Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Bodogán Ferenc: Biztosan tudtuk volna tartani a lépést a P12-vel

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_030Bodogán Feri és Molnár Tomi, mit ne mondjak nincsen éppen túlzottan jóban Fortuna nagyasszonnyal, 2015-ben. A P12-ben az idei évben eddig négy versenyből hármon a technika babrált ki a fiúkkal, csupán Miskolcon tudtak zavartalanul versenyezni, ott rögtön el is vitték az ezüstérmet. Fehérvár 0 pont, Veszprém kimarad, de majd a Baranya Kupán, új motorral, Feri ígérete szerint újra csatába szállnak a győzelemért. Bodogán Ferivel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Hogy sikerült a felkészülésetek a Székesfehérvár Rallye-ra?

Bodogán Ferenc: Úgy gondolom, és gondoltam, hogy teljes körűen és maximálisan sikerült felkészítenünk a versenyautónkat a fehérvári hétvégére. Gondolok itt a futómű beállításra és a motorra is, tökéletesen elvégeztünk minden munkát, komolyan mondom, hogy nagyon jól sikerült az autónk. Egy új áttétellel érkeztünk meg Székesfehérvárra, szerettünk volna változtatni a hajtásláncon és azt terveztük, hogy elkapjuk Csépe Gabiékat. Tehát ez volt a tervünk. A továbbiak viszont már nem sikerültek ennyire jól. Sajnos.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_031

Rallye2.hu: A technikai ráhangolódás rendben volt, a pályabejárás hogy sikerült nektek és hogy tetszettek maguk a pályák?

Bodogán Ferenc: A csákberényi pálya nagyon-nagyon tetszett. A mi autónknak nagyon feküdt is, szerintem a VFTS-ekkel szemben itt előnyben voltunk. 2014-ben, Kassán és Pécsett találkoztunk hasonló típusú pályákkal, hogy szűk, erdei utakon kellett menni. Úgy érzem, hogy remekül írtuk fel, ezt látszik igazolni az időeredményünk is, legalábbis amikor tisztán sikerült végigmennünk rajta. Egyértelműen ez volt a kedvencem. Ízig-vérig rallyepálya volt! Minden féle aszfalttal, rosszal, jóval, homokon mentünk, technikásan, gyorsan és hosszan. Ami azért is volt jó, mert olyan érzetet adott, hogy ha netán az elején egy picit bealudtál, akkor is volt lehetőséged gyorsulni és javítani.

Rallye2.hu: Nem élvezhettétek túl sokáig a versenyt, nekem kéne elsőként a szervizbe érnem, de ti megelőztetek. Az autó felbakolva, ment a szerelés.

Bodogán Ferenc: Így volt. Az első szakaszon, a 18 kilométeres Csákberény-Kőhányás talán 2/3-adánál eltört a hátsó stabilizátor karunk és ettől nagyon bizonytalanná vált az autó a féktávokon. Folyamatosan kopogó hangokat hallottunk. Elsőre én úgy gondoltam, hogy féltengely problémával állunk szembe, lassítottunk és vészvillogóval kigurultunk a pályáról. Megnéztük mi is a valódi baj, majd úgy döntöttünk, hogy ezzel nem megyünk fel a második gyorsasági szakaszra Oroszlányban, hanem irány a szervizbe.

Rallye2.hu: Megjavítottátok, bevártátok a mezőnyt, majd újra a pályán voltatok. Super rallye-val.

Bodogán Ferenc: Igen, super rallyeztunk. Csákberényben rögvest repesztettünk is egy abszolút második és kategória első időt, amiért hatalmas köszönet jár a szervizcsapatunknak és a támogatóinknak is, hisz nélkülük ott sem lehettünk volna. Nagyon élveztük ekkor az autózást és úgy éreztük, hogy némileg kárpótoltuk is magunkat az előző kör kudarca miatt. Arra ugyan nem számítottunk, hogy ebből a helyzetből pontokat gyűjthetünk, de arra mindenképpen jó volt az, hogy visszaálltunk a versenybe, hogy jó szájízzel térhessünk haza Székesfehérvárról. Minden adott volt hozzá. Egészen az ötödik gyorsaságig. Az Oroszlány-Pusztavám gyorsaságin ugyanis felrobbant a motorunk.

Rallye2.hu: Székesfehérvár Rallye tehát kuka, a motor hasonló képet mutatott, de miként befolyásolja ez az évetek hátra levő részét és a soron következő Veszprém Rallye-t?

Bodogán Ferenc: A héten eldőlt, hogy a Veszprém Rallye-ra nem lesz kész a motorunk. Bár ott lehettünk volna, mivel többen felajánlották a motorukat, hogy menjünk azzal Veszprémben. Ezt őszintén köszönjük, de nem szeretnénk még egyszer így járni, pláne nem egy kölcsönbe kapott motorral. A nagyon tuti alkatrész már itt volt a spájzban, csak az a baj, hogy év közben érkezett meg, így nem került bele az autóba. Fehérvár után akartunk tartani egy nagyobb revíziót és ekkor akartuk ezt beépíteni, de sajnos most kimarad. Összességében egy komplett új motort kell építenünk.

Rallye2.hu: Remélhetőleg csak a Veszprém Rallye-t „dobjátok el” nem az egész évet.

Bodogán Ferenc: Az elsődleges információim szerint – amit Orbán Norbitól, a motorépítő barátunktól kaptam- még arra is volt esély, hogy Veszprémben ott legyünk. De a héten szólt, hogy csak Veszprém után készül el vele. Legközelebb a Baranya Kupát tervezzük, no és a Kassa Rallye-t is.

Rallye2.hu: Próbáljuk meg félretenni a pechsorozatotokat. Ezektől függetlenül hogyan éreztétek magatokat a Székesfehérvár Rallye-n?

Bodogán Ferenc: A versenyen nagyon jól éreztük magunkat. Az ominózus esetekig minden, de tényleg minden a terveink szerint ment. Visszanéztük az első gyorson készült belső kamerás felvételeinket és azt láttuk, hogy a negyedik gyorson elért remek eredményhez hasonló időt tudtunk volna autózni. Ez pedig nagyon biztató. Szerintem tudtuk volna tartani a lépést az elejével, vagy megkockáztatom, hogy akár még vezethettünk is volna.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_029

Rallye2.hu: Az évetek eddig nem mondható éppen zökkenőmentesnek, nagyon kellett volna a sok pont…

Bodogán Ferenc: Mi nyerni mentünk. Lehet, hogy nagyképűen hangzik, de bizonyítottuk már néhányszor, hogy képesek vagyunk a győzelemre. Most pedig különösen fűtött minket a győzni akarás, hiszen idén csak egyetlen versenyünk volt, ami tiszta volt, problémamentes, a Miskolc Rallye. Ott is mentünk át ugyan egy lassítón, de az az én hibám, azt nem veszem figyelembe. Ám Egerben, Szombathelyen, és most Székesfehérváron a technikával is meg kellett küzdenünk. Minden esetben perceket hagytunk bent a gyorsokon. Szombathelyen a kategória második helyéről csúsztunk vissza. Abszolútban is jól álltunk. Ötödikek voltunk. Sebaj. Komlón reméljük minden tökéletes lesz, mi minden energiánkkal készülünk a Baranya Kupára és ígérjük, hogy nagyon meg fogjuk szorongatni a mezőnyt, versenybe leszünk a győzelemért. Mindenki ismeri a mondást: új seprű, jól seper. A mi motorunk pedig vadonatúj lesz…

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget: Ventil Épületgépészeti Kft. ventil-team.hu; Business Solutions Hungary Kft; IT-PNG System Kft.; Agrihő Energia Kft.; Ivanics Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.