Szabó Norbiéknak nem sikerült túl jól a tesztjük, bár pont ez a balszerencse kellett ahhoz, hogy a versenyen tökéletesen helyt tudjanak állni. Eleinte csak óvatos duhajok voltak, de ez az óvatosság és a fokozatos gyorsulás meghozta gyümölcsét és szép kupákkal térhettek haza a srácok. Pedig a katlanban majdnem sikerült nekik Föld körüli pályára állni. Szabó Norbival beszélgettünk.
Rallye2.hu: A verseny nyitányaként teljesítettetek egy elég rosszul sikerült, ám mégis szerencsés tesztet.
Szabó Norbert: Nos, igen. Ott voltunk és valóban nézőpont kérdése, hogy jónak vagy rossznak nevezzük a teszten tapasztaltakat. De azt mondom, hogy hála az égnek, hogy részt vettünk rajta, még ha sokat nem tudtunk autózni, akkor is. Mentünk talán négy kört és ekkor a jobb oldalon, hátul elszakadtak a tőcsavarok, konkrétan kiesett a kerekünk. Ez valahol így volt megírva. Szerencsére a teszten jelentkezett ez a probléma, nem pedig az első szakasz vége felé mondjuk. A hibát kijavítottuk és a sikeres átvételek után vártuk a rajtot.
Rallye2.hu: Hogy sikerültek a gyorsasági szakaszok?
Szabó Norbert: Nyitásnak egy kicsit bealudtunk még át kellett szellemülnünk az aszfalt után a murvás szakaszokra. Én azt gondoltam, hogy ez egy kicsit könnyebb lesz, éreztem, hogy meg kell tisztelni az első szakaszokat és az első féktávokat. Próbáltunk valamivel óvatosabban, lassabban kezdeni nem pedig ajtóstól rontani a házba. De ahogy lehetett fokozatosan gyorsultunk. Tartottuk a tempót, az biztos, hogy a géposztály elejével így sem tudtuk felvenni a harcot, de a mezőny közepébe ott tudtunk lenni ezzel a biztonságos teljesítménnyel.
Rallye2.hu: Az autótok, hogy érezte magát? Volt e a versenyen is problémátok vagy a teszten tapasztaltakkal vége lett hibáknak?
Szabó Norbert: Abszolút tökéletesen működött minden. Amennyi gondunk volt Egerben és Miskolcon, no itt pont annyi nem. Pedig mi úgy készültünk lelkileg, hogy jön a murva, és hogy ez mennyire nehéz verseny lesz. Ez pont fordítva sült el. Annyira problémamentes volt minden, hogy hihetetlen. A szerviz csapatnak nagy hálával tartozunk ezért, valamint minden támogatónknak és segítőnknek is.
Rallye2.hu: Azért valami kalandotok mégiscsak volt. Vagy az sem?
Szabó Norbert: Az murván mindig van. Természetesen most is voltak. A katlanban az egyik ugratót nagyon elvállaltuk, takarosan beleestünk a második gödörbe, bele repültünk szó szerint. Az egyik kanyart nem jól írtuk fel a pályabejáráson, nagyon nagy tempóval érkeztünk meg egy derékszögű balos kanyarba, ahol túlcsúsztunk, nagyon jó idő lett volna elsőre, ha nincs ez a hiba. Pedig minden nagyon pontos volt. Ott kellett egyedül tolatni, egyéb kalandunk nem volt.
Rallye2.hu: A pályák, hogyan tetszettek?
Szabó Norbert: Nagyon élveztük, én nagyon szeretek murván menni, még jobban is kedvelem, mint az aszfaltot. Talán még jobban is megyek rajta. Semmi rosszat nem tudok mondani az Iseum Rallye pályáira, bár minden futam ilyen lenne. Vagyis inkább azt se bánnám, ha mind murvás lenne… 🙂
Rallye2.hu: Kategória másodikak lettetek. Elégedettek vagytok az eredménnyel?
Szabó Norbert: Összességében igen, sőt talán még egy picit a várakozáson felül is teljesítettünk. Sajnos úgy kezdtünk a versenyt, hogy már rögtön a rajt előtt, a parc ferménél begyűjtöttünk egy 40 másodperces büntetést. Ezen és az imént említett túlcsúszáson kívül egész jól sikerült a vége. A taktikus versenyzésünkön túl ez annak is köszönhető, hogy sok csoporttársunknak rengeteg problémával kellett megküzdenie, többen is kiestek előlünk. A mi Ladánk a ráfordított munkát és törődést meghálálta, célba vitt minket, értékes pontokat gyűjtöttünk ezzel. Reálisan nézve egy dobogó környéki helyezést meg tudtunk volna szerezni akkor is, ha mindenki célba ér, de a sok kieső miatt be tudtuk gyűjteni az ezüstérmet.
Rallye2.hu: Székesfehérváron láthatunk e titeket?
Szabó Norbert: Igen, tervezzük, ott akarunk lenni. Fogalmunk nincs, hogy a bajnokságban miként állunk, a bajnokság állása sajnos még nincs közzé téve, pedig azt nagyon szeretnénk már látni mi is! Ahogy mi számolgattunk nagyjából a harmadik, negyedik hely környékén állhatunk, de ha ezt láthatnánk végre leírva is, akkor lényegesen könnyebben tudnánk kalkulálni. A lényeg lényege, hogy ott szeretnénk lenni a fehérvári rajtnál, na és persze a célban is. Bár murván jobb lenne menni, de ha aszfalt lesz, hát megyünk aszfalton.
Salánki Gábor