Hamar kiestek, mégis szerencsésnek vallhatják önmagukat Szabó Attiláék, mert ha Mecsekpölöskén sikerül kiszedni az árokból a Ladájukat, akkor valószínűleg a motorjuk repül szét záros határidőn belül, így végül valamivel olcsóbban úszták meg a Baranya Kupát. Attila örömében neki is kezdett a Salgó Rallye-ra történő ráhangolódásnak, az autójuk épül-szépül, Keresztesi Petivel együtt alig várják, hogy újra beüljenek a Ladájukba, és ott folytassák, ahol a Baranya Kupa első napján abbahagyták. Szabó Attilával beszélgettünk.

Székesfehérváron mentetek utoljára, ami nem sikerült rosszul. Ugyanez volt a terv Komlóra is? Mit vártatok és hogyan készültetek a Baranya Kupára?

A Székesfehérvár Rallye nemhogy nem sikerült rosszul, hanem egyenesen meglepő eredménnyel értünk célba, így nagyon szerettünk volna eljutni Veszprémbe, ami az egyik kedvenc versenyünk, de nem sikerült, nem volt elég időnk az autóra sajnos. Székesfehérvár után revíziózni kellett volna a motorunkat, ami nem történt meg, elértük a motorkészítőnk által meghatározott maximum kilométert. Az ellenőrzés még a Baranya Kupa rajtjáig sem történt meg, ezért Komlón a saját felelősségünkre álltunk rajthoz. Két héttel a Baranya Kupa előtt mondtam a feleségemnek, hogy akár szervezhetnénk is egy jótékonysági autóztatást a Kosztyu Ádám emlékére alapítvány gyerkőceinek a javára, amit elég gyorsan sikerült tető alá hoznunk. Mindenkinek köszönjük, aki részt vett ebben, kereken 400000 Forintot sikerült összedobniuk a licitálóknak, ez az alapítvány kis betegeinek a javát szolgálja majd. Az idő rövidségére való tekintettel szerintem ez egy szép eredmény. Én három embert autóztattam a Baranya Kupa hivatalos tesztjén és a kedves feleségem engem is meglepett egy próbaúttal, beülhettem Várkonyi Szabolcs R5-ös Skoda Fabiájába , ami egy életre szóló élmény lett a számomra. Köszönöm szépen Kata! A teszten szerencsénkre jelentkezett egy hiba az autónkon, ezt a szervizcsapatunk gyorsan megcsinálta és nekik köszönhetően a teszt vége előtt sikerült még egyet gurulnunk a Ladánkkal, élesben, ahol mindent rendben lévőnek találtunk, megnyugodhattunk a rajt előtt.

Az lehet, de a versenyetek mégis elég hamar véget ért, bár nem az autótok tehetett róla. Mi történt?

Pénteken volt a prológ, ami nem éppen a kedvencünk, de igyekeztünk azért a nézőket kiszolgálni, agyonkoptatott gumikkal teljesítettük az egy kilométeres városi pályát. Szerettünk volna minél hamarabb túl lenni rajta. Aztán jött a Vasas-Hosszúhetény szakasz, erre koncentráltunk igazán, és megérte, mert abszolút harmadikként sikerült letalálnunk rajta. A kategóriánkat és a Lada kupát egyaránt megnyertük ekkor. A vadonatúj gumik nem hazudtak, szenzációs volt a tapadásuk, jelentősen tudtunk gyorsulni. De szombaton, a vizes aszfalton már nem működtek ugyanolyan jól ezek az abroncsok. Sejtettem, hogy mi vár majd ránk az erdőben, de sajnos nem tudtunk megfelelő abroncsokat vásárolni a nedves aszfaltra. Már az aznapi első, mecsekpölöskei szakaszon megúszott az autónk egy leejtőn lévő féktávon.

Én próbáltam menteni a menthetőt, de nem sikerült, mert a fűről elkezdtünk szépen lecsúszni a domboldalon, az árokból pedig nem volt visszaút. A helyszínen lévő szurkolók próbáltak nekünk segíteni, de nem tudtuk közös erővel sem visszaterelni a Ladánkat az útra. Egy kis fa törte össze a kocsi hátulját. Gyorsan vége lett a versenyünknek, mégis találtunk ebben némi pozitívumot. Ha tovább megyünk, biztos, hogy tönkre megy a motorunk, és ezt már azután mondom, hogy szét lett szedve. Nagy kő esett le a szívünkről, utólag még örülni is tudunk annak, hogy így ért véget a Baranya Kupánk. Mondjuk azt, hogy olcsóbban úsztuk meg, mintha új motort kéne most építenünk. Valaki vigyázott ránk fentről, nekünk ki kellett esnünk. Nem bánkódunk egy percig sem emiatt.

Salgótarjánban ott tudtuk lenni?

Igen, már csakis a Salgó Rallye-ra koncentrálunk. Maga az autó szinte teljesen készen áll a harcra, és a motor is hamarosan elkészül. Reméljük, hogy a nógrádi pályákon ugyanolyan jó tempóban tudunk majd haladni, mint Komlón, az első gyorsaságin. A Baranya Kupa nagy tanulsága az volt nekünk, hogy minden gumikeverékből lennie kell nálunk egy garnitúrának, ezért most vásárolni fogunk, egy, a jelenlegitől eltérő szettet. Pedig az még most szinte teljesen új, nem sokat nyüstöltük a Mecsekben. Minden körülményre nem lehet felkészülni, de mi törekedni fogunk arra, hogy ezentúl ne érhessenek minket legalább az időjárás miatt váratlan meglepetések.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!