Simon György és Simon Tímea mellé 2022-ben többször is beköltözött a csapatba a technika ördöge, aki elégedett lehetett a vendéglátással, ám ahhoz nem volt elég ügyes, hogy Gyuritól és Timitől a remek részeredményeket is elvegye. Simon Györggyel beszélgettünk.

Egy futamot hagytatok ki 2022-ben a Rally2 Bajnokság versenynaptárából, a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-t, annak kivételével minden versenyen ott voltatok. Hogy emlékszel vissza az elmúlt szezonra, milyen volt nektek 2022?

Ha a murvás verseny jelentősen közelebb lett volna Debrecenhez, akkor sem valószínű, hogy ellátogattunk volna rá. Az év egy kicsit keserédes volt a számunkra, mert annak örülünk, hogy egy osztállyal magasabban, immár a Rally2-ben versenyezhettünk egy futam híján egy teljes évet. Kiemelkedő eredménynek éreztük azt, amikor néhány szakasz után felállhattunk a Lada Kupa képzeletbeli dobogójára és az összetettben volt arra példa, hogy befértünk egyszer-egyszer a Top10-be. Megismerkedtünk a Mecsekkel, mivel korábban még soha nem versenyeztünk Pécs és Orfű környékén, kiváló gyorsaságikon autóztunk a Déli régióban. Eközben viszont sokat küzdöttünk a kocsival, technikai hibáktól mentes versenyünk szinte soha nem volt, mindig adódott valamilyen problémánk a Ladánkkal. Ha ezeket a nehézségeket ki tudjuk küszöbölni, akkor szerintem sokkal jobb évünk lehet 2023-ban, mint tavaly.

Hol tudtok javítani? Mik az idei tervek?

Kunmadarason készülünk idén először rajthoz állni, egy sprintfutamon, ahol szeretnénk kipróbálni az autót és minél több pénzt összegyűjteni Szilágyi Ricsi gyógyulásához, úgyhogy ott kiadó lesz a Ladánk Jobb1-e. A jótékonykodás mellett keményen fogunk tesztelni is, mert az évadnyitó Esztergom Rallye-n már szeretnénk újra ott lenni a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Reméljük, hogy a tavalyi jó eredményeket idén sűrűbben meg tudjuk szerezni, jó lenne, ha a Lada Kupában többet tanyázhatnánk az élmezőnyben, mint eddig. 2023-ban teljes Rally2-es esztendőre készülünk, de még vannak hiányosságok, a büdzsé sem állt hozzá össze teljesen. Tavaly is ez volt a helyzet, akkor is kimondtuk, hogy minden futamon ott szeretnénk lenni, és ez végül összejött. Annak nem örülünk, hogy az idei évben térben messzebb kerültek tőlünk a versenyek, de megyünk, ahol lehet.

A sportszer milyen állapotban van?

A Zemplén Rallye után a Szilveszter Rallye-n még rajthoz álltunk az év végén, célba értünk, de az utolsó gyorsaságin már nem kellett nagyon sietni, mert csapágyas lett a motor. A hiba elhárítása most is folyamatban van, bizakodunk, hogy mindennel időben sikerül elkészülni, simogatjuk az erőforrást. A gépmunkák zajlanak, lassan ráfordulhatunk a célegyenesre, a gépkönyvezésen már sikeresen átestünk, így azt gondolom, hogy április 28-ára valószínűleg minden rendben lesz. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!