Strider Zoltán és Borsfai Dávid nem a leggyorsabb páros a Rallye2 mezőnyében, de ahogy tudják gyűjtögetik a pontokat, így a Mecsek Rallye-t követően a következő futamon már a 208R2-esükön fog díszelegni az ORB2 legnívósabb rajtszáma, a 201-es. Strider Zoltánnal beszélgettünk.

Jól szerepeltetek Nyergesújfaluban, valamint Salgótarjánban is, dobogós pozícióból vártátok a Mecsek Rallye rajtját. Mi volt a tervetek, hogyan készültetek erre a futamra?

Nem volt közel nekem a verseny helyszíne, mivel én egri vagyok, Dávid viszont kicsit jobban állt ebben a kérdésben, mint én, hiszen Győrből egy kicsit rövidebb úton el lehetett jutni Pécsre. Majd legközelebb fordul a kocka. Salgótarjánba például szállást sem foglaltunk, minden nap átmentünk, kényelmesen Nógrádba. Pécsen sokszor jártam már, szerettem mindig is a mecseki versenyeket, az volt a tervünk, hogy a Salgó Rallye-n mutatott tempónkat átmentjük a Mecsek Rallye-ra. A Zagyvarónai pálya nagyon feküdt nekünk és az autónak is, meg merem kockáztatni, hogy, ha az utolsó szakaszon nincs egy jeladó hibánk, akkor még a futamgyőzelem is meglehetett volna. Szóval biztató előjelekkel vártuk a Mecsek Rallye rajtját.

@rallye2.hu

Strider Zoltán-Borsfai Dávid Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

A futamgyőzelem Pécsen sem lett meg, de újabb nagy adag ponttal gyarapodott a gyűjteményetek, aminek köszönhetően Egerben az élről fogtok rajtolni. Mi történt veletek a mecseki pályákon?

Alapvetően nagy melegre készültünk, ez pénteken, a rajtceremónián meg is volt, de este jött a vihar, lehűlt a levegő és az eső is esett bőven a pályák környékén. Felborultak a dolgok, esőben és nedves aszfalton is mennünk kellett másnap. Az első körben vizes aszfaltra való gumikkal vágtunk neki a versenynek, de az etapon rájöttünk, hogy már megszűnt a csapadék, nem lesz rájuk szükség, ezért felraktuk a nálunk lévő slickeket, de azokat meg már nem tudtuk rendesen megmelegíteni a rajt előtt, és a beállításokat sem tudtuk odatekerni Árpádtető előtt, ahová kellett és jó lett volna.

Megmondom őszintén, hogy bent tök jól éreztük magunkat, azt gondoltuk, hogy nem megyünk lassan, de a szakasz végén az óra többet mutatott, mint amennyit szerettünk volna rajta látni. Ez mondjuk sokszor így van, 🙂 de belülről tényleg azt gondoltuk, hogy ing, gatya leszakad olyat jövünk, aztán az abszolút nyolcadik időt futottuk meg, a kategóriában pedig a dobogóra sem fértünk fel. A Nyerges Rallye-n éppen fordítva volt. Azt éreztük, hogy tök lassan jövünk, aztán kikerekedett a szemünk, olyat mentünk. Ezért érdekes ez a mit érzünk, vagy mit nem dolog. A verseny egyébként nagyon jó volt, élveztük, csak a tempóval volt gondunk. Az autónk tökéletes volt, lassítóval nem akadt nézeteltérésünk, büntetést nem kaptunk. Ha a tavalyi évet és az ideit is egybevetjük, akkor ez volt az első olyan futamunk, ahol semmi, de tényleg semmi, egy nüansznyi gondunk nem volt se a kocsival, se mással a futam során. Régen volt ilyen eseménytelen versenyünk. Ezt le is kopogom gyorsan, és igyekszünk a jövőben olyan alaposan karbantartani az autót, hogy minimalizáljuk az esélyt a meghibásodások lehetőségét a futamok során. Dávid remekül mondta az itinert, én próbáltam pontosan menni, ezt sikerült kihoznunk belőle. Az abszolút értékelésben az ötödik, a 6-os kategóriában pedig a második helyen értünk célba szombaton este.

Meglepnél, ha azt mondanád, hogy nem lesztek ott az Eger Rallye-n…

Nem fogsz meglepődni, természetesen ott leszünk a július 15-16-ai hazai futamomon. Nagyon várom már, tudom, hogy sok ismerősöm, barátom, és családtagom kilátogat majd a pályák mellé, hogy szurkoljon nekünk, ez engem extra módon motivál. Bizakodunk, hogy a Mecsek Rallye-n összesereglett 25 párosnál Egerben többen leszünk, mi azt sem bánnánk, ha legalább 50 autó alkotná az ORB2 mezőnyét két hét múlva. Örülünk, hogy az Eger Rallye egy különálló verseny lesz abból a szempontból, hogy az ORB mezőnye nem indul, esetleg csak tesztjelleggel, így a hétvége leginkább rólunk, az ORB2-ről és az ORB3-ról szól majd. A másik nagy boldogság, hogy hazai pályán ér minket az a megtiszteltetés, hogy a Mecsekben gyűjtött pontjainknak köszönhetően 201-es rajtszámmal tudunk indulni az Eger Rallye-n. Ilyen még nem volt a pályafutásunk során, jó, hogy pont az Eger Rallye-ra jött ez össze. Ehhez kellett egy kis szerencse is, mert nem feltétlenül mi vagyunk a leggyorsabbak a mezőnyben, de úgy látszik, hogy elég megbízhatóan és ezek szerint mégiscsak kellő gyorsasággal közlekedtünk eddig a pályákon ehhez az előkelő rajtszámhoz.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

@rallye2.hu

Strider Zoltán-Borsfai Dávid Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!