Simon György és Simon Tímea pechesen kezdte az évet, de Salgótarjánban minden kikerekedett régi vágyuk vált valóra, amit még egy dobogós helyezéssel is sikerült megfejelniük. Simon Györggyel beszélgettünk.

A Nyerges Rallye után javítani kellett az autótokat. Hogy sikerült a gyógyítás, és milyen tervekkel utaztatok el Salgótarjánba?

Nyergesújfaluban a váltóval akadt problémánk azt kellett orvosolni Salgótarjánig. Hamar elhárítottuk a hibát, de a motorban is került egy kis dolgunk, mert üzemanyag ellátási problémáink is voltak az évadnyitó futamon. Ezt csak nagyjából számoltuk fel, mivel a Salgó Rallye-n éreztük, hogy nem lett az igazi, voltak még apróbb gondok ezen a téren. Ettől függetlenül azt mondom, hogy összességében jól felkészítettük az autónkat, a Salgó Rallye-ra. A pályák részben voltak ismerősek, mert Szuhán még soha nem mentünk, csak 2020-ban, egy kis részén, amikor a körgyorsasági szakaszba azt beiktatták. Cereden rallysprinteken vettünk részt, ellenkező irányból, ami nekünk és a Ladánknak is szimpatikusabb volt, mint ez a mostani változat, amikor sokat kellett menni felfelé.

@rallye2.hu

Simon György-Simon Tímea Salgó Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Zagyvaróna-Tótújfalu Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

A legnagyobb vágyatokat, az első számú célkitűzést teljesítettétek, beértek a célba, abszolváltátok a versenytávot. Mi történt veletek a gyorsasági szakaszokon?

Legnagyobb örömünkre az autó ezúttal nagyon jól bírta a versenyt, semmi olyan műszaki gondunk nem volt vele, amit verseny közben ne tudtunk volna elhárítani. Mindezekhez még egy kis szerencse is társult, mert a verseny végén előre léptünk a Lada Kupa harmadik helyére, így még egy serleget is haza hozhattunk Nógrádból. Szuhán igyekeztem vigyázni az autóra, próbáltam vele úgy közlekedni, hogy kibírja a fokozott igénybevételt. Éppen ezért volt különösen meglepő a számunkra az, hogy a második körben sikerült a P12-es kategóriában második időt autóznunk Szuhán.

A különbségek nem voltak nagyok, de akkor is elmondhattuk, hogy ott vagyunk a géposztályunk elejében. A Zagyvaróna-Tótújfalu szakaszt kevésbé szerette a kocsink, mert a meleg, a sok kanyar, illetve a sok emelkedő megviselte a motort, melegedett egy kicsit, ezért nem lett a kedvencünk. Szuhát ebből a szempontból jobban bírta a kocsi. Kalandmentesnek nem mondanánk a futamot, mert kétszer is hibáztam. Egyszer megforogtunk, de nem esünk le az útról, egyszer pedig egy kitérőben túlcsúsztunk, de mindkét esetet megúsztuk. A nézők sokan voltak, gyorsan kitoltak, nagyon hálásak vagyunk nekik a segítségükért, a pörgésnél pedig volt elég helyünk az attrakcióhoz.  Pont ezek miatt az esetek miatt nyilvánvaló, hogy maradt még bent idő, ha ezeket a hibákat nem vétem, akkor lehet előrébb végzünk egy kicsivel, mint ahogy sikerült. De nem vagyunk elégedetlenek. Az, hogy teljesítettük a versenytávot, felálltunk a céldobogóra, az nekünk maga volt a főnyeremény, mert az ORB2 mezőnyében erre azt sem tudjuk, hogy mikor volt utoljára példa. A Lada Kupa harmadik helyért járó serleg pedig már csak a hab volt a tortákra.

@rallye2.hu

Simon György-Simon Tímea Salgó Rallye 2023 Rallye2 Gy3 Zagyvaróna-Tótújfalu Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ott tudtok lenni a Mecsek Rallye-n?

Szeretnénk menni, nagyon jó lenne, de valószínűleg a pécsi futamot kihagyjuk, és csak Egerben indulunk legközelebb. A büdzsénk nemigen bírnál el a soron következő, Déli régiós, Rallye2-es versenyt. Inkább alaposan felkészülünk az Eger Rallye-ra, ami közelebb van, ott találkozhattok majd velünk, júliusban.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!