Tellér Antal és Tellér Antónia év végi álmai közül úgy tűnik, hogy csak egy fog megvalósulni, de az mindenképpen érdekes lesz, hiszen a megszokott 208R2-t egy 208 Rally4-es Peugeot-ra cserélik a Mikulás Rallye-n. Tellér Antallal beszélgettünk.

A Zemplén Rallye-t követően beszéltem veled utoljára, akkor még több bejegyzés is volt a versenynaptáratokban. Hogy áll a megvalósítás? Nemzetközi kalandokra készültetek.

Ez a helyes megfogalmazás, készültünk, két tervünk volt a 2024 és esztendő végére. Egy horvátországi murvás futam a Santa Domenica Rallye Show, valamint a Mikulás Rallye. Horvátországban nem tudtunk végül rajthoz állni, mert az utolsó pillanatban lebetegedtem, így le kellett mondanunk a szereplést, erről a versenyről nem tudok más egyébbel szolgálni. Természetesen itthonról figyeltük az eseményeket, láttuk hogy fantasztikus versenyről maradtunk le, csodálatos rajtdobogóval, kiváló pályákkal, izgalmas éjszakai szakaszokkal, nagyon sajnáltuk hogy nem lehetünk ott.

Meggyógyultál? Mi lesz a Mikulás Rallye-val? Mentsétek meg a Rallye2 Bajnokság becsületét, csak ti neveztetek be az ORB2-ből a murvás bulifutamra.

Megyünk, szinte már útra készek vagyunk. Csütörtökön délelőtt beszélgetünk úgy tervezzük, hogy holnap, azaz pénteken reggel kerekedünk fel Veszprémbe, bár továbbra sem vagyok százszázalékos állapotban. Bízok benne, hogy vasárnapra már egészen jól kikecmergek majd a betegségből, és rendesen végig tudjuk csinálni a Mikulás Rallye-t, az elsőtől az utolsó gyorsaságig. Az átvételek után pénteken délután a pályabejárással kezdünk, amit szombaton fogunk folytatni. Lazsálni nem lesz időnk, sietnünk kell, mert délelőtt 11 órától már tesztelünk, ismerkedünk az autóval. A verseny érdekessége az lesz, hogy nem a megszokott Peugeot 208 R2-es versenyautónkkal állunk rajthoz az idei versenyen, hanem egy turbós, 208 Rally4-el. Nagyon várjuk már a hétvégét.

Nem ígérnek barátságos időt a meteorogusok… Sár, eső, dagonya, mire készültök a murvás szakaszokon? Szárazon mentetek már rajtuk, az biztos.

Vízben is, sőt jókora sárban is. Az eső időben az okozhat némi kényelmetlenséget, hogy az oldalablakokat is össze-vissza csapkodja az autó a murván, ezeket nehéz lesz tisztán tartani. A szélvédővel elboldogul az ablaktörlő, ám az oldalablakokat majd nekünk kell karbantartani, hogy ne okozzon gondot a sár a közúti forgalomban. A gyorsasági szakaszokat nagyjából ismerjük. A Kislőtéren már nagyon sokszor mentünk, Várpalotán viszont még soha nem autóztunk ebben az irányban. Bár emlékeim szerint nem is volt még így a pálya, vagy ha volt is, akkor nagyon régen rendeztek rajta gyorsasági szakaszt ebben a formában. Ebből az irányból nekünk nincs róla tapasztalatunk, sejtjük csak, hogy mire számíthatunk, mert az ellenkező irányban már versenyeztünk rajta több alkalommal is. Látjuk és halljuk az időjárás előrejelzést, nagy az esély az esős időre, ennek megfelelően készülnünk, nem lesz egyszerű a ránk váró öt gyorsasági, az biztos.

Tervek?

Ahogy szoktuk. Ezúttal is azt mondjuk, hogy szeretnénk egy jót autózni, vidám hangulatban és úgy, hogy a célban zárjuk majd a versenyt. Bízok benne hogy ez megvalósul. Tét nincs, elvárást nem támasztunk magunkkal szemben, csak azt, hogy átguruljunk a céldobogón és megfelelő módon köszönjünk el a 2024-es évadtól. Biztos, hogy nagyon látványos, izgalmas verseny lesz a Mikulás Rallye, reméljük, hogy sok szurkoló látogat majd ki a pályák mellé, még úgy is, hogy mostanában nincs a magyar rallye a helyzet magaslatán. Örülnénk, ha a megszokottól szerényebb mezőny ellenére is ott lennének a rajongók a pályák mellett. Mi szurkolunk nekik, hogy kimerészkedjenek a barátságtalan körülmények ellenére és megnézzék az idei Mikulás Rallye-t.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!