután hazaértünk szétszedtük a Ladánkat, szervizeljük, nagy gond nincs nem kell másik futóművet építeni, javíthatónak bizonyult.

Rallye2.hu: Következő versenyetek? Közel van a Kassa Rallye.

Tóth István: A Kassa Rallye-ra nagyon készültünk lélekben, mert hallottam, hogy tavaly is nagyon jó volt. De úgy tűnik, hogy nem valószínű, hogy el tudunk menni magára a versenyre, pedig mindent lebeszéltünk, szervizt intéztünk, szállást foglaltunk, csak sajnos nyakig vagyok a munkába. Tudom, sokan vannak így, persze nekem is a legfontosabb a munka.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0120

Rallye2.hu: A Mecsek Rallye-t ha jól tudom, akkor tervezitek.

Tóth István: Igen, nagyon szeretnék ott lenni és versenyezni. Most azt mondom, hogy igyekszünk ott lenni. Lehet leállítok arra a hétvégére minden munkát, de a Mecsek Rallye-t még mindenképpen szeretném végigautózni és a pécsi célban, lehetőleg műszaki hiba mentesen abszolválni.

Salánki Gábor

Köszönöm a segítséget a Family autókereskedésnek és Makinak a szervizmunkáért!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!