Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_210Egy új versenyautót állított csatasorba Szombathelyen Sinka Béla és Ratting Tomi, akik az első versenytempós gyorsaságin ugyan nagyot kaptak a 6-os géposztályban egy műszaki hiba miatt, de a Rallye katlanban odapirítottak a C2R2 Max-nak és megmutatták, hogy ha kell, akkor az egész kategóriát móresre tudják tanítani. A győzelemnek természetesen örültek, de belátták, hogy nincs értelme a nagy rohanásnak, így inkább az autó megismerésére fektették a továbbiakban a hangsúlyt a srácok. Sinka Bélát kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Szombathely Rallye-ra?

Sinka Béla: Elég rövid volt a felkészülésünk, mindössze 5 kilométert tudtunk menni az autónkkal, amivel eddig még soha nem versenyeztünk, most próbáltuk ki először. Ez konkrétan egy bérelt versenyautó volt, amivel Szombathelyen rajthoz álltunk.

Rallye2.hu: Miért a Citroen C2R2 Max-ra esett a választásotok és mi vele a tervetek a jövőben?

Sinka Béla:  Tervezném egy ilyen autónak a megvásárlását, de egy próbaverseny nélkül semmiképpen sem szerettem volna megvenni.

Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_213

Rallye2.hu: Mentél már ezeken a szombathelyi versenypályákon, ismered őket. De szereted is ezeket a gyorsaságikat?

Sinka Béla: Alapvetően nekem sokkal jobban tetszenek a murvás pályák, mint az aszfaltosok. Az Iseum Rallye pályái pedig idén szerintem sokkal jobb állapotban voltak, mint 2015-ben. Szeretem is őket, nagyon tetszett a verseny, remek volt a kocsi.

Rallye2.hu: Etappal kezdtetek, segített e ez nektek valamennyit, vagy inkább rendesen, versenytempóban indítottátok volna a napot?

Sinka Béla: Sajnáltuk, hogy az amúgy sem túl sok versenykilométerből még kevesebb lett. Csöppet sem örültünk a szelestei gyorsasági etappá nyilvánításának.

Rallye2.hu: Milyen volt a versenyetek?

Sinka Béla: A második szakaszon volt egy technikai problémánk, ami alaposan rányomta a bélyegét a versenyünkre. A fékkel bajlódtunk, ott helyben megjavítottuk, csak hát elment vele legalább hat perc. De a Rallye katlanban már nem volt semmi baj sem, jól éreztük magunkat és sikerült egy abszolút hetedik illetve egy géposztály első hellyel lezárnunk az első kört. A szervizben nem raktunk fel új gumikat, mert hiába autóztunk mi nagyon jót a katlanban, a csepregi idővesztés miatt nem sok értelmét láttuk az új abroncsok használatának. Az első körben voltak elég szoros csatáink, volt arra is példa, hogy egyetlen másodpercen belül öten vagy hatan is voltunk. Hát a második kör az ilyen jellegű izgalmaktól mentesen telt a használt gumijaink miatt. Nem volt értelme a kockáztatásnak, mentünk a saját tempónkban. A szervizben a csapatnak nem sok dolga volt, de azt tökéletesen ellátták, köszönet nekik érte. A záró kör hasonló szisztéma szerint alakult, mint az előző. Tartottuk a pozíciónkat, nem vállaltuk túl magunkat, nem volt semmilyen kockázatos szituáció, a célba érkezést tartottuk szem előtt és azt, hogy gyűjtsük a versenykilométereket. Nagy kalandjaink nem voltak, bár akadt  egy-két rövidebbre sikerült féktáv, ahol pont elfordult az autó, pedig mi sem gondoltuk volna hogy ott és úgy elfordul a kocsi. De ez egy igazi, kitűnő versenyautó, amivel ráérünk későn fékezni és még akkor is szépen elfordul.

Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_095

Rallye2.hu: Mit lehet tudni a folytatásról?

Sinka Béla: Most még elég nagy gondolkodásban vagyunk a jövőt illetően. A Székesfehérvár Rallye-n még egyáltalán nem biztos, hogy ott tudunk lenni, meglátjuk, hogy hogyan áll addig össze a költségvetésünk. Szeretnénk ott lenni, de a bajnokság további versenyeihez hasonlóan a fehérvári megmérettetéssel kapcsoltban sem tudok 100%-ig biztosat mondani.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Sinka ablak

logo

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!