DSC_0458Forgács Laci és Szabó Krisztián nem kicsit ijesztett ránk, amikor az Eger Rallye második szakaszán óriásit esett, rommá törték BMW-jüket és még kórházba is kerültek. A srácokat azonban kemény borsodi fából faragták, néhány nappal az eset után már minden idejükben és erejükkel a „Bömöst” kalapálták, hogy ott lehessenek Miskolcon, majd a jövő hét végén életük első murvás futamán a Szombathely Rallye-n. Szabó Krisztiánnal beszélgettünk.

 

Rallye2.hu: Nem lesz a szívetek csücske az évadnyitó Eger Rallye. Mi történt ott veletek?

Szabó Krisztián: Ez igaz, de én egy kicsit még korábbról kezdeném a beszélgetést. A lyukóbányai teszttel indítottuk az idei évet, ahová a vadonatúj M3-as BMW-nkel érkeztünk, ami a verseny előtt néhány nappal készült el. Ott rögtön az első gyorsasági szakasz rajtjában leszakadt a difitartónk. Mi eleve tesztelésre szántuk ezt a versenyt, ami jó húzásnak bizonyult, hiszen azonnal előjött egy olyan hiba, ami miatt az Eger Rallye-n akár ki is eshettünk volna. A hibát kijavítottuk és sikeresen befejeztük a tesztfutamot. Az Eger Rallye-ról sok mindent nem szeretnék és igazából nem is tudok mondani sajnos. Az első gyorsunk elég jól sikerült, hiszen futottunk egy kategória második időt és az abszolút 11. helyezés bizakodásra adott okot miközben a pályák is tetszettek nekünk. A második szakaszon volt egy „kis” itiner hibánk, aminek következtében nincs rajta mit szépíteni kukásra törtük az autót. A BMW-n kívül mi se úsztuk meg teljesen rendben a balesetet. Volt egy kisebb eszméletvesztésünk, aminek okán a mentők kórházba vittek minket megfigyelésre. Mindezek után azt mondom, hogy elég hamar sikerült kihevernünk a kalandot mind fizikailag, mind lelkileg, mert három-négy nap elteltével már azon dolgoztunk, hogy ott lehessünk a Miskolc Rallye-n.

DSC_0459

Rallye2.hu: Na az azért nem lehetett egy egyszerű meló…

Szabó Krisztián: A miskolci versenynek alapvetően azért tulajdonítottunk hatalmas jelentőséget, mert nekünk teljesen hazai pályákon zajlott a futam. Elég erőteljesen kötődünk Sátoraljaújhelyhez, onnan származunk, mondhatni, hogy a kertek alatt volt nekünk ez a futam, jól ismerjük a zempléni szakaszokat. Ezért is estünk neki óriási lendülettel az autó újjáépítésének, hogy ott lehessünk a versenyen. Új bukócső kellet a BMW-be, mivel az egri esésünk után a gépkönyvet – megjegyzem teljesen jogosan- nem adta vissza az ATB, mivel a bukócső szerkezet megsérült. Az újat Simon Norbi készítette el, akinek ezúton is köszönetet szeretnék mondani a gyors és remek munkájáért. A kasztnis javításokkal aránylag hamar elkészültünk, de éjt nappallá téve kellett az autón dolgoznia csapatnak, hogy a miskolci rajtra oda állhassunk vele. A munka viszont meghozta a gyümölcsét, jól sikerült a futam, hiszen megnyertük a kategóriánkat, abszolútban pedig a 11. helyen zártunk.

944571_4720337371204_18432219_n

Rallye2.hu: Ez azért nem rossz eredmény pláne az egri esésetek után.

Szabó Krisztián: Persze, mi is így gondoljuk. De azért nem volt sétagalopp, kalandos volt a verseny attól függetlenül, hogy az eredmény jó lett a végére. Két etap is volt, amik ha nincsenek talán még előrébb végezhettünk volna az összetettben. Az átlagidők mindig rosszabbak, mint, amit teljesíteni tudnánk a gyorsaságikon. A másik hátráltató tényező pedig az volt, hogy három szakaszon át nem működött az átbeszélőnk, mert az én sisakomban tönkrement a mikrofon, ezért activity szindrómával teljesítettük ezeket a szakaszokat, kézzel-lábbal kommunikáltunk. Ez elég félelmetes volt, mert Egerben pont egy ilyen úgymond itiner hiba miatt estünk egy hatalmasat. Most pedig újra úgy versenyezni, hogy tudom, hogy Laci az égvilágon semmit sem hall, csak a mutogatásomra tud támaszkodni, hát eléggé félelmetes érzés.

DSC_0457

Rallye2.hu: Információim szerint ti még nem mentetek murván, a soron következő Szombathely Rallye pedig ilyen pályákat tartogat. Készültök e mégis a futamra?

Szabó Krisztián: Egészen tegnapig – május 6.- nem készültünk, de aztán mégiscsak azt találtuk ki, hogy elmegyünk az év első murvás futamára. Versenyzőtársaink, barátaink, ismerőseink nagyon dicsérték a vasi pályák minőségét és azt hallottuk, hogy egyáltalán nem veszélyesek ezek a murvás szakaszok az autóra nézve. Kategóriatársaink is mondták, hogy indulnak, és ők is csak azt mondták, hogy nem veszi igénybe annyira az autót ez a murva, hogy újat kelljen belőle építeni, úgyhogy – jól tudod- sosem mentünk még murván, de most szeretnénk magunkat rajta kipróbálni. Igaz nekünk ettől messzebb már nem létezik verseny. 🙂 Sátoraljaújhely-Szombathely 481 kilométer. Ettől még Komló is közelebb van nekünk. Kerek 4 kilométerrel. 🙂 De ez van. Ha kell, megyünk az ország túlsó végébe is! Mindenkinek eredményes és balesetmentes versenyzést kívánunk!

Köszönetet mondunk a szervizcsapatunknak és minden segítőnknek, akik munkájukkal hozzájárultak, hogy ott lehessünk a Miskolc Rallye-n és a bajnokság többi futamán! Külön köszönjük a támogatást: Zég Kft, Alu Casting Support Kft, Max Ferro Kft, Lakat- Tank Kft, Vector Line Consulting Kft, Balance A&M Kft, Alinea-B Bt, Denré Kft, Pizza Rosso, Autóbontó Sátoraljaújhely, Fedor-Tanya Vendégház, Szalontai Pálinka, Kisgép Központ, Árkád Zöldség, Libegő Büfé.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!