Sok páros autójához hasonlóan Simon Gyuri és Simon Timi Ladája sem bírt az egri forrósággal, teljesen megfőtt a motorja verseny félidejére. Gyuriék hamar nekiláttak a javításnak, mert Győrbe ugyan nem jönnek, de megeshet, hogy két verseny is vár rájuk ősszel, amikhez nem árt, ha minél hamarabb jó formába kerül az erőforrás. Simon Györggyel beszélgettünk.
Pécset kihagytátok, Salgótarjánban viszont sikerrel célba értetek, ezután hatalmas volt az örömötök. Mit terveztetek az egri versenyre?
Minimum ugyanezt. Régi vágyálmunk, hogy kivétel nélkül a céldobogón fejezzük be a versenyeinket, de ez nem mindig sikerül. Sőt! Mostanában elég rossz a statisztikánk, mert kb. minden második futamon valamilyen technikai hibánk van és kiesünk. Ezt Egerben mindenképpen szerettük volna elkerülni, de nem sikerült, nem nagyon volt minek örülnünk az Eger Rallye után. A motorral adódott problémánk a legutóbbi versenyünkön, hengerfejes lett, most abba is bele kell nyúlnunk. Igyekeztünk jól felkészülni az East Eger Rallye-ra, kemény keverékű gumikat vásároltunk, hosszabb áttételt szereltünk be, hogy nagyobb lehessen a végsebességünk a hosszú egyenesekben. A hatodik szakasz rajtjáig jutottunk el.
@rallye2.hu Simon György-Simon Tímea Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy2 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
A meleg ezek szerint nagyon megviselte a Ladátokat. Ti hogyan bírtátok? Milyen volt az Eger Rallye nektek addig, amíg versenyben voltatok?
A szuperspeciál szakasz nem volt túl hosszú, de vasárnapra legalább egy kicsit belerázódtunk a versenyzésbe. Az a gyorsasági nem arról híres, hogy technikás, de legalább gurulhattunk egyet, élveztük ezt a nyúlfarknyi szakaszt. Másnap Szarvaskőn simán átjutottunk, majd jött a bátori szakasz, amelyiknek a kedvenc része, az eleje, ahol pár éve beestünk a fák közé, az most kimaradt. Ezt egy kicsit sajnáltuk. Technikás így nem volt ez a szakasz sem, de jó gyorsan mehettünk, szerettük. Sirokot is ismertük, nem sokat változott tavaly és tavalyelőtt óta, Szarvaskőn pedig kiváló itinert készítettünk. A pályák ¾-e már megvolt nekünk korábbról. A kedvencünk a Sirok-Egerbakta volt, az fekszik nekünk, ott tudunk kifejezetten jó időket is menni. A negyedik szakasz közepétől már csak legurultunk, mert elkezdte főzni az autónk a vizet. Először reménykedtünk, hogy csak az ékszíjat dobta le, de hamar tudatosult bennünk, hogy nagyobb lesz a baj. A második körre még kimentünk, próbálkoztunk, Szarvaskőn átjutottunk és a bátori rajtban adtuk le a menetlevelet. Nem akartunk még több kárt okozni a már amúgy is a végét járó motorban. Korábban az autó új, nagyobb hűtőt kapott, az elején még nem volt vele gond, a végén igen. Szerintünk nem ezen az öt gyorsaságin kapott annyit, hogy meghibásodjon. Bevallom rosszabbra számítottam a hőség miatt. A kocsiban viszonylag jól bírtuk a magas hőmérsékletet, komolyabb gondunk nem volt, mi bírtuk volna a verseny végéig is a kiképzést.
Kamaz, vagy Kraz hűtőben gondolkodtok? 🙂
Nem, a T34-es harckocsi hűtőjét szeretnénk beszerelni a következő versenyre. 🙂 Szerintem nem a hűtéssel volt gond. Én azt sejtem, hogy a Salgó Rallye hosszú szakaszán, a Zagyvaróna-Tótújfalu gyorsaságin kapott a kelleténél több meleget a motor és az viselte meg annyira, hogy ez a mostani futam megadta neki a kegyelemdöfést.
@rallye2.hu Simon György-Simon Tímea Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy5 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Folytatás? Győrben ott lesztek e? Gondolom… 🙂
Jól gondolod, biztos, hogy nem megyünk Győrbe, majd csak Miskolcra. De lehet, hogy az egy héttel később esedékes Nyíregyháza Rallye-n is rajthoz állunk. Szóval az nincs még eldöntve, hogy Miskolc, vagy Nyíregyháza, vagy Miskolc és Nyíregyháza lesz az őszi programunk.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor