Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_046Szabó Norbi és Ignácz Dániel Péter csupán egyetlen kilométert autózhatott versenyhangulatban a Székesfehérvár Rallyen, ami végül egy remek tesztverseny lett a számukra. Ezután a srácok Dögén, a Nyírség Vágtán csaptak a lovak közé, hogy a Veszprém Rallye-ra teljesen átszellemülve és murvára hangolva érkezhessenek meg. Ezekről beszélgettünk Szabó Norbival, aki azt is elárulta, hogy sokakkal ellentétben, ő imádja a durva veszprémi murvát.

Rallye2.hu: Hogy sikerült a fehérvári felkészülésetek?

Szabó Norbert: Úgy éreztük, hogy jól alakult minden és nem volt semmi problémánk. Egészen az első gyorsaságiig gondoltuk így. Bár ezt a problémát nem a felkészülésre vezethetjük vissza.

Rallye2.hu: Mi történt ott veletek?

Szabó Norbert: Már a legelején kaptunk egy defektet és a fékcső is eltört. Ez egy túlcsúszás alkalmával történt. Azt viszont nem tudnám megmondani, hogy a defekt miatt sikerült túlcsúsznunk, vagy a túlcsúszás miatt kaptuk a defektet. Ez tipikusan a mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás jellegű történet volt. Annyi biztos, hogy lesodródtunk az útról, egy pillanat alatt ment végbe minden. Az eset legnagyobb érdekessége a számomra, hogy a defektet a baloldalon kaptuk, a fékcső pedig a jobb oldalon tört el. Ezt végképp nem tudtam mire vélni. Megálltunk, kereket cseréltünk, mert a hátra lévő 17 kilométert defekttel, felnin megtenni biztos, hogy hiba lett volna.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_196

Rallye2.hu: A defekt tehát javítva, de nem hinném, hogy a féket is meg tudtátok gyógyítani az erdőben.

Szabó Norbert: Igen, a kerékcsere perceket vett igénybe, és kézifékkel legurultunk a gyorsaságin. Csak ez idő alatt, – bár nem számoltam- legalább négy autó megelőzött és akkora volt már a késésünk, hogy nem láttam értelmét tovább menni, ezért inkább kiálltunk.

Rallye2.hu: Végül mégis találkoztunk a céldobogónál…

Szabó Norbert: Igen, mert miközben a szervizbe tartottunk jött meg az ötlet, hogy ha meg tudja javítani a csapat az autót, akkor super rallye-val még a szerviz utáni második körre visszaállhatnánk. Ezt megbeszéltük a versenyigazgatósággal és ők is rábólintottak az elképzelésre. Így folytattuk a versenyt, immár az értékelésen kívül.

Rallye2.hu: Tét nélkül, felszabadultan, csak a saját és a nézők örömére?

Szabó Norbert: Igen. De önigazolásként is teljesen jó döntésnek bizonyult, hogy a folytatás mellett tettük le a voksunkat. Az elért időeredményeink azt mutatták, hogy tudtunk fejlődni, gyorsulni az elmúlt versenyekhez képest. És ez a célja az egész évünknek. Az idők pedig azt mutatták, hogy lett volna keresnivalónk a mezőny elejében. Ahogy összehasonlítottam a mi második körben elért időinket a többiek első körös eredményével azt láttam, hogy alapvetően elég jó időket sikerült autóznunk. Köszönet érte a szervizcsapatnak, hogy helyre hozták az autót és a támogatóknak, hogy ott lehettünk.

Rallye2.hu: A verseny hátralévő részében már nem hátráltatott titeket semmi gond az autózásban?

Szabó Norbert: Nem. Problémamentes (fél) versenyt futottunk. Gond nélkül letaláltunk a pályákon. Éreztük, hogy jók az eredmények, stabilan tudunk haladni előrefelé. Egy-egy kicsit, lépésről-lépésre, de folyamatosan kaptuk az igazolást, hogy jó az az irány, amerre haladunk. Az itinerünk is egyre pontosabb, bár még mindig nem 100%-os, de alakul, dolgozunk rajta. Jó döntés, volt, hogy nem adtuk fel a Székesfehérvár Rallye-t és ha viszontagságosan is, de végül célba értünk, ott lehettünk a céldobogón, rengeteg tapasztalattal gyarapodtunk.

Rallye2.hu: Következő versenyetek a nevezési lista szerint a július 11-12-i Veszprém Rallye. Milyen munka vár még rátok, hogy az autó fel legyen készítve a legendásan kemény murvás futamra?

Szabó Norbert: Kezdeném azzal a felkészülésünk történetét, hogy egy lovas rendezvényen vettünk részt nem régen Dögén. Tudom, hogy ez egy kicsit viccesen hangzik, de a mi főszponzorunk támogatta a Nyírség Vágta nevű rendezvényt, ami a Nemzeti Vágta nyírségi előfutama volt. Ide minket is meghívtak és kiállítottuk a versenyautónkat is látványosságként. Amikor véget ért a rendezvény, akkor néhány kör erejéig felmentünk mi is a pályára, ahol megautóztattuk a tombolanyerteseket, szponzorokat és a VIP vendégeket. Az ottani nézőknek ez nagyon tetszett. Viszont ez arra is jó volt, hogy egy picit rá tudtunk készülni a murvára, mert Dögén homokos talajon tudtunk autózni, bár még murva futómű nélkül. Az igazi technikai felkészülésünk az utolsó hétre maradt, most van soron. Volt a hátsó rugó toronynál egy repedés, ezt a karosszériásunk orvosolta. Most fogjuk hétvégén beépíteni a murvás futóművet, más felkészítenivalónk tudtommal nincsen, a kocsi rendben lesz addigra. A dizájn is változik, mivel kibővült a támogatóink sora és a VFTS-re ők is felkerülnek már a Veszprém Rallye-ra. Nekünk kell majd átszellemülnünk aszfaltról, murvára, bár ehhez ugye már kaptunk egy kis segítséget a dögei szereplésünkkor.

Rallye2.hu: Mire számítasz Veszprémben?

Szabó Norbert: Néztem a nevezési listát és szomorúan láttam, hogy csak 36-an vagyunk a Rallye2 nevezési listáján. Ez kevés. Nekem az a véleményem a Veszprém Rallye-ról – lehet, hogy sokakkal ellentétben- hogy ez az egyik legjobb verseny az egész versenynaptárban. Én mindig mennék rajta, sajnálom, hogy az ellenfeleink közül többen nem jönnek. Bát tudom, hogy nem kétséges, hogy az autót nagyon igénybe veszi ez a verseny.

Rallye2.hu: A véleményeddel nem vagy egyedül. Sokan vallják, hogy nagyon jó verseny a Veszprém Rallye, szeretik, imádják, csak nem akarnak utána autót restaurálni.

Szabó Norbert: Én pedig úgy gondolom, hogy akárki, akármit csinál, év végén szinte úgyis mindenki darabjaira szedi, átnézi, lefesti az autót, felkészíti a következő szezonra. Mi is így tettünk. Én pedig eldöntöttem, hogy ha nem mennénk murván, akkor is meg kellene ezeket a munkákat csinálni. Szerintem azzal, hogy az alját is le kell festeni és ezzel több a téli felkészítés, szerintem az még belefér. Nekem legalábbis igen.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_650

Rallye2.hu: Szerintem a futómű hazavágásától jobban tartanak a versenyzők. Az azért költségesebb.

Szabó Norbert: Ebben egyet értünk. De akkor is egy igazi élmény Veszprémben menni. Kőváry Barna fogalmazta ezt meg legjobban: A Veszprém Rallye-ra alig akarnak elmenni a versenyzők, de a Mikulás Rallye-n pedig dögivel vannak.

Rallye2.hu: Talán mert akkor fagyos vagy bíznak a havazásban.

Szabó Norbert: Valóban teljesen más a veszprémi pályákon menni, ha le van fagyva. Rallye túrás időszakunkból ismerősek a pályák, életem legnagyobb élménye volt, amikor ezeken a szakaszokon autóztam. Szeretem a szombathelyi pályákat is, de ha választani kell, akkor én Veszprémre szavazok, emellett kampányolok. Én nagyon szeretek rajtuk menni, remélem ez majd az eredményünkön is meglátszik majd. Szeretnénk rendesen célba érni, és jó sok ponttal hazatérni a Veszprém Rallye-ról.

Rallye2.hu: Lesz még egy ladás rendezvény, ahol, ha jól tudom, szeretnél ott lenni, de pont a Veszprém Rallye miatt nem vehetsz részt rajta.

Szabó Norbert: Igen. Ez a Lada Racing harmadik All Star gálája, ami Veszprémmel egy időben lesz a máriapócsi RabócsiRingen. Nem lehetek ott, de szeretnék a ladásoknak sok sikert, szerencsét és egy kellemes autózást kívánni! Ne feledjétek srácok! Csak kilinccsel előre!

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

EXTRAPALETT KFT.

UNICAR-PLUSZ KFT.

unnamed (1)

unnamed

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!