Mindössze három tiszta szakasza volt csak az Eger Rallye-n Lakatos Tamásnak és Marics Krisztinának, a Peugeot-os páros mégsem sokkal maradt ki a Top5-ből az eredményhirdetésnél. Lakatos Tamással beszélgettünk.
Mire vágytatok az Eger Rallye rajtja előtt?
Már az évadnyitó Orfű Rallye-n is jó lett volna rajthoz állni, de ott a munkám miatt nem versenyezhettünk, egy gyorskorcsolya versenyen voltak fontos teendőim. Nagyjából egy évig nem is ültünk a rajtot megelőzően a versenyautóban, ettől függetlenül komoly tervekkel érkeztünk meg Egerbe, szerettünk volna ott lenni a legjobb három páros között a végelszámolásnál. Egy dobogós helyezést tűztünk ki célként magunk elé az összetettben. Ez a harmadik szakaszig úgy nézett ki, hogy meg is valósulhat.
Mi történt veletek a gyorsaságikon?
Azt beszéltük meg Krisztinával, hogy szombaton jó, húzós, de mindenképpen biztonságos tempóban robogunk át az Egerszalók-Eger pályán, ez sikerült, elégedettek voltunk az abszolút nyolcadik hellyel, nem volt túlzottan messze a vágyott élmezőny. Ezen a nyúlfarknyi szakaszon tudtuk, hogy csak veszíthettünk volna, ott nem lehetett megnyerni a versenyt. Kb. 80%-ot adtunk ki magunkból.
Vasárnap reggel, a bátori szakaszra ugyanilyen elmélettel gurultunk ki és miután belerázódtunk a ritmusba, Siroktól már gyorsulni akartunk. Elsőre sikerült nagyon jót mennünk, és feljöttünk az abszolút ötödik pozícióba, de ezzel sajnos majdnem véget is ért a versenyünk. A következő kör elején, leszakadt a kuplung a 208 R2-nkben. Bátoron végig mentünk kuplung nélkül, majd Sirokon önindítóval tudtunk csak elindulni, így visszacsúsztunk az abszolút értékelésben a hetedik helyre. Érdekes, hogy Sirokon így is egész jó időt mentünk, a nehézségek ellenére is csak 5.9 másodpercet kaptunk a szakaszgyőztesektől. Az 5. gyorsasági után a szervizben a csapat hatalmasat dolgozott, mert úgy kicseréltek a leszakadt kuplungot, hogy meg ki sem késtünk, ezért nagyon hálásak vagyunk nekik! Nélkülük nem ment volna! Köszönjük Pásztor Jancsika és Kaltenecker Balázs kitűnő es gyors munkáját és hálásak vagyunk a Bakó Rally Team-nek a kuplungért! Az utolsó körre új gumikat tettünk fel, hogy legalább a power stage-en tudjunk menni egy nagyon jót, de az meg azért nem sikerült, mert mindkét pálya végére leesett az eső. Emiatt lettünk végül hatodikak az összetettben, a 6-os kategóriában pedig negyedikek. A terveinkhez mérten ez nem hangzik túl jól, de a rengeteg problémánk árnyékában nem rossz eredményez.
Én nagyon el voltam keseredve, de a végén mégiscsak meg tudott örvendeztetni az Eger Rallye, mert miután összeraktam, hogy összesen három tiszta gyorsaságink volt, és úgy lettünk hatodikak, az már azért némi bizakodásra adott okot. Jónak értékeljük az eredményt. Miután látjuk, hogy nem sok kell ahhoz, hogy a mezőny elejében tudjunk autózni, így megjött a kedvünk a további versenyzéshez is. Nem sok kellhet egy szép sikerhez…
Hol találkozhatunk veletek legközelebb?
A kocsit szétszedtük, készülünk a következő megmérettetésre, a Kazincbarcika Rallye-ra. Ezen kívül beírtuk a versenynaptárba, és a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n kívül az összes, idei Rally2-es futamot, mert mindegyik után érdeklődünk. A kocsinkért időközben egy bérlő is bejelentkezett, ez még érdekessé teheti az évünket. Murvaszettünk nincs a 208-ashoz, így a murvára eddig sem készültünk, ám az azon kívül hátra lévő Rally2-es versenyeken könnyen megeshet, hogy mi is beállunk a sorba a rajtvonalnál.
Rallye2.hu – Salánki Gábor