Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_413Hatból ugyan négy szakaszt megnyert, de a harmadik gyorsaságin egy féltengelytörés szétkergette minden komolyabb álmát a Neukirchner András-Guzi Róbert duónak a Veszprém Rallye-n. Andris még csak barátkozik a Hondával, de az itt mutatott formájuk arra enged következtetni, ha egyszer leülnek és megisszák a pertut – ki-ki a maga kedvenc italából- akkor lesz itt ne mulass és garantáltan megrángatják majd az élmezőny bajszát. Neukirchner Adrissal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Legutóbb Miskolcon láthattunk titeket, azóta volt idő bőven rákészülni a mostani Veszprém Rallye-ra. Hogy sikerült a felkészülésetek?

Neukirchner András: A legutóbbi versenyünkre az autó nem lett jól beállítva, ezért a Veszprém Rallye előtt én magam vettem a kezembe a beállításokat, valamint a szerszámokat. A futómű beállítását saját magam csináltam. Ott állt mellettem a szerelő a kulcsokat pedig én tekergettem, ő csak az utasításokat adta, hogy mit merre és hogyan kell állítani. Nem is volt benne hiba, tökéletesre sikerült hangolni a futóművet. Veszprémbe azzal a tudattal indultunk el, hogy tisztában voltunk azzal, hogy Berényi Lacinak nem éppen a szíve csücske a Veszprém Rallye, igazából nem kedveli ezeket a pályákat, ezért bíztunk benne, hogy ezúttal meg tudjuk őket szorítani a versenyben.

Rallye2.hu: Azt már tudjuk, hogy tudtad, hogy Berényi Laciék nem rajonganak a veszprémi szakaszokért. De azt még nem tudjuk, hogy te mennyire szeretted ezeket a gyorsaságikat?

Neukirchner András: A kislődi szakaszon eddig talán háromszor vagy négyszer autóztam, akkor is tetszett, most sem volt ez másképpen. De ezzel az autóval, amivel most versenyzünk sokkal gyorsabban lehetett rajta közlekedni, mint ahogy azt eddig megszoktam, átlépett mindenen. Technikás, gyors, az erdőben bevállalós pályának vélem a kislődit, aki az erdőben ötödikben, padlógázon el merte tolni, az biztosan sokat nyert itt időben.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_854

Rallye2.hu: A másik két szakaszt a Hegyesdet és a Hajmáskért miként értékelnéd?

Neukirchner András: Hegyesd az nekem annyira nem tetszett. Még nem tudom a Hondámat teljesen kiautózni, a hosszú, tempós kanyarokat nem merem jelenleg vele maximálisan elvállalni. Ezekből pedig volt Hegyesden bőven. Hajmáskér az egy régi klasszikus, hozta a megszokott formáját.

Rallye2.hu: A verseny összességében, hogy tetszett neked? Volt e valami gondotok a Veszprém Rally során?

Neukirchner András: Tipikus Veszprém Rallye volt. Menni kell és ha az autó kibírja illetve nem hibázol, akkor van esélyed ott lenni a mezőny elejében. Siettünk, amennyire lehetett. Ám egy kigyorsításnál túlerőltettem a tempót és ott eltört a féltengelyünk. Ez volt a kritikus pontja ennek a futamnak, a harmadik gyorson, Hajmáskéren történt ez az eset. A szervizben a srácok nagyon jól dolgoztak, gyorsan és ügyesen kicseréltek, megcsináltak mindent, pedig az autót most látták másodszor, abszolút nem ismerték. Köszönet Mihály Norbinak és Guzi Janinak, hogy ilyen flottul dolgoztak.

Rallye2.hu: A negyedik szakasz sem telt esemény nélkül. Láthatóan siettetek, az egyik kanyarban a gyorsasági vége felé megbillent alattatok az autó, de nagyobb baj nem lett belőle. Mit érzékeltél ebből belülről?

Neukirchner András: Teljesen megvan a sztori. A gyorsasági, mint mondtam, nekem nagyon tetszett. Kézre állt, feküdt az autómnak, haladtunk szépen, igyekeztem javítani a korábbi időnkön. Úgy éreztem, hogy sok maradt benne elsőre és nem akartam elhinni, hogy mégis olyan sokat tudtunk adni a versenytársaknak. A féktávokon is spórolgattam és egy hosszú egyenes végén elég tempósra sikerült a megérkezés. Az utána lévő jobbos is elég jól összejött és olyan gyorsan közelítettünk az ominózus bal6-hoz, hogy nem volt más választásom, mint, hogy meghúzom a kéziféket vagy kiugrunk a pálya mellett futó útra. Az autó ettől egy kicsit kétkerékre állt, de szerencsére a nyomon túlbillent és utána a mély, kihordott föld megfogta a kocsit. Egy pillanatra meg is álltunk, biztos otthagytunk legalább egy másodpercet, de nem volt semmi gond ebből, mentünk tovább, kényelmesen nyertük a szakaszt.

Rallye2.hu: Más kalandotok emléketek van e a versenyről?

Neukirchner András: Van, de az az emlék nem éppen kellemes. Amikor eltört a féltengelyünk a harmadik gyorsaságin, én tudtam, hogy utol fognak minket érni a mögöttünk rajtolók, figyeltem is hátrafelé, folyamatosan néztem a tükröket. De sajnos nem láttam meg még így sem, hogy Jánosa Ákosék utolértek minket. Amikor észrevettem, hogy mögöttünk van, akkorra már elég sokat autóztak a porunkban és sajnos belassítottuk őket. Szerencsére ez nem volt kihatással az eredményükre – gratulálunk ezúton is a győzelmükhöz- sajnálom, hogy így történt, nem szeretek és akarok soha ilyen bosszúságot okozni senkinek.

Rallye2.hu: Az eredménnyel mennyire vagytok elégedettek?

Neukirchner András: Ha kivesszük belőle azt az időt, ami bent maradt a féltengelytörés miatt, akkor szerintem elégedettek lehetünk. Nagyjából 2,5 percről beszélünk.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_234

Rallye2.hu: A következő versenyetek a Baranya Kupa lesz?

Neukirchner András: Igen, nekünk ráadásul az a hazai versenyünk. Sokat tanultunk az autóról Veszprémben is, de mégiscsak egy új autó ez még nekem, nem tudom teljesen kiautózni, erre a hazai pályákon biztosan több esélyem lesz, mint más, idegen vagy kevésbé ismert környezetben. Nagy tréningezéssel nem számolunk a verseny előtt, az autót természetesen át kell építeni aszfaltra, eltüntetjük a veszprémi sebeket és megyünk. Ott is van néhány olyan része a pályáknak, ahol mi helyiek egy kis előnyt kovácsolhatunk magunknak, mert jól ismerjük őket. Vannak olyan kanyarok, ahol mi talán nem vesszük el a gázt, vagy akad a Mecsekben olyan hely is, ahol látszólag kanyar van, de még sincs kanyar. Ezeken a trükkös részeken mi majd szeretnénk rendesen áttolni és ezzel időt nyerni.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!