Molnár Ferenc és Kása Ferenc, a Rallye2 Bajnokság örökifjai a Salgó Rallye-n ismét bebizonyították, hogy számolni kell velük a kupák és a pontok elosztásánál. Molnár Ferenccel beszélgettük.
A Nyerges Rallye-ra azért nem jöttetek el, mert váltóproblémátok volt. Sikerült ezt kiküszöbölni a Salgótarjánra? Mik voltak az elképzeléseitek a futam rajtja előtt?
A zagyvarónai szakasz régi, jó ismerősünk, Szuhán is mentünk már, de ott már régebben, de az most egy igen nehéz pálya volt. Az elképzeléseink gyakorlatilag megegyeztek a végeredménnyel, jót akartunk autózni és célba akartunk érni szombaton este. Mindkettő sikerült és még egy különleges trófeát is hazahoztunk.
Milyen volt a versenyetek?
Szuhán nem tudtunk jól haladni, kegyetlen pálya volt, ráadásul nem is igazán sikerült a pályafelírás során rendesen feltérképezni a szuhai gyorsaságit. Ezt tovább nehezítette, hogy sok olyan pontja volt, ahol a világosról beszaladtunk az erdőbe, sötétebb részre voltak olyan pillanatok, amikor szinte nem láttam semmit, a körülmények megváltozása miatt. Nem tudtam ezzel mit tenni, meg kellett barátkozni a helyzettel és meg kellett oldani anélkül, hogy bármi galiba kerekedne belőle. Ceredet szerettük, mentünk a magunk tempójában, minden egyes körben tudtunk gyorsulni magunkhoz képest, de éreztük azt, hogy nagyon régen ültünk már a versenyautóban, hiányzott a rutin a belőlünk. A rallye nem olyan, mint a biciklizés, hogy hosszú idő után csak visszapattanunk az ülésbe, és már megyünk is. El kell kapni újra a ritmust, fel kell venni a versenytempót, ahhoz, ha jól szeretnénk szerepelni. Egyedül az nem tetszett a ceredi szakaszon, hogy ebből az irányból sokat kellett fölfelé menni és a mi autónk egy A-s Honda. Neki annyira ez nem feküdt. Kellett volna még egy kis erő, meg nyomaték, hogy felvegyük a versenyt az ellenfelekkel, de ugye azt is be kell látni, hogy mi sem vagyunk már a legfiatalabbak.
@rallye2.hu Molnár Ferenc-Kása Ferenc Salgó Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Zagyvaróna-Tótújfalu Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Dehogynem. Ti vagytok a Rallye2 Bajnokság örökös ifjúsági tagozata.
Igen, annak is a korelnökei. 🙂 Minden percét élveztük a versenyzésnek, örülünk, hogy végre visszaülhettünk a versenyautóba, mert mi vagyunk azok a versenyzők, akik a boldog versenyzők, mert nekünk aztán már teljesen mindegy, hogy hol megyünk, mi mindig boldogok vagyunk. Nem nézzük az eredményt, nem gondolkodunk sok dolgon, egyszerűen csak élvezzük azt, hogy még mindig ott lehetünk a mezőnyben, és csatáztunk a kategóriában, valamint a 2WD Kupában is. Sokan nem indultunk a 2WD-ben, éppen három autó sereglett össze, köztük sikerült megszereznünk a második helyet, úgyhogy nem kellett üres kézzel hazatérni a Salgó Rallye-ról.
Kaland volt a verseny során?
Akadt egy-kettő… Az utolsó lassítót sikerült arrébb lökni, ezért kaptunk egy kis büntetést. Nagy ütés nem éreztem, inkább csak egy kis zörgést hallottam hátulról, túl nagyot nem taszíthattunk rajta. Nem szeretem a lassítókat, most sem lettek a kedvenceim. Cereden, a második körben már egészen lent, a falu előtt volt egy elnyújtott balos kanyar, ami inkább volt bal 11, mint sima bal, de mi simának írtuk be. Amikor odaértünk vastagon fel volt szórva kaviccsal, és minden egyéb földi jóval. Nem tudom, hogy mennyivel mehettünk, de az biztos, hogy keresztbe állt alattunk a kocsi, lógott a fara, meg is ijedtünk egy pillanatra. Szerencsénkre fa nem volt a környéken, megoldódott a helyzet ki tudtunk védeni mindent. Az is elég kalandos volt, amikor a szervíz után el kellett jutnunk a zagyvarónai rajtig. Nagyon rövid időt adtak meg az etapra. Mindössze 15 perc állt erre a rendelkezésünkre, miközben még gumi ellenőrző pontot is érinteni kellett. Beöltözve mentünk ki a szervizből, sok volt a 30-as, 40-es sebességkorlátozó tábla, ráadásul ezeket traffipaxokkal is ellenőrizték. Nem is értem, hogy azt hogyan számolták ki, hogy 15 perc elég lesz? Jeleztem is előre, hogy 20-25 perc is kellene erre az útra, hogy kényelmesen meg lehessen tenni. Tizenötöt kaptunk ennyi idő alatt oldottuk meg, csak akkor nem kell csodálkozni, hogy miért kapkodnak a versenyzők. A többi etapidővel nem volt gond.
A Mecsek Rallye nagy kedvencetek. Ott lesztek a soron következő versenyen?
Hát ez jó kérdés… Feri nyaralni lesz abban az időpontban, amikor a Mecsek Rallye-t rendezik. Csütörtökön ér haza és csütörtökön Pécs környékén nekünk már teendőink lennének. Jó eséllyel kihagyjuk a futamot. Ha minden igaz az Eger Rallye-n már ott tudunk lenni. A Győr Rallye szintén kétséges a számunkra, de majd valamit kitalálunk, hogy versenyezhetünk még többször is 2023-ban.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor