Ruszó Krisztián és Geró Gábor hatalmas hajrával ért oda már az Orfű Rallye rajtvonalához is, de ezután jött a küzdelem java, hamar megérezték a srácok az elmaradt teszt hiányát és végül a technika ördöge győzedelmeskedett az újjáépített VFTS-ük felett. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

A kazincbarcikai borulásotok után télen a Lada VFTS-eteket gatyába kellett rázni, volt bőven munkátok vele. Sikerült teljesen el és felkészülnötök az Orfű Rallye-ra?

A tavalyi évünk vége valóban nem úgy alakult, ahogyan azt elképzeltük, így tudtuk, hogy rengeteg lesz a munkánk télen. Bevallom utólag, hogy nem is bíztunk 100%-ig abban, hogy kész lesz az autónk az Orfű Rallye rajtjára. Voltak dolgok, amikkel nem végeztünk időben, nem titok, hogy az utolsó percre lettünk készen mindennel. Kedden este mondtuk azt a kocsira, hogy befejeztük, csütörtökön pedig már indulhattunk is Orfűre. Csak reméltük, hogy minden rendben lesz vele, mert komolyabban kipróbálni nem tudtuk, tesztelni nem volt lehetőségünk. Sejtettük, hogy egy ekkora munka után szemben találjuk majd magunkat apróbb hibákkal, ez a tippünk utólag elmondhatom, hogy bejött. Nagyon régen volt már példa arra, hogy műszaki hiba miatt kelljen versenyt feladnunk, most ez is bekövetkezett.

Amíg mentetek, addig sem volt zökkenőmentes a szereplésetek. Mi történt veletek a gyorsaságikon?

Az első szakaszon a vízpumpa tömítése mondta be az unalmast, a vadiúj alkatrész mellett valahogy kinyomta a vizet, elfolyt a hűtőfolyadék, ami a pálya felénél már amúgy is 110 Celsius fok környékére melegedett. Úgy voltunk vele, hogy jussunk le a szakaszról, visszamegyünk a szervizbe, megjavítjuk az autót és szuperrallyeval megyünk majd tovább.

Köszönjük szépen a szervizcsapat munkáját, helyre hozták a hibát, így beállhattunk a mezőny végére, hogy immár tét nélkül guruljunk át a célvonalon. De nem sikerült eljutnunk a kockás zászlóig, mert a kardántengellyel adódtak gondok. A harmadik szakasz végén jobbnak láttuk véglegesen kiállni. Nagyon hálásak vagyunk a fiúknak a küzdelemért, hogy igyekeztek mindent megtenni azért, hogy a célban fejezzük be a versenyt.

Köszönjük mindenkinek, aki segített nekünk abban, hogy ott lehessünk az Orfű Rallye-n, és kész lett az autónk az utolsó percben. Sok éjszakánk ráment, főleg a rajt előtti hetekben, nem egyszer volt olyan, hogy hajnali négy óra körül értünk haza a műhelyből, ami a családunktól nagy türelmet és megértést kívánt. Sok volt a kimaradás, rengeteget dolgoztunk, szereltünk. Köszönjük, hogy elnézték ezt nekünk. Szerettünk volna a számunkra szimpatikus pályákon a dobogón végezni, és ezzel is meghálálni mindenkinek azt, amit értünk tett, de nem sikerült.

Majd legközelebb, kamatostól… 🙂

Úgy legyen! Erre az Eger Rallye-n lesz majd lehetőségünk. Addigra minden olyan problémát szeretnénk megoldani, ami felmerülhet, természetesen az a célunk, hogy április végére az autónk stabilan, üzembiztosan fusson. A pályák ismerősebbek, bár nem a szívünk csücske egyik sem, de a céljaink hasonlók lesznek, mint Orfűn. Ez lesz a feladat, ezt kell teljesíteni. Az autót addigra még egyszer alaposan átnézzük, de örülnénk neki, ha ezúttal lenne lehetőségünk arra is, hogy rendesen kipróbáljuk a munkánk sikerét és eredményességét. Erre, ha minden jól megy a RabócsiRingen, Máriapócson fogunk sort keríteni egy szépséges, áprilisi napon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Szeretnénk megköszönni a segítséget Partnereinknek, illetve Kővári Zolinak, Bálint Gabinak, Köteles Atinak, Orbán Norbinak, Hlavács Jocinak, Béres Marcinak, Kurima Alexnak, Oláh Szabinak, a Csipesz Racing-nek, Farkas Zsoltinak, Lenkei Zolinak, a Ricsi Desing-nek valamint a családnak a türelmet!

Partnereink:

Goodwill Elektric Kft., Bagjos és Társa Kft., Sila Front Car Kft., Tengely Közmű Kft., Strong Security Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!