Máté Róbert és Oroszki Lili kalandos versenyt futott a Zemplén Rallye-n, de célba értek és a kitartásuk még egy kupát is eredményezett az első közös versenyük végére. Máté Róberttel beszélgettünk.
Sok Rallye2 versenyen voltatok ott az idén, a Zemplén Rallye-ra úgy érkeztetek meg, hogy még volt keresnivalótok a P13-as kategóriában, dobogós helyekért, az ezüstéremért is csatázhattatok. Milyen tervekkel futtattatok neki az évzáró futamnak?
Az esélytelenek nyugalmával, mert egy héttel a Zemplén Rallye előtt elpukkant a motorunk, így egy egyszerű, teljesen utcai motorral érkeztünk meg Szerencsre. Úgy voltunk vele, hogy ha sikerül bármi csoda folytán az elejére odaérni, akkor örülünk. Az élet végül egy kicsit másképp akarta, mert az első gyorsaságin eldobtuk a BMW-nket.
Ez a mádi pályán történt, a szakasz vége felé, a Bortónál. Mi okozta?
Volt egy itinerhibánk, az adott kanyart kicsit alulírtuk, aztán emiatt túl nagy lett a tempó. A szombati napunk addig tartott, de szerencsére megúsztuk, nem volt semmi gond. Visszakerült az autó a szervízparkba és készültünk a következő napra.
@rallye2.hu Máté Róbert János-Oroszki Lili Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Vasárnap szuperrallyeval folytattátok a futamot, majd rendben eljutottatok a céldobogóig.
Vasárnap már csak az élményért mentünk, amit az autó tudott azt szerintem kiautóztuk, a közönség és a saját magunk szórakoztatására autóztunk. Azt, hogy rendben eljutottunk a célig nem jelenteném ki, mert még egyszer, hibáztunk, de ekkor csak egy kisebbet, a szurkolók kiszedtek minket, a segítségükkel visszajutottunk az útra, ezt utólag is köszönjük nekik. Örültünk, hogy végig mentünk, a vasárnapi napon, teljesítettük a négy gyorsaságit, csakis arról szólt a „második félidő”, hogy élvezzük és játszunk.
Hogy bírta az utcai motor?
Nagyon vicces volt ezzel a szerkezettel az évzáró futamunk, néha megfordult a fejemben, hogy felmegy e egyáltalán az autó az emelkedőkön, vagy visszafelé fogunk gurulni. 🙂 Nem volt egy izmos, erőgép a maga 165 lóerejével, de azért elvitte a kasznit a végéig.
Lilivel először mentetek együtt?
Igen. Én a lányommal, Vikivel szoktam versenyezni, de most őt elszólította az egyetem, nem ért rá, így Lilit kértem meg, hogy üljön be mellém erre a versenyre. Nagyon stabilan, pontosan és jól diktált, kiváló párost alkottunk mind a pályák feldolgozásban, mind a versenyen. Csakis pozitívan tudok nyilatkozni Liliről, örülök, hogy együtt töltöttük ezt a hétvégét. Köszönöm neki, hogy segített.
Ismerősek voltak a pályák?
Nem. Ez volt az első futamunk ezeken a gyorsaságikon, de tetszettek, remek pályák voltak. Nekem Óhuta lett a személyes kedvencem, arra tényleg azt mondom, hogy egy elmebeteg pálya. Nagyon tetszett.
Hogy alakult az eredmény? Elégedettek voltatok-e vele?
A P13-as kategória harmadik helyén értünk a célba, ezzel nem tudtunk nagyot előre lépni az éves értékelésben, a géposztályunk ötödik helye lett a miénk a nem hivatalos ponttáblázat szerint. A BMW Kupa ötödik helyével pedig az év végi negyedik helyet szereztük meg a márkakupában. Elégedettek vagyunk, mert egy gyakorló évet zártunk, tanulásra szántuk 2024-et, tudjuk az autónk hibáit. Miután véget ért a szezon nekilátunk és javítunk, újítunk, átépítünk ezt-azt, úgyhogy már várjuk a jövő évet. A munkák kezdete azt is jelenti, hogy idén már nem fogunk sehol sem rajthoz állni, a következő évadra összpontosítunk innentől fogva.
ORB2-t terveztek 2025-re is?
Igen, egyelőre a Rallye2 Bajnokság az elképzelés, aztán meglátjuk, hogy mit mondanak, mit hoznak majd az esetleges szabályváltozások. De most azt gondolom, hogy a következő esztendőben is a Rallye2-ben találkozhattok velünk.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor