Fotó: Kollár Attila Fotó forrása: Heffner Gergő/Facebook

Szombathelyi Péter és a fia, Heffner Gergő az Orfű Rallye-n fog debütálni a Rally2 Bajnokságban. A páros abszolút első bálozó lesz a mezőnyben, éppen ezért keményen készülnek, és igyekeznek tapasztalt segítőkkel felkészülni az elmúlt évek egyik legkeményebb Rally2-es évadára. Szombathelyi Péterrel beszélgettünk.

Honnan érkeztek a Rally2 Bajnokságba?

Az első rallye-s élményeimet még, 12 éves koromban a Budapest Rallye-n éltem át, 1990-ben. Ranga László, Lajtai Zsolt, Gerencsér Titi, Érdi Tibor, Topor Kálmán, legendás nevek alkották akkoriban a mezőnyt, nem csoda, hogy rögtön megfertőződtem a rallye szeretetével. Régen én szlalomversenyeken indultam, és Szeged környékén vettem részt vidéki bajnokságokon. Nagyon régen versenyeztem utoljára, van annak már legalább 10 éve is.

Miért döntöttél a visszatérés mellett?

Az idei évünket a felkészülésre szenteljük, az autónkat szeretnénk teljes egészében megismerni. Jövőre a fiam át fog ülni a jobb oldalról a kormány mögé, addigra azt szeretnénk, hogy az autó a legjobb formájában legyen. Nekem eközben már épül egy Historic-os, alumínium karosszériás Lada VFTS, azzal szeretnék indulni 2023-ban a Historic Bajnokságban. Gergő pedig, mint mondtam megörökli majd ezt az autót.

Fotó: PSZA Motorsport Fotó forrása: Heffner Gergő/Facebook

Piros lett a Zsigulitok, nem sárga. Mit lehet tudni róla?

2020-ban vásároltuk az autónkat, ami tavaly átesett egy teljes körű újjáépítésen, és eközben rengeteg fejlesztést is kapott. Az autót és a motort Kasza Zoli építette újjá, Béres József pedig egy új szekvenciális váltót adott nekünk. A kocsi alatt Hadik gátlók dolgoznak, Mitsubishi hidas, 2107-es Lada. 1600 köbcentiméteres, így a P12 lesz idén a mi kategóriánk, és a PSZA Motorsport égisze alatt fogunk versenyezni.

Fotó forrása: Szombathelyi Péter/Facebook

Hány futamon láthatunk titeket?

Idő és munka függvénye, de a terveink szerint mind a hét versenyen ott leszünk. Kizárólag a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n évődünk, mert bevallom, hogy sajnálnánk rávinni a Ladánkat a murvára. Meglátjuk, de azt gondolom, hogy a murvát sem fogjuk kihagyni. Szeretem a havat meg a murvát, közel állnak ezek hozzám, csak egy kicsit nagyobb értékű lett az autónk attól, hogy nyugodt szívvel kiguruljunk vele a hírhedt veszprémi murvás pályákra. A nézőket szeretnénk kiszolgálni, de az órát is figyelni fogjuk.

Hamarosan megkezdődik a 2022-es, Rally2 Bajnokság, közeleg az Orfű Rallye. Mennyire vagytok ismerősek a környék?

Pécset nagyon szeretjük, Orfűn soha nem versenyeztünk. Éppen ezért jól fog jönni az a segítség, amit reményeink szerint egy olyan pilótától fogunk kapni, akitől nem sokan ismerik jobban a mecseki pályákat. Én az életemben soha nem írtam itinert, Gergő soha nem navigált, de komálósként csaknem két évet dolgozott egy csapatánál. Ha minden összejön, akkor Ifj. Ranga Lászlóék lesznek a felkészülés során a mentoraink.

Fotó: Kollár Attila Fotó forrása: Heffner Gergő/Facebook

Tesztelni fogtok e a rajt előtt?

Amikor beszélgetünk – szombaton – éppen a másnapi M-Ring kupára készülünk, ez egy vadiúj pálya Monorierdőn, de az EuroRingen és a KakucsRingen is autóztunk már, hogy minél jobban megismerkedjünk és megbarátkozzunk a Ladánkkal az első éles, orfűi bevetése előtt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!