14Kuncz Dezső egyik szeme sírt a másik nevetett a Miskolc Rallye után, hiszen az eredményük összességében jó lett, de a pályák és a salakos prológ minősége igencsak elkeserítette a püspökladányi versenyzőt. Kuncz Dezsővel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Az Eger Rallye után mennyi időt és munkát vett igénybe a miskolci versenyre történő felkészülésetek?

Kuncz Dezső: Túl sok teendőnk nem volt. A legfőbb feladatot a becsúszásunkkor keletkezett karosszéria sérülések kijavítása jelentette. A hátsó lökhárítót és a csomagtér ajtaját kellett kipofoznunk, és ennyi volt. Na meg egy futómű beállítás a feltétlenül szükséges ellenőrzéseken felül.

Rallye2.hu: Nem pereceltetek nagyot, bár egy közlekedési táblát kiütöttetek kapásból. Hagyott benned valamilyen nyomot az eset, netán mostantól óvatosabban babrálsz a kézifékkel?

Kuncz Dezső: Nem, különösebben nem hagyott semmilyen rossz emléket bennem a kaland, nem zavar az ilyesmi. Benne van a sportban. Valóban a kézifék meghúzása okozta a bajt, a nézőknek akartam egy kis örömet szerezni, ami gondolom, hogy maradéktalanul sikerült, bár nem teljesen így akartam. Kár volt. Máskor biztosan jobban sikerül majd.

Rallye2.hu: A miskolci gépátvételnek simán kellett mennie.

Kuncz Dezső. Hát persze. Előtte egy nappal gépkönyveztünk, tehát semmi hiba nem lehetett, rendben átvették az autót.

Rallye2.hu: Az egri becsúszásod azért történt, mert a nézőket akartad kiszolgálni, megörvendeztetni. Miskolcon, a salakon lett volna rá módod, mégis a mezőny vége felé láthattuk a neved a prológ után, ami elég lassú tempóra utal. Miért volt így?

Kuncz Dezső: Bevallom őszintén, hogy a salakpályán, amíg vártuk a rajtunkat leültünk egy kicsit a lelátóra, hogy megnézzük a többieket, hogy mit is csinálnak kint a pályán. Ekkor döbbentem meg, hogy milyen állapotban van a salakpálya. Nagyon elszomorít, hogy hagyják, hagyták ennyire tönkremenni.  Fogalmam sincs meddig mehet ez így, de lassan nem lesz már néző a salakon sem. A látottak alapján úgy döntöttem, hogy nem fogom az autót a prológon szétveretni, nem nyomtam neki, komolyan elgondolkodtam rajta, hogy inkább kiteszem a vészvillogót és azzal gurulok körbe. Ezen változtatni kell!

Rallye2.hu: A többi pálya hogy tetszett?

Kuncz Dezső: A pályák nagyon jók voltak és nagyon tetszettek. A pályabejáráson. Nekem legalábbis. Sok kanyar ki volt gumizva és emiatt úgy vélekedtünk, hogy az abban a formában jó lesz és nem lesz semmi gond. De sajnos, – és itt újra ez a baj – hogy a nézők… elképzelésem sincsen, hogy hogyan gondolkodnak!? Nem tudom, miért kell a kanyarokból elhúzgálni a gumikat? Többször volt úgy, hogy számítottunk rá, hogy ott lesz a gumi a kanyarban és nem volt ott. Ezért hiába számítottunk rá, hogy tiszta lesz az aszfalt, amikor pedig oda érkeztél azt láthattad, hogy förtelmesen felhordásos a pálya. Több versenyzővel beszéltünk arról, hogy a szakaszok csöppnyi túlzás nélkül mondhatom, egyszerűen életveszélyesekké váltak. Elszomorító és rettenetesen veszélyes, amit egyes nézők tesznek és megengednek maguknak. Ugyanakkor érthetetlen az is, hogy a pálya szélén álló rendezők, sportbírók és egyéb személyzet miért nem helyezte vissza a gumikat a helyükre? Belülről úgy tűnt, hogy mindenki magasról tesz erre a dologra. Nem véletlenül lett már az első gyors is tíz vagy tudom is én hány autó után etap. Katasztrofális volt. Rengeteg autó összetört.

Rallye2.hu: Ha ezeket félretesszük akkor, hogyan éreztétek magatokat Miskolcon?

Kuncz Dezső: Jó volt, amúgy rendben lett volna minden.  Én így is jól éreztem magam a futamon. De megmondtam, hogy én nem fogom azért összetörni az autót, hogy két hét múlva Szombathelyre felkészüljek. Én nem fogok és akarok két hétig folyamatosan a műhelyben szegelni azért, hogy néhány felelőtlen embert megörvendeztessek azzal, hogy egy felhordáson kicsúszva felmásztunk egy fára. Inkább nem érdekelt az eredmény, végiggurultunk, célba értünk, rengetegen kiestek előlünk, másodikok lettünk a géposztályban.  Örültünk, de teljesen meglepett minket ez az eredmény, amiért mindenkinek, szponzoroknak, támogatóknak, szurkolóknak és nem utolsó sorban a családomnak is nagyon nagy köszönettel tartozok.

89

Rallye2.hu: Gondolom elégedett is vagy az eredménnyel?

Kuncz Dezső: Én azt hittem, hogy negyedikek lettünk, ehhez képest teljesen jó az ezüst érem. Ezt akkor tudtam meg, amikor át akartam gurulni a céldobogón és szóltak, hogy álljunk meg, szálljunk ki, kupa átadás következik. Kérdeztem, hogy nem én vagyok az utolsó? Nevettek rajtam a nézők meg mindenki, hogy fogalmam sincs, hányadikak vagyunk. De sajnos az a baj, hogy ezt se tudjuk pontosan. Nem úgy van már, mint volt régen, hogy minden kör után kaptunk egy listát, amiből kiderült a verseny pontos állása. Ezen is spórolnak, nekünk meg fogalmunk nincs az eredményekről. Hiába jönnek nekem azzal, hogy feltalálták már az okos telefont meg az Internetet és nézd meg. Kérdezem én: etapon, amikor nézed az utat meg az útvonalat, akkor még Internetezzek is? Amikor rendszeresen kevés etapidő is? Meg a rendőrökre is figyeljél, mert ugye vezetés közben nem foghatod a telefonodat és egyből ott lihegnek a nyakadon?! Bőven elég a gyorshajtásra meg az egyéb dolgunkra figyelni, nemhogy az internetet böngésszem vezetés közben. Jó lenne a hagyományos papír alapú régi rendszer!

Rallye2.hu: Akkor innentől Szombathely a cél?

Kuncz Dezső: Igen, készülődünk, úgy néz ki, hogy el tudunk ott is indulni. Ezúttal most nem Kemény Zsolt lesz a navigátorom, hanem Nagy Tamás, régi versenyzőtársam, ellenfelem és volt navigátorom Németh Fruzsina férje. Zsolti sajnos a munkája miatt nem ér rá, Tamással pedig egyszer – pont Bükfürdőn- mentünk már együtt és jó élményeink vannak arról a versenyről. Bár kiestünk az utolsó szakasz rajtjában, de addig vezettük a versenyt. Tehát bízok benne, hogy ezúttal is jól versenyzünk majd.

Rallye2.hu: Úgy legyen, és találkozunk Szombathelyen!

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!