Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_247Szabó Norbi és Ignácz Dániel Péter alaposan bekezdett a Veszprém Rallye-n, minden összejött nekik, és vezették a P12-es géposztályt a verseny felénél. Aztán Fortuna nagyasszony kiszállt az égszínkék VFTS-ből és a végén már annak is örültek a srácok, hogy az autó önerőből át tudott gurulni a céldobogón. Következik a Baranya Kupa, de Norbiéknak kérdőjeles a szereplése, amiért a legkisebb Szabó legény okolható, hiszen apa programját alaposan befolyásolhatja a kis lurkó születése. Mit mondhatnánk erre? Norbi! Máskor jobban kell időzíteni! 😉 Szabó Norbit kérdeztük.

Rallye2.hu: Legutóbbi beszélgetésünk alkalmával elmondtad, hogy jól haladok a felkészüléssel, egy lovas napon is autózgattatok egy keveset, murván a Veszprém Rallye előtt és úgy érezted, hogy minden rendben van. Utólag is így gondolod?

Szabó Norbert: Utólag is úgy gondolom, hogy tökéletes volt a felkészülésünk. Sikerült időben rajtkész állapotba hozni az autót, mindent átnéztünk, amit kellett, megkapta a Ladánk a kötelező gondoskodást, cseréltük, amit kellett, futóművet átalakítani murvára, minden a megszokott módon történt és, ami fontos, hogy időben elkészültünk a munkákkal, nem volt kapkodás a Veszprém Rallye előtt.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_242

Rallye2.hu: Az itinerírás nem mindig sikerült nektek tökéletesen, bár folyamatosan fejlődésről és előrelépésről beszélsz, ha erről kérdezlek. Hogy alakult a pályabejárás Veszprémben és sikerült e most jó itinert írnotok?

Szabó Norbert: A szombaton nem unatkoztunk, volt programunk bőven. A gyorsaságik egymástól való távolsága miatt elég sok időbe telt mire felírtuk a pályákat, igen fárasztó nap volt, mivel aznap kellett megjelennünk a technikai és az adminisztratív átvételen is. A hosszú pályákon csak lassan, tréningezhettünk, ezért is nyúlhatott nagyon hosszúra a nap, bár ezzel biztosan nem voltunk egyedül.  De megoldottuk, azt gondolom, hogy ezúttal nagyon-nagyon jó itinert sikerült írnunk és ezt vasárnap éreztük csak igazán! Év eleje óta küzdünk az itiner írásával, akkor még elég pontatlan itinereket írtunk. Azóta mindig egy-egy kicsivel jobb és pontosabb lett az itinerünk, ezt többször is hangoztattam ám most szerintem elég nagy lépést tettünk előrefelé ezen a téren. Ezúttal is előrébb léptünk, bár még most is voltak minimális hibáink, de az irány az jó, lassan elérjük a tökéletes itinert.

Rallye2.hu: Vasárnap hogy sikerült nektek a verseny első köre, az első három gyorsasági szakasz?

Szabó Norbert: Nagyon jól sikerült! A legtöbb versenyzőpároshoz hasonlóan mi is fenntartásokkal, óvatosan akartunk nekikezdeni a hírhedten autógyilkos veszprémi versenynek. Tudtuk, hogy meg kell tisztelni ezt a murvát, mert három gyorsasági szakaszt teljesíteni ezeken a pályákon, egy szervizzel majd újra három gyorsasági nagyon igénybe veszi az autókat. Óvatosnak is kell lenni, de nem lazsálhatunk. Jobb lett volna, ha többet szervizelhetünk, mondjuk 3×2 szakaszt kellett volna teljesíteni két szervizzel, nem pedig 2×3-at egy szervizzel. Meg is beszéltük az autóban ezeket, majd még mi is meglepődtünk milyen eszetlen módon 🙂 vágtunk neki a versenynek. Tehát a megbeszéltek a rajt pillanatában vesztették érvényüket. 🙂 Ez azt eredményezte, hogy a géposztályunkat, a P12-es kategóriát vezettük is a verseny felénél, sikerült némi előnyt összegyűjtenünk. Ha jól emlékszek 13 másodpercnyi előnnyel érkeztünk a szervizbe.

Rallye2.hu: Fél óra munka a csapatnak, majd újra várt rátok a három gyorsasági szakasz.

Szabó Norbert: Nagy köszönettel tartozok a szervizcsapatunknak, Pál Andrásnak, Bacskai Gábornak, Valla Mikinek és Katona Sanyinak, mert nem csak Veszprémben, hanem már a felkészítés során is bitang jól dolgoztak. Tökéletesen vizsgázott a VFTS a gyilkos talajon. Jött az ominózus második kör, ahol elég nagy nyomás nehezedett ránk, mivel tudtuk, hogy hiábavaló lehet az előnyünk, mert Vizelli Karcsiék jönnek mögöttünk és ha ő rááll a gázra, akkor nagyon tud sietni.  Tehát hátra nem nagyon dőlhettünk, mert 13 másodperc egy ilyen hosszú versenyen nem mondható soknak és ez utólag be is igazolódott. A negyedik gyorsasági szakaszon volt is egy kis hibánk, egy túlcsúszás Karcsiék utol is értek minket. Az ötödik gyorsaságin sem volt szerencsénk, jobb hátsó defektet kaptunk, emiatt már a pálya felétől lassabban tudtunk menni. A szakasz legvégén pedig már, ott ahol elég ramaty volt a pálya minősége nagyon lelassultunk. Ekkor át kellett adnunk a vezető pozíciót. Ekkor az utolsó szakasz jött, a hatodik, a lőtéri, ami a kedvencünk volt. Első nekifutásra hatalmasat autóztunk rajta, az abszolútban is másodikak lettünk és azt gondoltuk, hogy a négy másodperces hátrányunkat ott ledolgozzuk és vissza tudjuk venni a vezető helyet. De a pálya negyede körül az autó elkezdett „leberregni”. Majd három hengerezni, aztán csak két henger ment. Fogalmunk nem volt, hogy mitől. A szakasz céljába kb. 30 km/órával gurultunk be. Körülbelül két perc maradt bent, eldőlt a helyezésünk sorsa, ellenfeleink bőven elénk kerültek. Csak imádkozni tudtunk, hogy eljussunk a verseny céljába, a Veszprém Arénához, amitől egy 10 kilométeres etap választott el. Ekkor az autó már annyira nem akart menni, hogy azt hittük, hogy a céldobogóra fel kell majd tolni. Szerencsésen odaértünk, kicsit hűlt az autó, átmentünk a dobogón, betettük a Ladát a parc fermébe és azóta a kocsi tökéletesen működik. A hiba okát még nem kerestük, de itthon is kipróbáltuk, kutya baja az autónak. Szerintünk vagy elektronikus gond vagy üzemanyag ellátási probléma lehet, de nem tudtunk még rendesen belenézni. A sors így akarta, hogy mi a záró szakaszon ne tudjunk gyorsan menni.

Rallye2.hu: Gondolom az első körben mutatott teljesítményetekkel elégedettek vagytok, a végeredménnyel viszont már kevésbé.

Szabó Norbert: Nagyjából igen. Az egyik szemem sír, a másik nevet. Bár ha azt vesszük figyelembe, hogy másodikak lettünk a géposztályban, akkor már jobb a helyzet. Csak a valóság az, hogy mivel kevesen voltunk a kategóriában, így mindössze ketten értünk célba. Elégedettek voltunk, mert újra tudtunk egy picikét gyorsulni, javultunk és ez jó irányt mutat. De ezúttal sem sikerült megszerezni a győzelmet, pedig meg volt rá a lehetőségünk. Emiatt kicsit szomorúak vagyunk, de a részsikerek óriási erőt adnak nekünk.

Rallye2.hu: Következik Komlón, a Baranya Kupa augusztus 1-2-án.

Szabó Norbert: Igen. Elvileg nekünk is. Elvileg, mert egy olyan helyzet előtt állunk, hogy a második kisbabánkat várjuk a párommal. A Baranya Kupánkról a gyermek világra jövetele dönthet, a szülés augusztus 15-ére van kiírva. Ez ugye a Baranya Kupa szempontjából jó lenne. Bár akkor amúgy pont a Kassa rallye lesz. Szóval: az orvosok szerint minimum két héttel korábban jöhet a baba, mert annyira előre haladott állapotban van, szépen fejlődik. Innentől kezdve a Baranya Kupa és a Kassa Rallye is veszélyben van. 🙂 Komoly egyeztetések folynak itthon családi körben, de az nem kérdés, hogy ha szülésre kerül a sor, akkor nekem ott a helyem. Viszont a párom minden tőle telhető támogatást megad ahhoz, hogy tudjunk menni a versenyeken, mert látja, hogy jól állunk a bajnokságban és nem nagy a hátrányunk a harmadik helyen az első két páros mögött. Mi készülünk Komlóra és szeretnénk menni, ha pedig a gyerkőc is úgy akarja, akkor ott is leszünk. Az lesz az érdekes, ha szülés akkor indul be, amikor mi ott vagyunk Komlón. 498 kilométer. De akkor is haza kell jönnöm, itt a helyem. A nevezést leadtuk, készülünk, a többi már nem rajtunk múlik. Az autó készül, jövő hétre talán már teljesen rajtkész lesz, fent említett szervizes barátaink lelkesek és maximálisan mellettünk állnak ebben a helyzetben.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_859

Rallye2.hu: Fiú lesz vagy kislány?

Szabó Norbert: Fiú. Az első is fiú és most a kicsi is fiú lesz.

Rallye2.hu: Tartja a mondás, hogy egy férfi csak egyfélét tud. 🙂 Ezt te is alátámasztod. Hogy hívják majd a kis legényt?

Szabó Norbert: Még nem tudjuk. Nem döntöttük el, nem sikerült még egyességre jutnunk. De majd megbeszéljük. A Baranya Kupa és a Kassa Rallye között. Már ha fiatalember is úgy és akkor akarja. 🙂

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

EXTRAPALETT KFT.

UNICAR-PLUSZ KFT.

unnamed (1) unnamed

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!