Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_373Mindössze tíz kilométert kellett volna még teljesítenie Forgács Laci és Begala Tomi alatt az új BMW-nek, de a felrobbant kipufogó meggátolta a srácokat abban, hogy első közös versenyüket a célban zárhassák. Az autó most átesik egy alapos revízión, a motort is kiveszi a csapat a helyéről, azért, hogy Miskolcon már ne kelljen hasonlóan ki vagy berobbanó eseményekkel számolniuk és biztosan a pódiumon ünnepelhessék meg Laciék a Miskolc Rallye végét. Az új autóval és új gumival induló, első közös versenyét teljesítő duó egri kalandjairól a csapat mindenesét Szabó Krisztiánt kérdeztük.   

Rallye2.hu: Új autóval vágott neki az idénynek a Forgács Laci-Begala Tomi kettősötök, hogyan sikerült felkészítenetek a kismotoros BMW-t a srácoknak?

Szabó Krisztián: Azt mondhatjuk a felkészülésre, hogy minden rendben volt, a sajókazai Hankook teszten igyekeztek Laciék a versenyzésre és egymásra hangolódni, hiszen akkor ültek először együtt versenyautóban. Autót, gumit, a kettőjük közötti összhangot, vagyis mindent le kellett tesztelniük, de jól alakultak a teszten a dolgok. A pályabejárás sem okozott nekik semmilyen nehézséget, elég jó itinert írtak a fiúk a vasárnapi verseny előtt.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_115

Rallye2.hu: Idáig tehát nem volt gond. Az Eger Rallye után fölkerült az Internetre olyan videó is, ahol látszik, hogy ugyancsak tüzes kedvében volt a kipufogó. Hogyan sikerült a verseny?

Szabó Krisztián: Igen, 🙂 mi is találkoztunk a felvétellel. De ne menjünk ennyire előre! Az első körben, az időeredmények alapján azt láttuk és ezt Laci és Tomi is megerősítette, hogy kevés a BMW motorjában az erő. A srácok mondták, hogy ők mindent megtettek, elvállalták a kanyarokat, elég rövid féktávokat vettek, de mégis csak a vártnál szerényebb időket voltak képesek produkálni. Ennek az okát a pályák jellegére vezettük vissza. A rendezőség olyan pályákat jelölt ki ezúttal, ahol a motorerő nagyban dominált. A hosszú egyenesek, a lassítók utáni kigyorsítások nem kedveztek nekünk. Ezért inkább egy nyugodt kocsikázásba csapott át a versenyzés. Az utolsó gyorsasági szakasz rajtja után láthattuk az általad is említett látványos tűzijátékot. Ennek az volt az oka, hogy a főtengely ékszíjtárcsája lelazult és rossz jelek kerültek továbbításra, nem volt megfelelő a gyújtás, az üzemanyag, a levegő és a többi. Ettől berobbant a kipufogóban az üzemanyag, ami tönkre tette a kipufogórendszert és ez egyben a verseny végét is jelentette, megállt a kocsi. Tíz kilométert kellett volna, hogy kibírjon és akkor célba érhettek volna. Azóta szétszedtük a kocsit és sajnos több olyan szerelési, összerakási hibát is találtunk a munkánk során, amiknek nem szabadott volna megtörténnie. Az olajleeresztő csavart például kézzel ki lehetett tekerni, hogy csak egyet említsek. Mi azt gondoltuk, hogy egy igényesen megépített és alaposan felkészített autót vásároltunk, nem is néztem át annyira, mint, ahogy kellett volna. Legközelebb biztosan nem követjük el ezt a hibát.

Rallye2.hu: A Miskolc Rallye-ig nem sok idő van már, hogyan haladtok a felkészüléssel?

Szabó Krisztián: Éppen a károk elhárítását végezzük. A motort kivesszük, átnézzük, minden porcikáját alaposan megvizsgáljuk és miután elkészültünk vele valószínűleg az esélytelenek nyugalmával fogjuk megközelíteni a miskolci pályákat. Eléggé technikás és bevállalós pályák várnak majd a legényekre, amelyeket Laci is ismerhet, hiszen 2013-ban már mentünk rajtuk együtt. A Bükszentlászló-Bükszentkereszt és a Mályinka is nagyon fekszik Laci stílusának. Igazi bevállalós, szűk, erdei, technikás, rossz minőségű szakasz. Együtt abszolút második időt is autóztunk rajtuk Rallye2-ben, csak egy Mitsubishi tudott megelőzni minket. Az Egerben tapasztalt lóerő hiányt némi bátorsággal lehet majd pótolni szerintem, de szükség is lesz rá mivel fejleszteni csak a Miskolc Rallye után lesz módunk, ezt már most tisztán látjuk. Keményebb keverékű Hankook-okkal vágunk majd neki a miskolci versenynek, amire még mindig azt kell, hogy mondjam, hogy teszt lesz, szükségét érezzük a tesztnek. Az autóban nagyon jó a hangulat, nagyon vidáman közlekednek a fiúk, az összhang kialakult, elég gyorsan összeszoktak, de az autó határait, képességeit még fel kell térképeznünk mindenképpen versenykörülmények között. A biztos célba érkezés lesz a kitűzött tervünk, de abban azért bízunk titkon, hogy a miskolci pályákon már egy kicsivel jobb eredményeket sikerül majd produkálni, mint az egri évadnyitó versenyen.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Zempléni Építő és Gépészeti Kft, Alu Casting Support Kft, Certa Kft, Orbitex Kft, Lakat- Tank Kft, Alinea-B Bt, Max Ferro Kft, Denré Kft, Vector Line Consulting Kft, Balance A&M Kft, Autóbontó Sátoraljaújhely, www.tomeetrans.eu, Kisgép Központ, Pizza Rosso, A-G Trans Kft, Szalontai Pálinka, www.fedortanya.hu, Forgács Tomi és Németh Robi.

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!